Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Acer 4810TG kommer jag märka stor skillnad med W7 vs Vista.

Permalänk
Medlem

Acer 4810TG kommer jag märka stor skillnad med W7 vs Vista.

Hejsan,

Har köpt en Acer Timeline 4810TG på elgiganten, haft datorn i ca 3 v och är väl överlag halvnöjd. Proc Su3500, ATi hd 4330 515, 4 gb ram.

De problem som jag har haft är att Hd filmer hackar både youtube och med MPC, datorn har hängt sig ett par gg, fått göra en system restore. Detta även fast jag stängt av ex auto update plus lite annat men inte gjort ngn seriös rensning. Men uppdat drivrutiner,bios etc.

Jag har köpt till w7, men jag jobbar utomlands och därför har jag inte haft möjlighet att installera det än, då jag inte fick med W7 samma dag som jag köpte datorn. Och när jag kommer hem kommer jag ha ca en dag på mig innan öppet köp går ut så därför behöver jag lite råd ang om ni tror datorn kommer hålla måttet? Om det är ngn mening att ens försöka om installera eller bättre att lämna tillbaka den och köpa en bättre.

Blir mest surf,film, äldre spel och ev lite videored(i framtiden i HD)

Så vad tror ni, kommer w7 göra biffen för datorn? Buggfri,kolla hd klipp/filmer utan problem? Ev kunna klippa lite i HD format?(Har inte köpt kamera än)

Om inte,vad för spec bör man ha?

Mvh Ben

Visa signatur

Surfar gör jag helst i havet!

Permalänk
Medlem

nej inte mycket, vista mot slutet fungerade bra, utan större problem, men W7 har en del trevliga funktioner som vista inte har