Efter omstart svart skärm och lysande VGA_LED

Permalänk

Efter omstart svart skärm och lysande VGA_LED

Hej.

Jag köpte nya delar till min dator för kanske 2 månader sedan. Har fungerat prima!

De senaste dagarna har jag börjat sleeva mina sladdar för att få det lite snyggare.
Efter första dagen som jag sleevade (bara en 6-pin) så ville inte datorn starta direkt. Blev bara svart. Tryckte lite på kablarna så gick den igång (efter att ha varit avstäng såklart).
Nästa dag kom jag lite längre. Sleevade klart båda 6-pin och 8-pin. Började även på 24-pin lite smått som var för hård. Jag startade datorn med sidorna av och sladdarna hängande ut. Då fungerade allt. När jag sedan stängde av för att dra om och sätta på sidorna startade den inte. Svart skärm. Då igen trycket jag lite så fungerade det.
Idag, dagen efter så vill datorn inte starta alls. Och då har jag inte rört kablarna efter att den fungerade igår kväll.
Har provat trycka, dra ut grafikkortet och lite annat.

Nu undrar jag om PSUn kan ha gått sönder? Det verkar även vara ett vanligt fel med mitt moderkort. Kan jag ha en dålig blandning av delar?

Jag har bytt ut 6-pin mot några utan egna sleeves men hjälpte ej.
Allt fungerade ju igår, men efter att ha haft den avstängd över natten så startar den ej nu.

EDIT
Delarna verkar ju få ström. Fläktar går runt.
Det verkar som om datorn aldrig riktigt startar. Det är inte bilden det är fel på. CPUn kommer aldrig igång. Jag hör hur vattnet pumpar i H50n och fläktarna går!

Nu kom "Loading asus express gate" upp som det brukar fast fastnade nu där :S Startar jag om så är den bara svart.

EDIT II
Nu har jag fått igång datorn.
Jag tryckte på "MemOK!" och då kom jag in på inställningar för att clocka. Tog bara avbryt och så startade datorn som vanligt.
Startade om datorn ett flertal gånger efter det och den startar som vanligt:S

Bara jag som tycker det är konstigt?!

Visa signatur

Antec P193 | Asus P7P55D | i5 750 @ 4.0 Ghz | XFX Radeon 5870 @ 900/1300 | Intel X25-M G2 80GB SSD | Corsair H50 | Corsair HX 850W | Corsair XMS 4GB RAM 1333Mhz | Apple Cinema Display 23" | G9 | G13 | G35

Permalänk
Medlem

glappkontakt någonstans helt enkelt

Permalänk

Hjälp! Använde datorn som jag brukar göra (kollade på bilder från semestern) och helt plötsligt blev det svart och vga led:en lyser konstant har provat den andra PCIe slotet och ett annat grafikkort + Mem OK knappen men utan resultat.

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |