Corsair Graphite 600T i augusti

Permalänk

på en av bilderna är det 3st 5970 ?

Permalänk

på en av bilderna är det ju 3st 5970=/

Permalänk

Håller med de flesta. Dyrt, plastigt, fult och en viss "B-känsla" hänger över som ett mörkt moln.

Visa signatur

NZXT H2, MSI P67A-GD65 REV B3, Intel i5-2500k, Corsair Vengeance 16gb, Corsair force GT ssd 90gb, HIS 7950

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av magnus9309:

på en av bilderna är det 3st 5970 ?

Nej ett 5970 (det översta) och två 5870.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag gillar den, och sättet man tar av sidoplåten på verkar awesome!
Blir nog ett köp senare

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Gillar det också. Ser snyggt och funktionellt ut.

Permalänk
Avstängd

Jag köpte ett skitsnyggt chassi till min HTPC på kjell.co för 200:- :D. Det var to.m snyggare än detta för 2000:- xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Fult men ändå underligt tilldragande blir nog en mega hit dock, konstigt att dem satsat på en design som är så lågnt ifrån 700/800D som möjligt.

Permalänk

Tycker att det ser ut som en stor högtalare

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Medlem

Ser ut som chassin som Cooler Master gör för 500kr, tycker att de borde fortsatt med Obsidian-look =/ Att den är gjord i plast betyder att kvalitetskänslan kan inte vara ens i närheten av 800D/700D, så det verkar inte finnas något annat än märket som drar upp priset...

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Skrivet av pekkasteele:

Jo nu kom jag på vilken annan ful burk den likande:

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2007/10/power-m...

Vadå ful?? men som det har sagts tidigare så ser den lite ut som en cosmosvariant. Vet inte om man ska klaga för mycket på priset då många chassin kostar runt där idag, iaf dom jag har ögonen på.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

Ingen dörr, inget köp.
Spinnande CD-läsare i ett chassi utan dörr/lucka är inget som tilltalar mig...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Fan vad besviken jag blev, hade förväntat mig att det skulle se ut som 800D fast i mindre storlek. Detta chassit får mina ögon att blöda och dessutom så ser det ut som de plagierat Cooler Masters Storm Scout.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Barak:

Ingen dörr, inget köp.
Spinnande CD-läsare i ett chassi utan dörr/lucka är inget som tilltalar mig...

Vad är CD för något?

Jag har inte använt CD/DVD på några år nu, Windows installerar jag med USB (mycket snabbare) och spel skaffar jag genom steam eller liknande... bränna skivor? varför det när USB minnen finns.

OnTop = Fan så dyrt var det inte, billigare än Addtronics 7896a

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Medlem

intressant chassit.
Minuset ligger på ratten men men.

Assjack: själv bränner jag skivor när jag ska ha med musik i bilen.
Alla bilar man kör har inte aux in :S och sterion har inte alltid usb (läs aldrig i dom hyrbilar jag kör)

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

sätt på 4 st lååångaaa handtag, 2 uppe, 2 nere så har du ett cosmos s...

Permalänk
Keeper of Traditions

För mindre pengar får man ett Antec performance chassie som med all säkerhet gör en mycket mer nöjd. Så prissättningen förstår jag inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Men vadfan ... Ett hd5970 och två hd5870?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Assjack:

Vad är CD för något?

Jag har inte använt CD/DVD på några år nu, Windows installerar jag med USB (mycket snabbare) och spel skaffar jag genom steam eller liknande... bränna skivor? varför det när USB minnen finns.

OnTop = Fan så dyrt var det inte, billigare än Addtronics 7896a

Det är ju vilket medie man föredrar att äga/använda.
Jag föredrar iaf att äga spelen på skiva, tycker det känns bättre.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

4 st 5,25" - nedersta luckan döljer något annat.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Den var snygg tycker jag. Är nöjd med mitt ljuddämpade lian li dock, så byte blir det inte.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

FDR2 är snyggare.

Permalänk
Medlem

fattar inte hur corsair tänkte när dom ska göra en sånhär. är ju skitful och påminner inte alls omm 800/700D:(

EDIT: kanske inte ful men inte snygg heller

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pekkasteele:

Jo nu kom jag på vilken annan ful burk den likande:

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2007/10/power-m...

ughh, nej, inte en chans, en sådan designmiss är det absolut inte. Det ända som påminner är den lite "bulliga" formen från apples riktigt, riktigt fula designmiss, dock väsentligt mer diskret på corsais chassie som jag verkar vara ganska ensam om att gilla. Har själv ett fd r2 som är helt ok för priset men dras med många brister, hoppas deta chassie är mer genomtänkt utan de små irriterande missarna fd dras med. Ser man till priset borde det vara så..

Citat:

Ingen dörr, inget köp.
Spinnande CD-läsare i ett chassi utan dörr/lucka är inget som tilltalar mig...

dörr utan plats för fläktkontroll med rattar är meningslöst. cd/dvd läsare använder jag inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Assjack:

Vad är CD för något?

Jag har inte använt CD/DVD på några år nu, Windows installerar jag med USB (mycket snabbare) och spel skaffar jag genom steam eller liknande... bränna skivor? varför det när USB minnen finns.

Tycker det är bökigt att lägga över mina DVD och Blu-Rayfilmer på USB så jag spelar upp dem direkt med datorn. Sen går det enormt mycket snabbare att installera WoW med DVD-skiva än från nätet.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

storm scout + storm sniper + 800D eller vad säger ni andra?
gillar inte priset, men chassit verkar naiz

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Dell ringde och vill ha tillbaka sina Dimension chassin från tidigt 2000tal... :facepalm:

Visa signatur

Cyrix 5x86 100MHz, 8meg SIMMs, 850meg hdd, Windows 98! Powered by Q-tec "650W" ;)

Permalänk
Medlem

Mitt Antec p182 kostade nästan 1300 när jag köpte det, grymt nöjd med det, byter aldrig

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Jag har bara svårt att tänka mig varför man skulle köpa detta när man kan få chassin med motsvarande mycket plats, snyggare design och bättre material från andra tillverkare för ett lägre pris? Nej, riktigt stolpskott där, corsair.

Permalänk

När man kommer upp i den här prisklassen så anser jag att det bara finns ett alternativ, LianLi. Deras chassin har hög finish precision och dessutom, aluminium.
Tycker allmänt att de flesta produkter ifrån Corsair är lätt överskattade och med ett pris som inte alltid är så tilltalande.