Permalänk
Medlem

Tablets Eller så kallade Ritbord.

Hej är på jakt efter en tablet men vet inte ett enda dugg om dem.. behöver ett som inte kostar mer än 1000kr och ändå är bra och går att rita saker i.

nån som har några tips på vad man kan köpa och vad för märke som är bra?

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

Wacom får väl anses var störst och bäst. Om du vågar leta beggat är ju itonus3 ett prisvärt val. Annars får du väl någon bamboo för den pengen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Wacom får väl anses var störst och bäst. Om du vågar leta beggat är ju itonus3 ett prisvärt val. Annars får du väl någon bamboo för den pengen.

har sett att dessa bamboo är dom i min prisklass ja. men frågan är ju om dom fungerar "bra" eller om det bara är skräp.

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av had0c:

har sett att dessa bamboo är dom i min prisklass ja. men frågan är ju om dom fungerar "bra" eller om det bara är skräp.

Av min erfarenhet så är bamboo helt okej, jag har dock bara använt den äldre versionen så vet inte ifall den nya (den som säljs nu) är lika bra. Tvekar dock på att den är sämmre för från av vad jag hört så gör wacom bra produkter överlag

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem
Skrivet av had0c:

har sett att dessa bamboo är dom i min prisklass ja. men frågan är ju om dom fungerar "bra" eller om det bara är skräp.

Har själv en Wacom Bamboo och är supernöjd, dock har jag den gamla modellen.
Har kommit nya nu med touch funktioner och bättre layout(tycker jag själv iaf, knapparna är till vänster istället för över brädan) Tvekar inte på att du skulle bli nöjd med den!

Dock gillar du att göra yviga rörelser så skulle jag föreslå en större, min är bara ett A5(?) men funkar perfekt för _mig_.

Det "tråkiga"(även fast jag har absolut ingen nytta av det) med min är att den inte känner av vinkeln på pennan i nya cs5, utan det verkar bara vara wacoms dyrare intuos serie, men priserna är i en annan liga också. (Obs, vinkel och tryck är 2 olika saker )

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevizioN:

Har själv en Wacom Bamboo och är supernöjd, dock har jag den gamla modellen.
Har kommit nya nu med touch funktioner och bättre layout(tycker jag själv iaf, knapparna är till vänster istället för över brädan) Tvekar inte på att du skulle bli nöjd med den!

Dock gillar du att göra yviga rörelser så skulle jag föreslå en större, min är bara ett A5(?) men funkar perfekt för _mig_.

Det "tråkiga"(även fast jag har absolut ingen nytta av det) med min är att den inte känner av vinkeln på pennan i nya cs5, utan det verkar bara vara wacoms dyrare intuos serie, men priserna är i en annan liga också. (Obs, vinkel och tryck är 2 olika saker )

Aha nice, vad jag ser så ska bamboo för 900 vara a5 med. men "så" yvig rörelser behöver man nog inte göra ändå om man bars ska traca efter papper heller :).. tror nog jag slår till en sån dära bamboo eller buu eller vad den nu heter. Tack för tipsen.

Visa signatur

Jag hatar Ånge.