No Signal, blir galen.

Permalänk
Medlem

No Signal, blir galen.

Tjena,

Min dator har alltid varit lite konstig nu på sista halvåret först så stängdes den av, av sig självt för att grafik kortet överhettade och nu nyligen för 2 veckor sen fick jag windows blue screen, fast jag kom in på felsäkert läge så jag läste runt på några sidor om att byta plats på minnena så jag bytte plats på mina 4 en gigs minnen huller om buller, efter det så startade datorn och det pep för jag tydligen inte hade tryckt in dom tillräckligt hårt så jag fixade om det och startade och helt plötsligt får jag ingen bild på skärmen, bara no signal.

Så jag tror att det är grafikortet som har dött, så jag beställer ett nytt hos en polare. Skärmen fungerar bra, har testat den på flera datorer. Så jag får mitt nya ati 5750 idag och stoppar in det osv. men fortfarande så hade jag ingen singal på skärmen.

Har testat byta plats på minnena massor av gånger, har bytt graffikkort, Alla fläktar i datorn fungerar bra, skärmen är det inget fel på har testat med en annan dator med samma skärm kabel. Hade ett ati radeon hd 3650 innan nu har jag hd 5750. Är inte hemma just nu, men när jag kommer hem ska jag testa att plocka ut minne efter minne tills jag bara har ett kvar och se om det fungerar. ska också testa plocka ut dom onödiga delarna som dvd cd spelare osv och sedan testa om det fungerar, har ni mer tips? Såg en tråd på nätet där en snubbe hade bytt ut delar efter delar testa plocka isär och sätta ihop tills han kom på att det var moderkortet det var fel på.

Operativsystem: Windows Vista Home Premium
Processor: AMD PHENOM x4 Quadcore
Processorkylare: ingen aning
Moderkort: ingen aning
Minne: 4 st 1 gigare.
Grafikkort: Asus Hd 5770
Hårddisk: 1 terabyte
Nätaggregat: ingen aning
Skärm: viewsonic 120hz skärm

vet inte dom flesta märkena utantill och som sagt så är jag inte hemma just nu.

Permalänk

Jag har samma problem, ska lämna grafikkortet till en polare så han får testköra det i sin burk. Jag misstänker i första hand moderkotet. Har kört memtest utan problem. Mina bekymmer kommer då och då, ibland kan datdorn fungera i två timmar utan att man tappar signalen, andra gånger har jag inte ens signal vid uppstart. Är riktigt sugen på kasta ut skiten och köpa en ny rigg...

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage