Hittar inte usb-minnet

Permalänk
Medlem

Hittar inte usb-minnet

Jag köpte mig ett billigt 16GB usb-minne från ebay. Fungerade perfekt, tills jag började pilla med olika filformat för jag ville få det att fungera på både Mac och PC då jag kör Mac.
Till slut knasade det sig och nu hittar jag inte minnet längre, på min Mac. På en PC-maskin så hittar den minnet men kan inte röra minnet alls, får upp ett felmeddelande när jag försöker formatera minnet där.

Går det att rädda på något sätt?

Permalänk

Har du provat HP USB Disk Storage Format Tool?

Prova även detta program:
http://www.sdcard.org/consumers/formatter/sdfv2000.exe

Låter som filsystemet har blivit korrupt på minnet?
Finns det ingen liten "switch" på minnet som man kan knäppa av och på skrivskyddet?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

du borde i disk-manager kunna ta bort partitionen o sen skapa en ny som du formaterar igen...

// Lz

Permalänk
Medlem

Kan det vara ett 1gb minne som är hackat så det ser ut som 16gb?
kan du inte formatera det i diskhanteraren så får du väll prova något gratisprogram som partition magic eller gparted.

Permalänk
Medlem

Har bara Mac så kan inte testa det just nu. Kan testa det på en kompis PC imorgon, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Testat alla program utan framgång. Jag får upp minnet men det är som om det inte är formaterat, står nämligen 0bytes på storlek om jag går in under egenskaper.

HP USB Disk Storage Format Tool fick jag igång men gick inte att skriva i kommandotolken, så kunde inte utföra de kommandom som gavs till mig. Den andra .exe-filen gick inte att starta för det stod att jag inte hade admin-rättigheter.

Som sagt vad, den dyker upp men kan inte intregera med den. Kan det helt enkelt vara så att det är hårdvarufel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yacob
Testat alla program utan framgång. Jag får upp minnet men det är som om det inte är formaterat, står nämligen 0bytes på storlek om jag går in under egenskaper.

HP USB Disk Storage Format Tool fick jag igång men gick inte att skriva i kommandotolken, så kunde inte utföra de kommandom som gavs till mig. Den andra .exe-filen gick inte att starta för det stod att jag inte hade admin-rättigheter.

Som sagt vad, den dyker upp men kan inte intregera med den. Kan det helt enkelt vara så att det är hårdvarufel?

Exakt samma problem som jag har med mitt flash voyager.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |