Iphone 4g eller Samsung Wave till äldre herre?

Permalänk
Medlem

Iphone 4g eller Samsung Wave till äldre herre?

Vilken av dem två skulle ni rekommendera för en 'gubbe' som enkelt vill kunna handla och fippla med sina aktier genom telefonen..

Han funderar också vad han ska ha för operatör/abonnemang då han blir tvungen att koppla upp flera flera gånger om dagen..

Ringa kommer i andra hand

MVH

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Tror inte det spelar någon större roll vilken av telefonerna han väljer, men tycker väl att iOS är snäppet enklare än android kanske...men det är hårfint. Galaxy har ju större skärm vilket kan vara bra om "gubben" börjar se dåligt.

Tror telenor är de enda som har helt fri surf, alltså där de inte stryper hastigheten då man kommit över en viss gräns.

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Avstängd

Iphone är enkel att navigera osv, svårt att göra fel.
Sen finns Galaxy som är ett bättre val än wave. Fördelen här som jag kan tänka mig är större skärm + homescreen (så han kan sammla alla saker som aktier, mail på startsidan enkelt att komma åt och se uppdateringar)

Wave är riktigt snygg dock, men eftersom det ska till en "gubbe" så antar jag det inte är så jättestor betydelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAxen:

Vilken av dem två skulle ni rekommendera för en 'gubbe' som enkelt vill kunna handla och fippla med sina aktier genom telefonen.

Medans iPhone kanske inte är det billigaste, så är det absolut det säkraste valet om vi snackar specifik mjukvara... Alla bank appar och Nordnet som exempel. Men å andra sidan så får man inte mycket information på sin homescreen, nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAxen:

Vilken av dem två skulle ni rekommendera för en 'gubbe' som enkelt vill kunna handla och fippla med sina aktier genom telefonen..

Han funderar också vad han ska ha för operatör/abonnemang då han blir tvungen att koppla upp flera flera gånger om dagen..

Ringa kommer i andra hand

MVH

om han använder Avanza eller nordnet så kan jag säga att nordnet har en app till iphone och avanza håller på med en

Själv skall jag fixa en iPhone 4G till pappsen vid jul

Permalänk

Köp ingen Wave i alla fall. En riktigt snygg telefon och jag gillar den i mångt och mycket...men den är starkt begränsad eftersom Os:et Bada inte alls har lika många applikationer som iPhone eller Android. Tror inte det går att göra några aktieaffärer alls på Wave faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diceman_x:

Köp ingen Wave i alla fall. En riktigt snygg telefon och jag gillar den i mångt och mycket...men den är starkt begränsad eftersom Os:et Bada inte alls har lika många applikationer som iPhone eller Android. Tror inte det går att göra några aktieaffärer alls på Wave faktiskt.

Frågan är om han är ute efter massa program? Kanske är bara ute efter en prisvärd telefon och det är wave!

Permalänk
Medlem

Farsan har en iPhone 3G till exakt samma syfte och han är nöjd. Tror att widgets och startskärmar kan bli lite rörigt för en som inte är så tekniskt bevandrad, så därför passar iPhone

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

De e mycket snack men ingen verkar ha provat både IPhone och Wave särskilt noga?

Jag har själv en Wave och har faktiskt aldrig haft någon bättre, rent hårdvarumässigt så är wave överlägsen dessutom känns den rejält på grund av metall skal. Den enda anledningen att välja IPhone är om den har apps som man är ute efter.

Sen får man så klart gå på känsla.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

det är ju rätt svårt att ha testat iphone 4, med tanke på att den just börjar sipra ut på marknaden, men då inte i sverige.

men visst äre en smaksak. men alla samsungs jag testat, som inte haft android, har ju t.ex. haft usel t9 eller rättare sagt motsvarigheten, har man väl skrivit ordet, kan man inte gå tillbaka o redigera utan att skriva om hela ordet. men har kanske ändrats. det är väll även nått som alla kanske inte stör sig på, men jag gjorde det.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive