Permalänk

Datorn hänger sig :S

Hej, nu är det såhär att på senare tid så har min dator hängt sig när jag har startat skype/har det igång, spelar ingen roll om man ringer eller någon ringer (idle mode helt enkelt).
Då är jag tvungen att starta om datorn på knappen på chassit, och när jag kollar loggboken så har det blivit Kernel-Power id 41
"Datorn har startats om utan att ha stängts av ordentligt först. Det här felet kan orsakas om datorn har slutat svara, om den har crashat eller om strömförsörjningen oväntat bryts."
Står även Kernel-EventTracing.

Har försökt med ett fåtal saker som jag hittat på google, t.ex. om att det kan vara att man har två ljuddrivrutiner, så har inaktiverat den ena o testat m.m.

Tacksam för hjälp!!!

Har även windows 7 profesional kan jag tillägga

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB

Permalänk
Antielefant

Kollat om det finns nån nyare ljuddrivrutin som kanske funkar bättre? Låter iaf som en möjlig felkälla...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Kollat om det finns nån nyare ljuddrivrutin som kanske funkar bättre? Låter iaf som en möjlig felkälla...

När jag kollai enhetshanteraren står det att jag har den nyaste
Kanske inte är så bra o kolla där eller?

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB

Permalänk
Antielefant

Nope, kolla på Gigabytes hemsida.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync