Ipadhysteri i New York

Permalänk
Medlem

http://store.apple.com/us/configure/MB292LL/A?mco=MTcyMTgwODM
29$ extra för VGA adaptern, 29$ extra för usb adaptern, 39$ dollar extra för Ipad fodral, ja det fins väl tiotal options till Ipaden.

Vill du ha ALLA tillbehör till Ipaden plus familjepacketet av MobileMe och Apples garantipacket då apple är så ininorden snåla på garantin annars så kommer det totalt set ksota dig 746$ utöver befintliga Ipaden.

Så värsta Ipaden kostar 829$ + alla tillbehör så du kan ha dockningsstation, extra tangentbord, usb och vga och sd läsare och så klart garanti i fall dina skitdyra apple prylar pajat så kommer det kosta dig endast 2321 $ eller bara 16.000 Kronor. För samma pris kan du få varsin netbook till hela familjen med samma funktionalitet så igen behöver bråka om Ipaden

Sedan glöm inte att allt till Ipaden kostar kosing på applestore också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
...och det är jäkligt underhållande och se hur okunnig du är trotsallt, du måste ju också köpa låtar / filmer till din netbook, eller hur tar du dig runt det? Funkar exakt likadant på en iPad och vadå köpa alla program,låtar och filmer + sen igen?

Finns hur mycket som helst som är gratis som är bra och man behöver inte köpa dom igen ifall man vet hur man använder iTunes. (iPhone erfarenhet)

Notera att jag inte ska köpa en iPad, av samma anledning jag nöjer mig med en stationär och inte behöver en netbook.

Medlem sen 2001, men kan verkligen inte diskutera på en mogen nivå. Sorgligt...

Enligt svensk lag har jag all rätt att göra kopior på allt jag köpt så varför ska jag köpa nåt på istore när jag redan har filmerna på DVD och lagt in dom på servern? Vlan tuta och köra. Smidigt som bara den.

Men så vill ju inte företagen i dag ha det. Har vi köpt en film och det kommer en ny tjänst så nog fan ska vi köpa skiten igen bara för det är ett nytt format.

Och yes vart medlem sedan 2001. Sedan får du tycka det är moget eller ej. Du vet inte ett skit om mig och hitintills har igen kunnat tala om vad Ipad är så förbaskat bra på. Produkten är ungefär lika seriös som jag orkar vara när det gäller den. Inte speciellt seriöst alls. Mäst roligt att folk blir så illa sura och måste försvara något som Ipad och lufta det till skyarna. en gång i tiden fick företag skämmas när dom klantade sig. ipad är bra tecken på att Apple inte hade någon bra ide alla Iphone detta året så då fick dom återuppfinna Iphone igen. Vet ju hur det brukar gå.

Som sagt när det gäller sådana här skit produkter som är rent skamliga så orkar jag inte vara speciellt välvårdad i käften.
Sådana här produkter för mig är bara underhållning för diskussioner på heljerna.
Folk får köpa Ipad bäst dom vill.

P.S vill jag diskutera saker seriöst så gör jag inte det på swec. Det liksom dränks i vimlet av medlemmar. Så kanske meningslöst tyvärr. Swec = tidsfördriv inget annat.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att folk tältar för att kunna äga nån hypad elektronikpryl!!
Sen så är ju iPaden en något kastrerad netbook, om än i fin förpackning.

Helt suverän marknadsföring från Apple dock, som oftast.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

haha, tycker den ser så stor och klumpig ut.

Permalänk

Bara Apple lyckas skapa en hype över världens onödigaste pryl Det finns ingen vettig fördel med denna jämfört med en Netbook i mina ögon. Inte ens OS är en fördel i detta fallet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Druttmeister
Bara Apple lyckas skapa en hype över världens onödigaste pryl Det finns ingen vettig fördel med denna jämfört med en Netbook i mina ögon. Inte ens OS är en fördel i detta fallet.

Japp, för de är bäst på att hjärntvätta folket. Det ska dom ha creds för.
Sen att verkligheten är löjligare är en annan sak.
iPaden kan kanske vara kul några dagar men sen skulle jag nog ändå räcka mig efter antingen laptopen eller ifall man vill vara ännu mer mobil - iPhonen.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Japp, för de är bäst på att hjärntvätta folket. Det ska dom ha creds för.
Sen att verkligheten är löjligare är en annan sak.
iPaden kan kanske vara kul några dagar men sen skulle jag nog ändå räcka mig efter antingen laptopen eller ifall man vill vara ännu mer mobil - iPhonen.

Google är rätt bra på det också då, eller hur tänkte du att det skulle se ut om Google lanserade någon liknande pryl i framtiden? Varför hängivenhet direkt är det samma som "efterbliven och hjärndöd" förstår jag inte riktigt, ska vi håna folket som kommer köa för att köpa Diablo 3/Starcraft 2/whatever också? Eller kan det vara så att folk bara är så sugna på <produkt> att dom campar utanför affären? Näääääääääääääe så kan det inte vara, folk är efterblivna, om dom kör mac, dvs.

Permalänk
Medlem

Notera på bilderna att man endast kan se 3-4 tjejer (varav en är misstänkt dude i långt hår) och 2 av dessa verkar jobba i butiken. Säger en hel del om hur smart och nödvändig denna produkt är...

Fast det är ju sant, män mellan 20 och 50 köper vad som helst med Humm.. jag menar Apple på.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flink87
Det intressanta tror jag först kommer ske om några år då USB och annat skit inte finns kvar längre. DVS allt ligger i the cloud på internet. Först då ser jag att ipaden kommer skapa ett nytt marknadssegment. idag är det en spännande pryl som inte kan användas fullt ut. Du ser samma utveckling med deras macbook air då den inte har cd läsare. dvs mer och mer traditionella medier kommer försvinna o allt kommer finnas online eller i nätverk. hur ipaden anpassar sig till det ser jag som det roliga !

alla sitter ju inte med fiber! men förhoppningsvis har du rätt! kanske Kinas regering gör storsatsning så varje by i kina får fiber! då kommer din framtids vision slå in!

Ontopic: väntar på en läsbräda för windows!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Känns lite som om Apple lanserade skithuspapper skulle folk köa för en hundring rullen.

http://www.gizmodo.com/gadgets/images/iProduct.gif

Permalänk
Medlem

det är en riktigt cool butik det där. har själv varit där för några år sen.

älskar glashuset som bara är en trappa, det är så nytänkande.

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W

Permalänk
Medlem

Ja jag skulle då aldrig köpa en Ipad, tar den om någon slänger den på mig men mer blire inte. Men känns inte heller som jag är ensam om den åsikten här ^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
alla sitter ju inte med fiber! men förhoppningsvis har du rätt! kanske Kinas regering gör storsatsning så varje by i kina får fiber! då kommer din framtids vision slå in!

Ontopic: väntar på en läsbräda för windows!

Räcker med 4G. Så scenariot är inte många år bort.

Permalänk

"Wifi-versionen, som nu släppts, går dessutom inte att paras ihop med en telefon för att komma åt internet via 3G"
Det här är helt fel? Det går utmärkt att koppla ihop en 3g-mobil (bla. fungerar det med en jailbreakad Iphone) med en Ipad.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem

I den här tråden är det i alla fall inte Apple-användarna som är fanatiska ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd

Vad kommer här näst. Iboard? Lika stor som en anslagstavla

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Vad kommer här näst. Iboard? Lika stor som en anslagstavla

Det skulle vara coolt!

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Google är rätt bra på det också då, eller hur tänkte du att det skulle se ut om Google lanserade någon liknande pryl i framtiden? Varför hängivenhet direkt är det samma som "efterbliven och hjärndöd" förstår jag inte riktigt, ska vi håna folket som kommer köa för att köpa Diablo 3/Starcraft 2/whatever också? Eller kan det vara så att folk bara är så sugna på <produkt> att dom campar utanför affären? Näääääääääääääe så kan det inte vara, folk är efterblivna, om dom kör mac, dvs.

Oj då, här tog man åt sig.

Jag menade inte hjärntvätta som något direkt negativt där käre du.
Dom är duktiga på att markandsföra, sen att JAG inte tycker att deras saker lever upp till förväntningarna alltid är en annan sak, det är ju subjektivt.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Vad skall komma härnäst från apple?

Tkr dom bara gör platta produkter med stora skärmar, som inte håller så särskilt bra. nån som håller med?

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Vad kommer här näst. Iboard? Lika stor som en anslagstavla

Som skrivbord vore det inte fel. Då kan vi få det papperslösa samhället tillslut.
Fast då blir det nog snarare frågan om projicering på en skrivbordsyta med projektor som känner av var man är med fringrarna, snarare än en stor skärm iofs.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Valiumballong
http://www.walyou.com/blog/wp-content/uploads/2010/02/apple-i...

Men fortfarande ingen multitasking. Trots alla applikationer.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Installation ingår i iMat versionen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Valiumballong
http://www.walyou.com/blog/wp-content/uploads/2010/02/apple-i...

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
...
Sedan än större idiot att betala för vartenda litet program eller för varje film eller låt. Spelar roll om du redan köp dessa du måste köpa dom Igen för di Ipad.

En Ipad är en kastrerad DRM infekterad wanabe dator.
...

Menar du att man inte kan synka den med ett befintligt iTunes-bibliotek utan måste köpa alla låtar från iTunesstore? Källa på det isf.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Hedersmedlem

leka leka

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Vad kommer här näst. Iboard? Lika stor som en anslagstavla

Ja den hade varit perfekt i skolan, och allt som läraren skrev på tavlan skulle sedan spelas in och även ljudet så att elever kunde se om detta när de ville.
Likaså skulle läraren enkelt kunna lägga in rutmönster, göra icke ovala cirklar etc... Ingen dum ide du hade, skynda dig och kontakta Steve Jobs och bli rik!
(ärligt talat tycker jag inte iden är dum, bara den ligger före i tiden)
Sedan kanske en projektorlösning är lite billigare.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Hahaha så resten som inte vill köpa får inte vara kritiska till en i princip totalt meningslös produkt som inte vet vad den vill vara? Den är igen ebok läsare, den är igen netbook fast apple säger den ska var likvärdig. En netbook kan köra valfria OS, har multitasking stöd och kan köra det mesta i programväg, en fullfjädrad dator helt enkelt. Ipad är inget av det.

Ipad vet inte vad den vill vara. Den är ju ingenting än så länge.

En netbook är en handikappad dator, men en ipad är både handikappad och retarderad.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

iphone? yea om man har stålar

ipad? nä tack.

om apple hade gått med på en standardisering och tillåtit fler funktioner som är möjliga tex wifi med 3g telefon m.m

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Ja den hade varit perfekt i skolan, och allt som läraren skrev på tavlan skulle sedan spelas in och även ljudet så att elever kunde se om detta när de ville.
Likaså skulle läraren enkelt kunna lägga in rutmönster, göra icke ovala cirklar etc... Ingen dum ide du hade, skynda dig och kontakta Steve Jobs och bli rik!
(ärligt talat tycker jag inte iden är dum, bara den ligger före i tiden)
Sedan kanske en projektorlösning är lite billigare.

Tänkte på det där direkt också. Helt perfekt för skolor osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
I den här tråden är det i alla fall inte Apple-användarna som är fanatiska ...

En inte helt ovanlig situation och jag brukar låta bli att kommentera så ofta -det är mest bara troll, anti-apple-fanatiker och okunniga som vräker ur sig, så... inte lönt att föra en vettig diskussion.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Ja den hade varit perfekt i skolan, och allt som läraren skrev på tavlan skulle sedan spelas in och även ljudet så att elever kunde se om detta när de ville.
Likaså skulle läraren enkelt kunna lägga in rutmönster, göra icke ovala cirklar etc... Ingen dum ide du hade, skynda dig och kontakta Steve Jobs och bli rik!
(ärligt talat tycker jag inte iden är dum, bara den ligger före i tiden)
Sedan kanske en projektorlösning är lite billigare.

Detta finns ju, kom för några år sedan. Dock har jag glömt vad det heter. Man sätter upp två sensorer på en vanlig whiteboard så registerar de sedan allt som skrivs på tavlan. Tror det är något concept från microsoft för skolor, finns/fanns några i sverige till och med.