Ipadhysteri i New York

Permalänk
Melding Plague

Ipadhysteri i New York

Under lördagen inleddes säljstarten av Apples nya tabletdator Ipad. SweClockers var på plats i händelsernas centrum för att klämma på Apples senaste skapelse.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Att så många kan köa för sånt skräp. Får verkligen intryckt med av bilderna att "vad ska jag med denna till?".

Nej ytterligare en pryl vi inte behöver. Den dagen dom har kapaciteten av en netbook med riktigt OS, vettiga portar osv så det är en fullfjädrad dator så kan det bli intresant.

Permalänk
Medlem

Ska den vara lika tung, ful och plastig som en netbook?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Att så många kan köa för sånt skräp. Får verkligen intryckt med av bilderna att "vad ska jag med denna till?".

Nej ytterligare en pryl vi inte behöver. Den dagen dom har kapaciteten av en netbook med riktigt OS, vettiga portar osv så det är en fullfjädrad dator så kan det bli intresant.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Framgår inte av texten om ni köpt något exemplar eller inte. Det som jag skulle tycka vore intressant och som jag inte hittat något om på amerikanska sidor, är hur det funkar med fingeravtryck på skärmen. Är inte snyggt och ha tableten full av fingeravtryck om den är känslig för det. Blir snabbt fult och skitigt och förstör helhetsintrycket av iPad som kvalitetsprodukt. Kolla gärna upp detta om ni kan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Ska den vara lika tung, ful och plastig som en netbook?

Min netbook väger 1095g med 160Gb hårddisk. Fins med flash disk bantad på endast 995g och då har jag haft den i över ett år säkert. Den kostar 3000Kr på den tiden och den har även med dagens mått för en netbook bland dom minsta måtten men ändå bland dom bättre tangentborden. Gick att få med 3G också om man vill. Vlan, VGA ut, USB ja allat som en Ipad saknar. Och en Ipad väger 730g så varför skulel jag bry mig om 300g mer. Knappst så det gör nån skillnad.

Sedan att jag fick min netbook i Blåmetalik gör ju inte saken sämre då blått är min favoritfärg Och jag kan köra gentoo linux på den och göra precis vad jag vill med den. Program är gratis och fria osv. Klart bättre investering. Desutom kan jag se film från valfri källa och slipper Apples värdelösa istore.

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl tänka mig att köpa en.. väntar dock på att Iphone OS 4 ska komma ut först..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Att så många kan köa för sånt skräp. Får verkligen intryckt med av bilderna att "vad ska jag med denna till?".

Nej ytterligare en pryl vi inte behöver. Den dagen dom har kapaciteten av en netbook med riktigt OS, vettiga portar osv så det är en fullfjädrad dator så kan det bli intresant.

Nackdelen med din netbook är att de flesta applikationerna vare sig är optimerad för långsamma cpuer, eller anpassade för en liten skärm.
Samt att dina fingrar får anpassa sig rejält pågrund av det förminskade tangentbordet.

Nytänk i stil med ipaden är inte alltid en succé, men denna förstorade ipod touch tror jag kommer leta sig hem till de flesta som rena surfplattor, och då fungerar den säkerligen. Framförallt nu med HTML5s intåg.
Om man jämför ipaden med alla kommande netbooks med googles chrome os, vem har flest användningsområden då.

Permalänk
Medlem

Du kanske missade att jag råkar ha ett av dom bättre tangentborden för en netbooks? Absolut inte för små eller mindre än skiten du har på Ipad skärmen.
Skärmen var en av dom bästa på markanden just då med. Har 8.9 tums skärm fins som 10.1 numera med och 16:9 så igen värdelös 4:3 som man inte kan se film på utan svarta bars villket Ipad lider av. Ser inte ricktigt vad Ipad kan göra som en netbook för 3K inte klarar. Fins inget en ipad gör bättre.
Jag brukar surfa på 6-7 olika sidor samtidigt med min netbook och köra film på och fjärinloggar på mina servrar och andra burkar för att fixa och dona.

Vad vet du om program och deras optimeringar? Jag kan köra flera program, atom har deustom HT och det går fintfint att multitaska. Dessutom optimerar jag lite extra med egna flagor för gcc så den drar maximalt nytta av min Atom. Sedan har jag 1.5Gb ram en Ipad har 256Mb ram. Villken tror du går ner på knä först vid multitaskig? Oj Ipad kan inte det. Skräp Ipad.

Ipad är onödig sak som inte kan nåt.
Först ska man vara idiot att lägga 700 dollar på den.
Sedan än större idiot att betala för vartenda litet program eller för varje film eller låt. Spelar roll om du redan köp dessa du måste köpa dom Igen för di Ipad.

En Ipad är en kastrerad DRM infekterad wanabe dator.

Väntar hellre på att google kommer ut med sin så kanske vi kan få se lite ricktiga OS så som linux på dom och möjligheten att köra precis vilka program som helst och använda vilka filer vi vill.

bara så underhållande att folk ens försöker motivera ett användningsområde för Ipad när igen recensent hitils har kunnat komma på något

Erkänn ni tycker den är cool att titta på. Typ kolla vad jag har köpt. Totalt onödig E-penis!

kastrerad E-penis är vad Ipad är.

Permalänk
Medlem

tyvärr verkar inte ens denna ipadda frestande på något vis... Varför skulle den fresta när den rosa asus eee skiten som min sexåriga flicka har som leksak tydligen kan uträtta mer.... den har et ordentligt os (w7) och den hanterar flash som fortfarande är störst...

Permalänk

Jag tycker Ipad verkar mycket intressant, men det ska allt till en bra lön om jag skulle lägga ut 700$ på den.

Jag själv har behov av en ebookläsare men är inte riktigt nöjd med de som finns, ipad vore ju ett steg att gå upp till att kunna göra mer, men samtidigt finns netbooks.
Men jag är skeptisk till hur bra en netbook är att använda som en ebook-läsare, nej jag har ej testat. Men om man ska läsa i sängen, soffan på tåget, så borde en Ipad ergonomisk vara bättre än en netbook eller?

Så hade Ipad kostat typ 3000kr så hade jag varit lite intresserad av denna. (inte sagt att jag därmed skulle köpa en)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem

Steve tänkte "hmm vad kan jag göra för att suga mer pengar ur mina trogna Apple-fans?" "Jag vet! jag gör en helt onödig pryl som bara mina trogna fans kan köpa".
För egentligen att amerikanarna står i kö dagen innan för en meningslös pryl bekräftar bara detta http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE.
Det enda positiva är att den är snygg. Det brukar de på Apple lyckas med i alla fall.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Och kritiker verkar inte gilla den heller http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.307742/ipad-hyllas-i-de-for... . Jag tror inte denna pryl är menat för 14isar på forum som SWEC :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Steve tänkte "hmm vad kan jag göra för att suga mer pengar ur mina trogna Apple-fans?" "Jag vet! jag gör en helt onödig pryl som bara mina trogna fans kan köpa".
För egentligen att amerikanarna står i kö dagen innan för en meningslös pryl bekräftar bara detta http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE.
Det enda positiva är att den är snygg. Det brukar de på Apple lyckas med i alla fall.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Känns som min Nokia N900 var ett bättre köp än vad denna skulle vara.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem

När jag först såg iPaden tänkte jag också, "hm - vad sjutton skall man med en sån till?". Men nu kan jag verkligen se flertalet användingsområden som motiverar ett köp.

Perfekt grej att ha hemma som surfplatta (och digital tidning!) som hela familjen kan använda, man kan ha en gemensam kalender & epost, och enkelt visa sina vänner foton på ett roligare sätt än att trycka ihop sig vid en dator. Sedan lär det komma apps som gör det möjligt att t.ex använda den som fjärrkontroll till stereon eller bion, plus en sjuhelsikes massa annat.

Sedan har vi den här aspekten som nördarna inte ser. Man kan förmodligen ge en iPad till en 3-åring och denne kommer snabbt förstå hur den funkar. Vi snackar the edge när det gäller att göra tekniken transparent för användaren. Min morsa kan använda min iPhone, men hon kan inte efter 20 år använda en Windowsburk.

Att den inte har flash är ju extremt positivt. Steve Jobs har nämligen lyckats döda en av internets största avarter, Adobe Flash (ingen vet vad det är om 5 år), till förmån för HTML5. Vackert och creds till Steve.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Du kanske missade att jag råkar ha ett av dom bättre tangentborden för en netbooks? Absolut inte för små eller mindre än skiten du har på Ipad skärmen.
Skärmen var en av dom bästa på markanden just då med. Har 8.9 tums skärm fins som 10.1 numera med och 16:9 så igen värdelös 4:3 som man inte kan se film på utan svarta bars villket Ipad lider av. Ser inte ricktigt vad Ipad kan göra som en netbook för 3K inte klarar. Fins inget en ipad gör bättre.
Jag brukar surfa på 6-7 olika sidor samtidigt med min netbook och köra film på och fjärinloggar på mina servrar och andra burkar för att fixa och dona.

Vad vet du om program och deras optimeringar? Jag kan köra flera program, atom har deustom HT och det går fintfint att multitaska. Dessutom optimerar jag lite extra med egna flagor för gcc så den drar maximalt nytta av min Atom. Sedan har jag 1.5Gb ram en Ipad har 256Mb ram. Villken tror du går ner på knä först vid multitaskig? Oj Ipad kan inte det. Skräp Ipad.

Ipad är onödig sak som inte kan nåt.
Först ska man vara idiot att lägga 700 dollar på den.
Sedan än större idiot att betala för vartenda litet program eller för varje film eller låt. Spelar roll om du redan köp dessa du måste köpa dom Igen för di Ipad.

En Ipad är en kastrerad DRM infekterad wanabe dator.

Väntar hellre på att google kommer ut med sin så kanske vi kan få se lite ricktiga OS så som linux på dom och möjligheten att köra precis vilka program som helst och använda vilka filer vi vill.

bara så underhållande att folk ens försöker motivera ett användningsområde för Ipad när igen recensent hitils har kunnat komma på något

Erkänn ni tycker den är cool att titta på. Typ kolla vad jag har köpt. Totalt onödig E-penis!

kastrerad E-penis är vad Ipad är.

Nu tycker jag du ska tagga ner... du låter lite väl mycket troll över dig nu.

Vad exakt är det du vill att vi ska motivera? Det är en surf -och läsplatta där du dessutom har möjligheten att utföra hel del andra funktioner där tex text editering, spel, lyssna på musik m.m ingår. Att den saknar stöd för flash upplever jag inte som något bekymmer huvudtaget, det har jag klarat mig utan de senaste 16-18 månaderna som jag har haft min Iphone.

Ska kolla på priset så har du ett gap på 499-829USD beroende på modell och lagringsutrymme. Den prissättningen visade sig ge konkurrenterna problem då hade förväntat sig ett högre pris. Ser man på vad en av huvudkonkurrenterna Amazon Kindle kan göra och kostar så är iPad:en rena rama rea-varan

Ipaden kan multitaska, dock bara Apple egna programvara för tillfället, det ska dock åtgärdas i iPhone OS 4.

Sen att du och jag kan optimera mjukvaran på vår respektive hårdvara spelar mindre roll, då vi utgör en 1000 del av den totala kundgruppen.

Denna diskussion påminner redan iPhone introduktionen alldeles för mycket, nästan identiskt skitsnack och vi vet alla hur det slutade...

Permalänk
Medlem

hmm, hyffsat stor skillnad i tjocklek på dessa två!

Jag är riktigt sugen att köpa en iPad, den gör allt som jag kräver av en liten, portabel surfmaskin. Multitasking kommer garanterat i OS 4. Skulle vara så skönt att slippa dra med sig en bärbar dator (macbook:en) och istället bara ta med sig en liten lätt maskin eftersom man oftast ändå sitter på universitetets datorer om något "speciellt" program ska användas utöver webbläsaren och office-paketet.

Visst den ligger lite i ovankant i prisnivå, just därför jag drar mig lite för att eventuellt handla en då den kommer säljas i sverige.

Visa signatur

Apple: iMac 27" OSX 10.7 (summer 2011), ext.HDD 1TB+2TB, iPad 2 16GB och iPhone 4S 16GB.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte heller riktigt se nyttan med en ipad, i alla fall ingen speciell nytta i jämförelse med en netbook (i jämförelse med en vanlig laptop så har du ju större portabilitet). Det enda är väl att kunna ta anteckningar med en stylus (har dock inte hört någon som har testat det ännu). Misstänker att många sidor har fallit lite för hypen med ipad... har inte läst något om att den inte är så portabel som apple vill framstå att den är, den är ju för stor att ha i fickan och om du ändå måste ha en väska så gör ju de där 300 g mot en netbook ingen skillnad. Är lite osäker på nyttan med någon sådan här touchscreen dator, funnits tidigare som sagt men aldrig riktigt slagit, borde vara större chans nu men som sagt så har jag lite problem med att se nyttan...

Som eboksläsare lockar den mig inte alls, e-ink ska det vara!

Permalänk
Medlem

Trolla själv du. Just nu ljuger då så du är blå. Var har jag ens nämnt flash? varför dra upp det? Jag HATAR flash! Kan ta och dö det är ett ondo för alla som inte kör windows XP mer eller mindre.
hatade flash när det kom det var n modemdödare. Hatade flash än mer när jag fick bredband för det vissade sig så in i norden ostabilt. Kan ju dra ner den snabbaste datorn på knä ju.

Ipaden kan så klart multitaska då hårdvaran är kapabel. Apple har valt att inte tillåta det. Personligen tror inte hårdvarana är tillräkligt snabb för att apple ska annse upplevelsen vara bra nog. Nu resonerar du som ATI laget gör med sina grafikkort. Det kommer "Snart" stöd. Jo visst sedan kommer Ipade 2.0 och alla som köpte 1.0 och VÄNTADE köper sig en ny lagom tills 2.0 kommer med multitasking och Apple inkasserar 2 gånger så mycket från sin kund. Kän dig blåst typ.

Medvetna köpare köper saker som fungerar från början inte "det kommer snart" löften. För när det väl kommer är nästa grej runt hörnet.
Skulle du köpa en bil som går på naturgas om det inte finns en sån mack inom 10 mil där du bort bara för att nån säger. Det kommer snart vi lovar bara vänta lite

Jag äger igen Iphon för det ända jag kräver av en telefon är SMS och att kunna ringa. Vill jag se på film har jag hemmabio, vill jag spela spel har jag xbox etc etc. En telfon är en telefon igen jävla leksak.
Beblandar mig aldrig i diskussioner gällande mobiler då det är rena satyg. Haft en hel bunte telefoner genom åren men ärligt talat så mycket pengar man slänger ut på absolut INGET. Verkligen skaffa sig onödiga behov prylar.

Detta är sweclockers hur seriös tror du någon är här? Vill jag vara speciellt seriös så finns det bättre diskussionsforum för det. Inte mitt fel att ni är så lättretade.

Tills den dagen jag hör EN bra motivering för vad en Ipad kan göra för mänskligheten så tänker jag insistera på att det är en kastrerad skitprodukt. Den är halvfärdig. Men du kanske köper en bil med 2 hjul också?

Permalänk
Medlem
Citat:

[i] Ser man på vad en av huvudkonkurrenterna Amazon Kindle kan göra och kostar så är iPad:en rena rama rea-varan
[/B]

Kindle är inte en konkurrent, kindle har en e-ink skärm och är specifikt gjord för att man ska läsa böcker på den. Ipaden har en flimrig (i jämförelse med kindle) skärm som man lätt blir trött i ögonen av (hur trött man blir varierar mellan person till person) speciellt när man läser (inte alls lika mycket om man kollar på film). Kindle är ingen surfplatta och har aldrig marknadsfört sig som det och den slår ipaden med hästlängder som en "läsplatta".

Visst du får mer för pengarna med en ipad men du får inte samma saker.

Permalänk

underbart inlägg m0rk

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Musikälskare

Väntar på version 5-6 av iPad och låter andra gå på missarna nu i början ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

HUR ÄR DET NU ? Ipadhysteri, så läser jag GP så står det Ingen hysteri över Ipad, bara några fåtal.

http://www.gp.se/ekonomi/1.344211-fatal-i-nordkoer-for-ipad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Trolla själv du. Just nu ljuger då så du är blå. Var har jag ens nämnt flash? varför dra upp det? Jag HATAR flash! Kan ta och dö det är ett ondo för alla som inte kör windows XP mer eller mindre.
hatade flash när det kom det var n modemdödare. Hatade flash än mer när jag fick bredband för det vissade sig så in i norden ostabilt. Kan ju dra ner den snabbaste datorn på knä ju.

Ipaden kan så klart multitaska då hårdvaran är kapabel. Apple har valt att inte tillåta det. Personligen tror inte hårdvarana är tillräkligt snabb för att apple ska annse upplevelsen vara bra nog. Nu resonerar du som ATI laget gör med sina grafikkort. Det kommer "Snart" stöd. Jo visst sedan kommer Ipade 2.0 och alla som köpte 1.0 och VÄNTADE köper sig en ny lagom tills 2.0 kommer med multitasking och Apple inkasserar 2 gånger så mycket från sin kund. Kän dig blåst typ.

Medvetna köpare köper saker som fungerar från början inte "det kommer snart" löften. För när det väl kommer är nästa grej runt hörnet.
Skulle du köpa en bil som går på naturgas om det inte finns en sån mack inom 10 mil där du bort bara för att nån säger. Det kommer snart vi lovar bara vänta lite

Jag äger igen Iphon för det ända jag kräver av en telefon är SMS och att kunna ringa. Vill jag se på film har jag hemmabio, vill jag spela spel har jag xbox etc etc. En telfon är en telefon igen jävla leksak.
Beblandar mig aldrig i diskussioner gällande mobiler då det är rena satyg. Haft en hel bunte telefoner genom åren men ärligt talat så mycket pengar man slänger ut på absolut INGET. Verkligen skaffa sig onödiga behov prylar.

Detta är sweclockers hur seriös tror du någon är här? Vill jag vara speciellt seriös så finns det bättre diskussionsforum för det. Inte mitt fel att ni är så lättretade.

Tills den dagen jag hör EN bra motivering för vad en Ipad kan göra för mänskligheten så tänker jag insistera på att det är en kastrerad skitprodukt. Den är halvfärdig. Men du kanske köper en bil med 2 hjul också?

Orsaken till att jag nämner flash är att 99,9% av inlägg mot iPaden i äldre trådar/inlägg och förmodligen framtida kommer behandla detta faktum. Det är därför min förhoppning att folk läser inlägget från första början.

Tror inte att multitasking kommer vara ett bekymmer, kan dock inte svara hundra på detta innan vi får fram exakta specifikationer på CPU:n och övrig hårdvara. Men med tanke på att det inte är ett problem på jailbreakade iPhone så tror jag inte det kommer vara på iPad heller.

Det är inte bara Apple och ATi som resonerar på det sättet. Vad jag vet så finns det inget företag inom IT-branschen som släpper produkter eller mjukvara där allt fungerar utmärkt på direkten, det är snarare ett undantag än regel. Med det argumentet så kan man skrota 95% av alla linux distributioner omgående då enbart en mikroskopisk del av dem fungerar med all hårdvara out-of-the-box. Vet inte hur många nerlagda timmar man har haft under åren för att få en sådan sak som drivrutiner att fungera i diverse linux distar.

Jag har dock lite mer krav på min telefon. Jag vill kunna synka uppgifter från tex min e-post, kunna kolla schemat med jag vandrar i korridorerna, samt kunna lyssna på musik. Ju fler saker jag kan integrera i en och samma produkt ju gladare blir jag då jag slipper bär runt på ett ton.

Ifs så förväntar jag inte överdrivet mycket av merparten av diskussionerna på SweC, dock så brukar de flesta deltagare hålla samtalen på en civiliserad nivå.
Jag är inte överdrivet lättretad... jag skakar oftast bara på huvudet och suckar högt.

Jag ska ge dig en motivering till varför jag skulle vilja köpa iPaden. Jag vill kunna ligga på ryggen i min säng och kunna läsa mina pdf:er, vilket inte är överdrivet bekvämt att göra med MacBooken. Kan jag dessutom utan att byta enheten surfa ut på nätet så blir jag än mer nöjd.

Om du nu har missat det så kommer jag inte köpa den nu på direkten. Jag väntar alltid ett par månader för att barnsjukdomar ska upptäckas och åtgärdas.

Permalänk
Medlem

Som surfplatta är den nog ok men då tycker jag man ska fråga sig om man verkligen behöver en annars är risken är stor att den blir liggande bara.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Skulle nog tro att maoriteten köper iPaden just för att det är en Apple-produkt. Ser inga användningsområden för den. Hellre köper jag en netbook som kan göra så sjukt mycket mer som dessutom kostar ungefär detsamma.

Permalänk
Medlem

Oavsett vad Apple ger ut för tillfället så älskar jag att läsa det hat som folk känner sig tvungna att spy ut

Jag förstår inte vad iPad'en gör som genererar sånt hat hos vissa människor. Är man tvungen att köpa en? Kommer man att bli tvingad att jobba med en iPad i sitt dagliga liv? Kommer iPaden att hämna utvecklingen av andra liknande produkter?

Permalänk
Medlem

blir nog HP Slate för min del :S
Onödigt mycke begränsningar åt alla håll...

Permalänk
Medlem

"Jag vill kunna ligga på ryggen i min säng och kunna läsa mina pdf:er, vilket inte är överdrivet bekvämt att göra med MacBooken."

Ta detta med en glimt i ögat tack.
Det är detta som är det symptomatiska med Apples produkter i stort, du är alltså villig att betala 4-5000 för att kunna ligga i sängen och läsa pdf'er...
Bara för det faktum att du värderar det så högt betyder per automatik inte att Ipad är en bra produkt.

Vi tar en bil... XD
Om jag kör 10 mil till jobbet/dag med en Hummer, blir Hummer en bättre bil då? Den drar 5x mer soppa än andra bilar, jag kan inte fickparkera med den när jag väl kommer till stan och service/underhåll kostar en halv förmögenhet, men hey, jag pendlar till jobb i en Hummer!!!

Hade den marknadförs som en läsplatta så fine, men nu marknadsförs den inte som en sån. Ingen USB, ingen 3.5mm, ingen multitasking...
Saker som ska "fixas" i fratiden har ingen relevans förrän dom är åtgärdade.
Hummern kanske drar 0,005L/milen i framtiden, men det är inget argument för att köpa den idag...

Men visst, jag tjafsar inte på dig om du vill ha en sådan att ligga i sängen och läsa pdf'er med, men kom inte och påstå att det är en bra eller ens prisvärd minidator. Annorlunda möjligtvis.

Både jag och min fru ville ha varsin, men nu med mer fakta på bordet ligger den långt bort...

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Som surfplatta är den nog ok men då tycker jag man ska fråga sig om man verkligen behöver en annars är risken är stor att den blir liggande bara.

Problemet är ju att dom surfplatta så är den egentligen inte ok... Avsaknaden av flash förstör det.

För en telefon så är det bara lite irriterande och jag kan ha överseende på den platformen (har en 3Gs), men en sån här platta måste det ju bara fungera på ärligt talat.

Men det här är nog en fråga om vad jag vill ha... Och i det här fallet så är en iPad för begränsande som platform för mig. Jag vill ha en 10" touch dator, inte en förstorad iPod. Inte heller vill jag ha Android, Maemo, whatever! Atom processor, Windows 7, USB, hela fadderallan i en surfplatta. Nåt som kan ersätta min strömsugande desktop för enklare saker, men ändå inte en netbook. Vill framförallt ha Firefox eftersom Safari är skrot för Sweclockers, newsticketen får sidan att hoppa upp och ner, lol.

Så nej, jag kommer inte skaffa nån iPad. Och inte heller Android varianterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Kommer iPaden att hämna utvecklingen av andra liknande produkter?

Ja det är väl ändå uppenbart?

Bara det faktum att folk tror att en iPad är en ebok lär sätta käppar i hjulen för oss som faktiskt vill ha en vettig ebok och lanseringen av vettiga eböcker lär dröjja eftersom apple sätter ett helt annat fokus.