När tillåter ATI högre överklockning?

Permalänk
Medlem

När tillåter ATI högre överklockning?

Vet att minnet på 4770 är byggt i 1000MHz, men CCC tillåter bara 850MHz. Kommer AMD släppa versioner som tillåter högre överklockning? Någon som har en aning?

Kör den som 830/850 pga att jag förlorar strömsparfunktionen om jag klockar i rivatuner.

EDIT: Rubrik redigerad.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Du kan dra upp den mer i CCC och ha kvar strömsparfunktionen om du ändrar .xml filen för din överklockningsprofil.

Gör en ny profil i CCC där du har kryssat i att spara inställningar för overdrive, sedan sparar du den ( inte aktiverar ).

Sen går du in i c:/Användare/ { Ditt användarnamn } /Appdata/Local/ATI/ACE/Profiles

Så ska din profil ligga där, leta upp "MemoryClockTarget_0" så ser du själv där hur du ska ändra för att få högre klockfrekvens.

Lycka till! Mvh

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Vet att minnet på 4770 är byggt i 1000MHz, men CCC tillåter bara 850MHz. Kommer AMD släppa versioner som tillåter högre överklockning? Någon som har en aning?

Kör den som 830/850 pga att jag förlorar strömsparfunktionen om jag klockar i rivatuner.

Kolla här: HD 4770 Voltage Tweak - Overclock.net - Overclocking.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Du kan dra upp den mer i CCC och ha kvar strömsparfunktionen om du ändrar .xml filen för din överklockningsprofil.

Gör en ny profil i CCC där du har kryssat i att spara inställningar för overdrive, sedan sparar du den ( inte aktiverar ).

Sen går du in i c:/Användare/ { Ditt användarnamn } /Appdata/Local/ATI/ACE/Profiles

Så ska din profil ligga där, leta upp "MemoryClockTarget_0" så ser du själv där hur du ska ändra för att få högre klockfrekvens.

Lycka till! Mvh

Tackar, ska testa det när jag har kommit från skolan.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag använder ATI Tray Tools och kör mitt 4770 i 900/950 (har inte provat högre på minnet).

Permalänk
Medlem

Okej, ser ut så här:
http://img29.imageshack.us/img29/9594/screenshot001vp.jpg

Vad ska jag ändra på ? Jag har provat att ändra "MemoryClockTarget_0" till 950, och aktiverade profilen i CCC, men det hände ingenting.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Ändrade du till 950 eller till 95000?

Har du kryssat i "Enable ATI Overdrive" ?

Mvh

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Vilket värde ändrade du?
want_X anger när värdet aktiveras
want_0 = 2D/idle läge
want_1 = ?
want_2 = 3D, hög prestanda

Vet inte exakt hur den växlar mellan de olika lägena, men det är typiskt "want_2" värdet du vill ändra på.

Visa signatur