Geforce Fermi släpps i mars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Gjorde min kväll

Israel har klagomuren, sverige har sweclockers

Bäst är väl dom som aldrig ens skulle komma på tanken att köpa ett Nvidia kort, men kan inte hålla sej ifrån att kommentera ändå, de naturliga hade varit att helt strunta i Nvidia nyheter, dom kommer ju ändå va för högljuda för varma för dyra

De är väl de som gör sweclockers unikt, dess förmåga att gnälla för gnällandets skull

Vi har ju inte "jantelagen" och "lagom" för ingenting. Fast personligen tkr jag detta klagande är "befogat". Folk uttrycker enbart sitt missnöje över nVidias papperslanseringar, är det så konstigt? Vad har vi annars ett forum till?

Vilka är det förresten som "aldrig ens skulle komma på tanken att köpa ett Nvidia kort"? De flesta som skrivit i tråden säger att de får vänta ännu längre - de har alltså planerar att köpa ett nVidia-kort, eller iaf avvaktar för att se vilket som blir bäst?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Fast det är ju bra att Nvidia gör ett rätt jobb så det inte händer som med ATIS graffekort xD

Massa buggar tar månader att fixa och random bluescreen osv...

Så det är bra att Nvidia tar sin tid på sig så deras produkter blir som vanligt kända som 'PLUG N PLAY' Inga tweaks behövs som med ATIS produkter xD
Och en massa buggar och dåliga drivers......

Du menar väll Plug N Pray.:cool:

Har haft både ATI, Nvidia, Matrox i mina datorer genom åren och även Nvidia har haft sin beskärda del av dåliga drivers etc. Det va väll inte länge sen folk hade strul med Nvidias physx.

Seriöst? Anser du att Nvidia har gjort rätt jobb med denna lansering????????

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Suck.

Har av någon anledning aldrig haft annat än ATI (även om jag tänkte inhandla mig ett GTS250 imorgon) och jag har aldrig haft problem med något av det du beskriver. För de som har drabbats av det, tar jag mig friheten att skylla på skit framför skärmen eller otur.

edit: meningsbyggnad, "how hard can it be?"

Nja kan inte kalla det för otur då 5 av 5 ATI-kort som jag har haft i mitt liv och alla har gett mina system bluescreen Ser det mest som kassa kvalle på produkter xD och hastigt utvecklat utan att tänka sig för innan lansering.

Nä som sagt Nvidia= PLug N Play df dom leder över ATI

Är en väldigt erfaren datoranvändare och är trött på att behöva tweaka för att få det att fungera därför rekommenderar jag Nvidia framför ATI!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Gjorde min kväll

Israel har klagomuren, sverige har sweclockers

De är väl de som gör sweclockers unikt, dess förmåga att gnälla för gnällandets skull

+1, vad vore livet utan lite klaging (nej det är inte stavfel e.d. utan värmländska)

Permalänk

varför inte säga som de är
dom blir uppköpta den 26 mars..
var väl lika bra å säga de idag ju så slipper folk bli ledsna nästa gång.

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

Klart det ska klagas! Det är det jag är allra allra bäst på!

Så detta var alltså datumet då fick reda på ett annat datum? Det är helt fantastiskt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Nja kan inte kalla det för otur då 5 av 5 ATI-kort som jag har haft i mitt liv och alla har gett mina system bluescreen Ser det mest som kassa kvalle på produkter xD och hastigt utvecklat utan att tänka sig för innan lansering.

Nä som sagt Nvidia= PLug N Play df dom leder över ATI

Är en väldigt erfaren datoranvändare och är trött på att behöva tweaka för att få det att fungera därför rekommenderar jag Nvidia framför ATI!

Vilka 5 ATI kort har du haft?

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

har haft 1 nVidia kort som gett upp och 3 ati kort som alla flutit fint?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

Kan ju säga att på mitt geforce 6200 så kunde man inte starta Swat 4 om man körde nyare drivrutin än version 80 eller 85. Sen på samma kort så fyllde widescreen filmer min 4:3 tv på höjden också med nyare drivrutin om man körde tvut, så nvidia är inte så felfria som vissa tror.
Men det är ju inte amd heller för den delen.

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNfragiq
Lagom till att AMD rullar ut 6800-serien, månntro?

haha precis
jag hoppas på 9800 serien det hade ja för några år iallfall

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk

Vad jag förstår så har Nvidia inget grafikkort som har stöd för DirectX11 i dagsläget. Kan det stämma? I så fall blir de här planerade grafikkorten de första att ha DirectX11.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Vad jag förstår så har Nvidia inget grafikkort som har stöd för DirectX11 i dagsläget. Kan det stämma? I så fall blir de här planerade grafikkorten de första att ha DirectX11.

Ja?
Läs artikeln igen så slipper du gissa

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Vad jag förstår så har Nvidia inget grafikkort som har stöd för DirectX11 i dagsläget. Kan det stämma? I så fall blir de här planerade grafikkorten de första att ha DirectX11.

hahahaha aa helt rätt, gud vad nsugia "failar", go ATI go ATI go!

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem

Har alltid haft nvidia och alltid funkat bra för mig aldrig några problem förutom när jag råkade köra en skruvmejsel genom grafikkortet men men

Permalänk
Medlem

Precis som min avatar antyder så är jag en klar anhängare av ATI.

Men jag tror däremot inte man löser ngt genom att lista vilka kort man haft problem med för respektive tillverkare. Tror vi alla kan konstatera att ingen tillverkare bara har släppt 100%-iga kort genom historien.

Min erfarenhet säger mig att ATI fungerar mkt bättre än Nvidia, precis som anhängare av den gröna sidan tycker om sina kort.

Det är fruktansvärt relativt och kommer aldrig finnas någon tillverkare som gör precis alla nöjda.

Med det sagt måste jag ändå ge en stor tumme ner för nvidia, blev nästan förväntansfull av deras s.k "announcement".

Visa signatur

AMD Athlonx2 5200+ 2,81 ghz | 3GB Corsair | Asus EAH 4850 512mb | Thermaright Extreme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Nja kan inte kalla det för otur då 5 av 5 ATI-kort som jag har haft i mitt liv och alla har gett mina system bluescreen Ser det mest som kassa kvalle på produkter xD och hastigt utvecklat utan att tänka sig för innan lansering.

Förmodligen bara skit bakom spakarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Förmodligen bara skit bakom spakarna

Mycket bra sagt, +1. De flesta av alla dessa "problem" är grundat bakom spakarna, jag skulle gissa på ända upp till 80%

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem

Mjo nog hade man trott dom skulle "lansera" nå vettigt än bara ett annat datum för att ev lansera/sälja nåt.

Men dom börjar ha sina händer varma nu, ATI har för första gången på länge en rejält försprång å Nvidia ser inte ut att ha "slutet på tunneln"

Jag gissar att de kommer å dröja minst ½ år innan vi kommer få se nå "stort" av Nvidia.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Musikälskare

Bara att börja lägga undan pengar (till ett 5870) när de går ner i pris xD

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Nån som vet om det kommer någon billigare fermi? Allså runt 3000 kr. Måste väll komma för att konkurera med amd 4850.

Permalänk
Medlem

The wait is almost over! The world's fastest PC graphics gaming technology will be unveiled at PAX 2010.

Säger ju faktiskt ingenting. Gaming technology = Uppdaterad PhysX eller vattevva?? Jag är tveksam.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
nVidia announcade ett announcement lol!

Yo dawg, we heard you like announcements…

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk

Nvidia FTW!
haha, comments?

Visa signatur

Intel Q9550 @ 2,83 GHz | Asus Maximus II Formula | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4GB | Noctua NH-C12P | XFX Geforce GTX280 XXX | 2 x 250GB WD Caviar Blue RAID + 1 TB Hitachi Deskstar | Thermaltake 850W | LianLi PC-A17A | W7 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Vilka 5 ATI kort har du haft?

Garanterat 5 exakt likadana kort, samma serie, samma tillverkare, samma person som satte stämpel på fabriken att dom var "ok".

Låter mera som att hmm...nu har jag köpt ett ATI kort, minnena i datorn har inte varit ok sen några dagar tillbaka, jag tittade på en film och datorn kraschade. Nu när jag skaffade ett ATI kort så forsätter krachandet, mera frekvent....

slutsats...ATI har felat, kan inte vara något annat..:)

Skämt och sido.... sånt här går i cykler, någon dag kommer ATI få en väldans massa problem med en serie eller drivrutin, lika väl kommer det ske med Nvidia.

Man måste ju vara smart och ta det som är bra just nu på marknaden. Man köper inte bara för att.

Permalänk
Medlem

Ha ha snacka om antiklimax!
Gissar på att det blev inställt på grund av snö.

Fail

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Gnället ligger mycket i hela såpan Fermi och att de idag skulle komma med något STORT!!! Inte ett datum för en lansering som egentligen inte säger något alls. Detta är inget STORT!!! på något sätt. Detta är ett datum för något som vi redan visste, nu fick vi det exatkt på dagen bara istället för slutet av Q1, big deal.

Ibland kan man ju får för sig att de tror att vi är dumma. Nu när detta datum kommer infinna sig, hur många kort tror ni kommer finnas i butikerna? Ja inte kommer det bli många och priset kommer bli snordyrt, det är en garanti.

Detta är anledningen om du undrade. Steg i rätt riktning...ja om man vill vara väldigt optimistisk kanske...

Problemet varför det gnälls är för att nVidia går ut med att de kommer meddela något stort över Twitter kl 18 idag och media som SweClockers förstorar upp detta till att alla tror att det blir en officiell lansering av Fermi.

Det är inte nVidia som gav Sweclockers läsare hopp, det är var redaktionen. Det var garanterat lika dant på många andra webbplatser om hårdvara med. Men det var INTE nVidia som gick ut med förväntningarna.

Det är ologiskt att nVidia skulle använda Twitter med endast 2500 followers för att släppa deras största nyhet under en 2-3 års-tid? Man kan inte förvänta sig detta över Twitter.

Samma sak hände i tråden om piratkopiering där det gavs 15 månaders fängelse. Sweclockers vill gärna få det att låta som om det är någon som leechat/seedat lite och fått 15 månaders fänelse. Trotts att vissa läsare tydliggjorde att det handlade om mycket grövre brottslighet så sitter ändå massor av forum-medlemmar och gnäller i tråden, sida efter sida...

Detta är något jag verkligen börjar tröttna på...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

Någon vänlig person får gärna upplysa mig här lite, har _någon_ av nvidias kort varit en papperslansering istället för redo att köpa i butik?

Frågar detta för jag har bara handlat nvidia i mitten av generationsbytena...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lidodido
Ja deras "Major announcement" var ett datum på en papperslansering av en produkt dom skjutit upp flera månader. Snacka om storslaget Tala om att göra ALLT för att få folk att tveka till att köpa AMD. Vore mest komiskt om AMD gick ut med preliminär info och teoretiska prestandatestet av Radeon 6xxx-serien samma dag som nVidia lanserar GeForce

+1

Själv vill jag veta om de tänkt visa upp ett riktigt grafikkort denna gång eller ytterligare en tom låda med lite sladdar hängandes ut ur den.

Permalänk

Vi med nvidia kort får inte större muspekare iaf

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk

Har en känsla att Sweclockers inte kommer kommentera tillgången av Fermi i recensionen och ges "rekommenderas". 295 fick "rekommenderas" men, 5970 fick det inte...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.