Uppgradering till Windows Vista

Permalänk
Medlem

Uppgradering till Windows Vista

Hej jag har haft problem med min dator, jag vill uppgradera den från windows Xp till Windows Vista men har inte drivrutinerna till Vista.När jag köpte datorn hade den XP men ska uppgradera till Vista behöver man drivrutiner till Vista eller kan man ta XP drivrutinerna MIn datorn är en Parckard bell och det går inte att ladda ner drivrutiner till Vista min S/N :049690320187 Tack för all hjälp

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

:D:D!!!:D:d!!!:!:!.!!one!!111!11.

Säker på att det inte funkar ?
Vad är det för dator ?
Vad är det för modell?

Vill du hjälp, ge oss mer info..

Permalänk
Medlem

jag sa ju at det var en Packard bell och S/N nummret 250 GB Hårdisk 3,06 GHZ 1 GB ram-minne

Permalänk
Medlem

Kika i enhetshanteraren och skriv ner namnet på ljudkort, grafikkort, nätverkskort, hårddiskstyrenhet mm.
Drivrutiner hittar du hos resp kretstillverkare. Tex ljud- och nätverks-kretsar är ofta från realtek, och deras drivrutiner hittar du på Realtek
3.06 GHz tyder på P4, och då är det troligen intel chipset och hårddiskkontroller. Intel
Grafik kan vara intel integrerad, Intel, annars är det nvidia eller ATI, NVIDIA resp GAME.AMD.COM. Det viktigaste efter installation är att få in nätverksdrivrutinen,så den laddar du ner i förväg. Resten kan du sedan hämta från nätet om windows saknar drivrutiner.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Om du skall uppgradera skall du gå till Windows 7, det är en del problem med Vista som du slipper med W7.

Permalänk
Medlem

sist jag körde vista (innan w7 beta'n) så fungerade vista endast bra på riktiga spel datorer sen segt och jävligt på resten, tycker du ska stanna vid XP. fungerar alltid bra, vill du upgradera till något annat, kör till win7

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

kan du länka p/n istället för s/n(serie nummer). eller modellbeteckning.

Permalänk
Medlem

Ska ladda ner drivrutinerna men man måste ju ladda ner drivrutiner som funkar will Windows vista mina funkar bara till XP. P/N : PB34109591 och min grfikkort är ATI jag har drivrutiner till den men bara som funkar till XP men hur kan jag få till Vista?

Permalänk
Medlem

Hittar inga drivrutiner hos packard bell som är för vista. Du får helt enkelt ta reda på vad de enskillda komponenterna heter och hämta från tillverkarna. Det brukar vara problem med ljudet och grafiken. Grafiken hittar du på atis hemsida. Och ljudet på ljudkortstillverkarens hemsida. Resten hittar oftast windows själv.

Permalänk
Medlem

Okej ska testa,tack.