Permalänk

Goda råd...

I min strävan efter mer kunskap ska jag tynganer forumet igen

-Sidan jag arbetar med nu kommer att ha både en svensk och en engelsk del. Dessa bör vara ganska lika. Problemet blir att sidan blir stor! Alla sidor bli X2. Så en 70 sidor är inte mycket just nu vad jag räknar med. Hur ska man bäst hålla ordning på det?

Hur många sub-mappar kan man ha? Problemet blir väl att sidan kan bli tyngre att ladda om det är många mappar va?

Sidan är byggd på att en sida är mall. Jag spar sedan om sidan och döper om den. På så vis kommer alla sidpr att se likadana ut. Det enda man ändrar är då lite på menyn..

Hur har/hade ni gjort?

/BILSKIRNE...

Permalänk
Medlem

Jag hade gjort en språkfunktion i PHP, eller annat scriptspråk, och sedan en xml/vanlig text fil och använt denna som språk/orddatabas..

Permalänk

Ok, men nu är jag ingen script guru direkt

Permalänk

Men hur ska man enklast hantera alla sidor? Ska man skapa en mapp för varje del så att säga?

Permalänk

Så här tänkte jag mig:

I mappen ligger givetvis default.asp direkt i mappen.
Sen har jag en asp_swe och en asp_eng mapp.
I de mapparna tänkte jag sedan ha en mapp för varje sida som jag vet kommer ha flera sidor under sig.

De enda mapparna som kommer ligga direkt under själva huvudmappen är ex bildmappen där bilderna kommer ropas från av både den svenska och engelska delen.

Tänker jag rätt?

Eller bör jag redan nu skapa en mapp för varje länk så att säga så man har allt i samma mapp direkt?

Hur hade ni gjort?