PowerColor LCS HD5970, var köpa?

Permalänk
Medlem

PowerColor LCS HD5970, var köpa?

Goddagens kära Sweclockersmedlemmar!

Finns det någon som vet var man kan köpa detta kort, PowerColor LCS HD5970?

Länk till tillverkaren: PowerColor Official Website - Graphics, Cases, Power Supply -- PowerColor LCS HD5970 2GB GDDD5

Tänkte kombinera detta med en Intel i7 920 2.66GHz (givetvis överklockad rejält!).
Är inte speciellt intresserad av att installera vattenkylningen själv (tummen mitt i handen), därav önskan
att få tag på ett kort med fabriksinstallerat block.

//mvh. Daniel

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Jag menar på precis tvärtom. Vad jag har läst så kommer Powercolor LCS kortet kosta lika mycket som en 5970 och ett vattenblock - och det utan att helt sabba garantin. Och varför länkade du ett benchmark test på crysis? Det får mig att tro att du inte läste hela posten.

"Then it came to overclocking the PowerColor LCS 5970 I was able to bump the speeds up from the as delivered 750MHz to 1010MHz, a 260MHz gain in clock speed. The memory clock speeds did not really show more than the air cooled reference version at 1250MHz, but still a 200MHz bump, or close to a 20% increase. Both of these overclocks contributed to a substantial performance increase that in the end was limited by the processor's clock speed of 3.0GH"

PowerColor Radeon HD 5970 LCS Review Page 17 - Conclusion - Overclockers Club

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Han stannar på 1010/1254 och kortet är inte varmare än 35 c i load med en volt på 1.225 - det finns massor med uttrymme kvar. Positivt överraskad att PowerColor's VRMs tillåter software-styrd voltreglering också.

Visa signatur

Asus Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T BE @ 4.2 GHz | Corsair H70 | 8GB Corsair Dominator GT 1600 MHz 7-7-7-20 | Corsair Airflow Pro | Asus 5870 Matrix @ 1050/5200 MHz | Asus Xonar Essence STX | 80GB Corsair Force SSD | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX850W | Westone ES5 | Razer Lycosa | Razer DeathAdder |

Permalänk
Medlem

Tackar för länken, du (eller någon annan medlem) råkar inte veta om det finns någon leverantör i sverige med omnejd?