Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Låg fps Radeon hd 4870 1 gb

Permalänk
Medlem

Låg fps Radeon hd 4870 1 gb

Hej!

Är inte riktigt säker på om jag har problem med mitt grafikkort eller om det är något jag installerat fel eller helt enkelt spelet jag försöker spela.

Jag köpte för ungefär 3 veckor sen ett Sapphire radeon hd 4870 1gb(trots att min processor slöar ner det rätt rejält) och alla spel fungerade bra fram tills för några dagar sen då jag omformaterade datorn. Har bara ca 30-45 fps i Heroes of newerth(hade tidigare runt 70). Jag har testat det mesta, Installerat om drivrutiner, omformaterat igen, rengjort grafikkortet(fast det inte var särskilt dammigt). Men när jag testar Battlefield Bad Company 2 så ligger min fps på ungefär samma som innan jag omformaterade. Vet att det kanske är ganska uppenbart att problemet är i spelet(Heroes of Newerth) men hur kan det komma helt plötsligt efter en omformatering?

Permalänk
Medlem

Patch?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Har du förutom grafikdrivrutinen installerat senaste DirectX ?
http://www.microsoft.com/games/en-US/aboutGFW/pages/directx.a...
Kanske installerades extra program med spelet (för det installerade du inte om eller ?!).

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Ja fast det fungerade med samma patch innan jag omformaterade. Och har märkt nu att min fps i nya Battlefield är lite lägren innan(eller så inbillar jag mig?) fast den kör Battlefield på 40-70 fps och då borde den ju klara HoN med max fps(125)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Har du förutom grafikdrivrutinen installerat senaste DirectX ?
http://www.microsoft.com/games/en-US/aboutGFW/pages/directx.a...
Kanske installerades extra program med spelet (för det installerade du inte om eller ?!).

Jag installerade ju Battlefield Bc2 och då installerades nya DirectX också. Extra program? Jag installerade ju det igen efter jag omformaterat?(inte säker på att jag förstod vad du menade)

Permalänk
Skrivet av Blaxmix:

Jag installerade ju Battlefield Bc2 och då installerades nya DirectX också. Extra program? Jag installerade ju det igen efter jag omformaterat?(inte säker på att jag förstod vad du menade)

Jag antog fel angående din ominstallation.
Själv har jag operativsystemet och spel separerade på olika diskar och behöver inte installera om spel.
(DirectX finns i uppdaterad version från den 5-feb-2010)

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Jag antog fel angående din ominstallation.
Själv har jag operativsystemet och spel separerade på olika diskar och behöver inte installera om spel.
(DirectX finns i uppdaterad version från den 5-feb-2010)

Jo jag har också det just nu men känns "fräschare" med en helt tom dator när man omformaterat

Permalänk
Medlem

Har inte fått något riktigt svar än på vad som kan vara problemet. Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mej att lösa det.

Permalänk
Skrivet av Blaxmix:

Har inte fått något riktigt svar än på vad som kan vara problemet. Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mej att lösa det.

Säkert att det är exakt samma drivers som tidigare? Kan göra mycket skillnad i vissa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontbotherme:

Säkert att det är exakt samma drivers som tidigare? Kan göra mycket skillnad i vissa spel.

Har nyaste drivers till grafikkortet, men funderar på att installera de lite äldre från skivan jag fick till då vissa säger att radeons nyaste är värdelösa.