The Buyer's Guide - Sweden

Permalänk
Medlem

Apachez jag vet inte riktigt hur dina flygande popupfönster funkar.. men kan du inte sätta en Iframe i dom? Man får ju scrolla fönstret i "namnlisten", men en iframe är ju faktiskt rullbar..

Testa? Eller så måste jag sno din kod och försöka testa själv

Permalänk
Medlem

jo iframe funkar riktigt fint med ett stort undantag - det funkar fortfarande endast i ie (fattar inte varför inte mozilla eller w3 kan föra in iframe som en standardtagg) - dessutom gör en iframe att det blir konstiga uppdateringar när man flyttar runt på fönstret så allting laggar.

Lösningen här är att jag kommer göra detta med layers så dom simulerar iframes, problemet här är hur jag ska kunna ladda ny information dynamiskt i alla browsers samt koda om den till perl så att man kan slänga in länkhänvisningar (dvs kunna säga "ja om du läser den här tråden http://www/yyy?zzz").

Men det är något jag planerar att lösa i framtiden (läs: efter att v2an släppts med "originalkoden"") eftersom "originalkoden" funkar fint som den är även om den inte är så modern i sin uppbyggnad designmässigt, alt. kan man kanske ha en liten tävling/tråd/diskussion om hur kommande (v2.1) skall se ut. Kravet är att det skall fungera i samtliga 4.x browsers samt erbjuda övriga besökare en light-edition i någon form (orsaken till 4.x browsers och inte 5.x är att många skolor ligger långt efter att hålla programvarorna uppdaterade).

Permalänk
Medlem

kommer du att hålla i TBG v2 ensam eller tillsammans med några andra?

Visa signatur

AMD XP2000+ @ 1.5Volt, Asus A7V333 RAID FireWire 6ch C-Media CMI8738, Samsung DDR333 2x256MB @ CAS2, Seagate Barracuda IV (firmware 3.51) 2x80GB @ RAID 0, Lite-On 16x/48x XJ-HD166S, Netgear FA311, Abit Siluro Geforce 4 TI4200, Samsung SyncMaster 957FS, Safeway Turbo2000, Logitech MX500. Powered by Zalman ZM300A-APF (quiet!) inside 3R Systems Neon Light Network System

Permalänk
Medlem

Snyggt arbetat
när beräknas det hela klart+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apachez
Funderar just nu på att "piffa upp" designen för siten en aning (dvs i samma veva som v2) och skulle vilja ha reaktioner på följande: http://bugsoft.apachez.net/tbgv20/

Poängen är att när man sedan klickar i menyn så blir siten "fönsterbaserad"...

Sidan "skall" fungera med: ie, mozilla, phoenix, ns4 samt opera. Opera och ns4 klarar dock inte av att generera klockan som syns uppe till höger på övriga browsers...

Permalänk
Medlem

Tycker det är bättre att göra det användarvänligt och funktionellt än "flashigt"...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Tycker det är bättre att göra det användarvänligt och funktionellt än "flashigt"...

Apachez: Jag håller helt med Strogge i vad han säger. Jag menar kan du inte iaf (om det nu är möjligt) sätta upp TBG (v1) nånstans så den finns tillgänglig ända tills v2 kommer ut, eller att först släppa en v2 LiTE som funkar att söka med osv. och sen bygga på "flashigheten" efter hand.
Jag menar vi är så många som saknar TBG och vill kunna använda det asap
Projekt involverande "flashigheter" har en tendens att dra ut på tiden.

Keep up the good work

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s

Permalänk
Medlem

Som jag skrev 2002-10-28 11:07 kommer jag hålla på "flashigheten" till senare och köra på grunddesignen till en början. V1 går inte att få tag på eftersom AA inte längre känner att han har tid åt v1an och skulle han släppa koden skulle han iaf bli indragen som teckentolk och fulhacksanalytiker (eftersom han precis som oss andra troligtvis är sparsam med kommentarer i koden

Det håller på och sätts upp hosting men personen som håller i det är lite seg på den fronten *piska på you know who your are* så jag tänker vänta med userloginbiten tills hostingen är klar och till en början låta alla skriva som "Anonymous" (hemska tanke

På trackerfronten har bugpig kommit längst och jag får se vad sammarbetet kommer ge på den fronten men jag ser det inte som något större problem att iordningsställa trackerdatabasen (jag har gjort lite "behind the scenes" prylar där jag bla testat fulltextsökningar och annat godis

Permalänk
Medlem

Helt perfekt design Apachez! Hoppas att v2 kommer att bli über (:

Permalänk

Varför la AA egentligen ner Buyers Guide? Om han blivit mutad av någon stor datorfirma är det en katastrof. Att han la ner sin tracker innebär att konkurrensen blir betydligt svagare än någonsin och vi blir därmed tvungna att dras med skitpriser. Har han verkligen någon bra ursäkt till varför han la ner projektet?

Om inte annat undrar jag om Apachez kan höra med den person som driver www.pricewatch.com hur han/hon gått tillväga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apachez
V1 går inte att få tag på eftersom AA inte längre känner att han har tid åt v1an och skulle han släppa koden skulle han iaf bli indragen som teckentolk och fulhacksanalytiker (eftersom han precis som oss andra troligtvis är sparsam med kommentarer i koden

detdär låter inte särskilt trovärdigt, men men,,,,,
han kan ju ge koden till dig och helt avsäga sig från att hjälpa till med koden,,,,så kan du eller nån annan fixa det själv, bättre att ge koden än att inte ge den alls.....
dålig ursäkt, antingen har han fått betalt för att lägga ner TBG, eller så vill han helt enkelt inte ge ut sin källkod som han har slitit med (vilket är ganska förståeligt)
Men då kan han ju säga det istället för att hitta på andra ursäkter...

Visa signatur

AMD XP2000+ @ 1.5Volt, Asus A7V333 RAID FireWire 6ch C-Media CMI8738, Samsung DDR333 2x256MB @ CAS2, Seagate Barracuda IV (firmware 3.51) 2x80GB @ RAID 0, Lite-On 16x/48x XJ-HD166S, Netgear FA311, Abit Siluro Geforce 4 TI4200, Samsung SyncMaster 957FS, Safeway Turbo2000, Logitech MX500. Powered by Zalman ZM300A-APF (quiet!) inside 3R Systems Neon Light Network System

Permalänk
Medlem

Ja Apachez.. snella!! Du måste få igång något snart.. jag saknar så otroligt mycket möjligheten att gå in och ställa nån fråga o få svar snabbt!! Det suger att behöver bläddra runt i en massa forum på nätet som är sega o jobbiga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blackmanta
Varför la AA egentligen ner Buyers Guide? Om han blivit mutad av någon stor datorfirma är det en katastrof. Att han la ner sin tracker innebär att konkurrensen blir betydligt svagare än någonsin och vi blir därmed tvungna att dras med skitpriser. Har han verkligen någon bra ursäkt till varför han la ner projektet?

Om inte annat undrar jag om Apachez kan höra med den person som driver www.pricewatch.com hur han/hon gått tillväga.

Läs hela tråden, samt läs på Apachez sida så får du svar på dina frågor.

Själv saknar jag nog Trackern och sökfunktionen (Search) mer än forumet (News)...

Visa signatur
Permalänk

Klippt från http://download.apachez.net/cgi-bin/news_show.cgi?db=7&id=2

"SUBJECT: Re: Status TBG v2
USER: Apachez <apachez@home.se>
INFO: http://www.apachez.net
DATE: 2002-11-10 16:27

Nu kan man "nästan" skriva meddelanden i forumet "

Snart kan vi börja terrorisera oss själva...

Permalänk
Medlem
Permalänk

En liten observation om vad som händer när TBG inte pressar priserna:
DB.com ASUS A7N8X (SPP MCP) 2119:-
Komplett.se ASUS A7N8X (SPP MCP-T) 1847:-

DB brukade ligga en krona under eller väldigt nära den billigaste på TBG.

Detta är bara ett exempel men det finns kanske fler....

Snart blir det ordning igen

Permalänk
Medlem

Tycker komplett är rätt mycket billigare på allt nu för tiden...

Permalänk
Medlem

Apachez, läste just i en annan tråd om en "tracker" som finns på http://godmode.campus.luth.se/

Kanske går att samordna något!?

Permalänk
Medlem

Har den redan på infosidan sedan förra veckan - "buggy" heter den (kolla i länklistan)

Permalänk
Medlem

buggy var ju ganska trevlig:) Får vi se hur bra tbg v2 blir

Permalänk
Medlem

Första "riktiga" reply-meddelandet slängdes in i databasen idag (26 nov) vid halv nio tiden på morgonen.

Det är fortfarande lite strul med vissa tecken bla stjärna och lite annat men det planerar jag att åtgärda i kväll, samma med att skapa ny tråd (dvs man kan endast svara på befintliga trådar än så länge).

Om ni hittar några buggar (som tex sql injections) eller dyl får ni mer än gärna skicka mig ett mail som beskriver hur buggen visar sig (så att jag kan reproducera den) samt förslag på lösning.

Permalänk
Medlem

ÅÅh äntligen!

Tack så mycket Apachez, nu slipper man frekventera andra, tråkigare och sämre fora igen!

Visa signatur

In a world in which we are all slaves to the laws of gravity, I'm proud to be counted as one of the freedom fighters.
http://www.fallskarm.com

Permalänk
Medlem

weee...
det går att skriva i TBG2 men bara som anonym och inga nya trådar

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Gissa vem som skrev det första meddelande (förutom Apachez testmess)

Mkt bra jobbat Apachez, forumet går mkt bra prestandamässigt och det ska bli mkt intressant när man kommer att skapa egna trådar och när det blir lite mer "tryck" på forumet!

/Hasse

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

Och nu går det att skapa nya trådar. Gissa vem som gjorde den första tråden

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

*mummel* *mummel* du han före här på swec

Jag postar väl samma sak här som i dom andra fora

Och nu kan man även skapa nya trådar

Permalänk
Medlem

Kan meddela att jag och några till också håller på och utvecklar ett alternativ till nytt buyers guide. Föredelen med vårat system är att vi inte behöver några txt/xml filer eller liknande från företagen utan tar det direkt från deras hemsidor, detta innebär att de inte kan fuska med priserna heller.

Vi kommer förhoppningsvis släppa en första version redan nu till helgen.

Om ni har tips och förslag på hur allt runt omkring ska se ut, tex forum och liknande så tveka inte utan hör av er till mig via icq eller email

i dagsläget är webdesignen klar, och vi har ca 4 webbbutiker med.
den som väntar på något gott

ps. med lite tur får vi lägga det på skolan servrar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
Kan meddela att jag och några till också håller på och utvecklar ett alternativ till nytt buyers guide. Föredelen med vårat system är att vi inte behöver några txt/xml filer eller liknande från företagen utan tar det direkt från deras hemsidor, detta innebär att de inte kan fuska med priserna heller.

Vi kommer förhoppningsvis släppa en första version redan nu till helgen.

Om ni har tips och förslag på hur allt runt omkring ska se ut, tex forum och liknande så tveka inte utan hör av er till mig via icq eller email

i dagsläget är webdesignen klar, och vi har ca 4 webbbutiker med.
den som väntar på något gott

ps. med lite tur får vi lägga det på skolan servrar

Kan ni inte sammarbeta med Apachez istället så man slipper gå på 3 olika adresser för att kolla alla priser?

Onödigt att uppfinna hjulet flera gånger eller?

/Hasse

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

vilken URL till den sidan då?

Visa signatur

AMD XP2000+ @ 1.5Volt, Asus A7V333 RAID FireWire 6ch C-Media CMI8738, Samsung DDR333 2x256MB @ CAS2, Seagate Barracuda IV (firmware 3.51) 2x80GB @ RAID 0, Lite-On 16x/48x XJ-HD166S, Netgear FA311, Abit Siluro Geforce 4 TI4200, Samsung SyncMaster 957FS, Safeway Turbo2000, Logitech MX500. Powered by Zalman ZM300A-APF (quiet!) inside 3R Systems Neon Light Network System

Permalänk
Medlem

http://bugsoft.apachez.net har all info samlat...

http://download.apachez.net/tbgv2 är direktlänk till testsystemet (läs mer om testsystemet på infosidan (den överst i min post)).

Permalänk

TBG v2 verkar vara ner just nu men annars så fungerar forumet bra.
Buggy (http://godmode.campus.luth.se/) fyller behovet av prisjämförelser.