Hur importerar man iPad från USA?

Permalänk

Hur importerar man iPad från USA?

Hej!
Nu när iPad har skjutits upp till sena Maj i Europa (och kanske senare i Sverige) så känner jag för att importera den från USA!
Finns det någon företag som gör detta på nätet (som man kan lita på, och inte för dyrt...)

MVH Gustav

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Dom som förbokade via sådana företag fick sina ordrar annulerade av apple.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Dom som förbokade via sådana företag fick sina ordrar annulerade av apple.

Jasså? Har du någon källa? Låter dumt...

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Har inte provat men, http://www.shipito.com/

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkanfritzon:

Jasså? Har du någon källa? Låter dumt...

http://feber.se/ipad/art/176123/ipadbestllningar_frn_borderli...

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Borde väl bara vara att hitta någon trevlig liten prick på ebay som skickar World Wide.

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

många finns på blocket, men blir ca 1000 kr dyrare, för folk vill tjäna lite extra pengar

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

http://www.ipadnytt.se/har-kan-du-kopa-ipad/

Där går vi igenom ett alternativ som fungerar jättebra, seriöst företag som har sålt iPhones i många år.

Snabb frakt är det om man väljer Fedex (2 day delivery).

Läs mer här också http://www.ipadnytt.se/forsta-timmarna-med-ipad/

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaekae:

många finns på blocket, men blir ca 1000 kr dyrare, för folk vill tjäna lite extra pengar

Folk är näriga.:P (Samma sak när svenskar ska hem som inte kommer hem med flyg: andra medborgare är "Bussiga" och kör hem andra medborgare för "billiga 4-5000 kr enkel väg hem från tex. Paris:P)...:/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Köpa iPad på plats i Ny..

Hej, en vän till mig ska till NewYork inom kort och jag tänkte be henne köpa med sig en 16gb iPad Wifi till mig.
Har följande funderingar.
1. Är det 499$ som gäller för den billigaste ?
2. Kan man betala cash eller måste man betala med visa i Apples butiker ?
3. Någon som vet om butikerna har iPads att tillgå fortfarande ?

ps, jag vet att man egentligen ska betala tull o så på den men det är ju bara om man väljer att deklarera den

Tacksam för svar..

Visa signatur

AMD ATHLON 64x2@6000+, MSI K9N NEO v3, 4x1gb Corsair@667mhz, ATI RADEON 3870x2 OC EDITION, SATA 2x250gb, 1x160gb, 1x74gb RAPTOR 10000rpm, AUDIGY 2ZS PE...+Moddad Asus eee 701. och 16 Gb 3g Iphone =)

Permalänk
Medlem

500 är billigaste är jag ganska säker på. Och ja, man borde kunna betala cash. Men har inte varit i någon Apple affär i USA så jag vet inte.

Annars kan ni ju alltid köpa en iPod touch + förstoringsglas. Billigare och lättare att ta med sig.

Permalänk
Medlem

Importera iPad från USA

Siten ipad.nu har lite information över hur man man kan importera en iPad från USA + lite prisinformation:
Importera iPad från USA - iPad.nu

Men generellt sätt: köp via blocket eller motsvarande site i Sverige

Permalänk

Kolla VIAddress : The Global Leader in Package Forwarding!!
Några av mina vänner brukar använda Viaddress när de köper varor från USA, många amerikanska försäljningsställen, Ebay mm, transporterar annars inga varor utanför USA.

Man kan öppna ett gratiskonto på VIAddress : The Global Leader in Package Forwarding så får man en amerikansk adress som man kan beställa till. Viaddress skickar sedan vidare till din adress i Sverige. Allt du behöver göra är att betala transportkostnaderna till viaddress, det är de billigaste kostnaderna jag har kunnat hitta i alla fall.

Hoppas det kan hjälpa!

/Camilla

Permalänk
Medlem

Eller köp en på ebay.