Permalänk

Upp med bilder på Mars 2!!

Permalänk
Avstängd

skapa nytt galleri till nya bygget !! skulle gärna ha lite info om vilken kamera du har i titthålet på dörren och om den är trådlös osv!

Permalänk

Gör ett nytt galleri för ditt nya projekt

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

What can I say? Jag är inte förvånad att du köpte ett MARS II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doofus:

Finfin hårdvara , dock ingen smak för inredning vilket gör mig lite ledsen.
Dessutom ingen direkt moddning/custom build, 2/5.

Beror väl helt och hållet på vilken "smak" man har, jag tycker han såg ut att ha ett jävligt chill och mysigt rum.

Visa signatur

Sambadi dad aj juice two no

Permalänk
Medlem

Fina grejer, gillar dock inte att det sitter "neon" överallt

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Vilka skärmar blev det ? Och vad har du köpt din säng :P?

Visa signatur

Sambadi dad aj juice two no

Permalänk
Permalänk

Ett Fucking MARS II!? FYFAN SÅ FUCKING AVUNDSJUK D:D:D:D:

Permalänk
Medlem

Du har inte lust att sälja de tre "LG W2363D" skärmarna?

5000 :- ?

Permalänk
Medlem

Grymt med Mars kort
men ditt "vardagsrum" ser ut som en turkis disco ^^ Nyonlampor o skit..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Tar emot att se detta när han kallar den "data".

Permalänk
Medlem

Helvete vad fint Älskar ditt nya bygge! Kul att du kunde pressa in i stort sett samma prestanda i ett hälften så stort chassi

Permalänk
Medlem

Hur tycker du att chassit är att arbeta i?`Några problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Hur tycker du att chassit är att arbeta i?`Några problem?

Att arbeta i chassit är inga som helst problem, nog det bästa chassit jag någonsin haft. Väl genomtänkt, Värmeutvecklingen som stiger, nätagget på sidan så kablarna hamnar på baksidan, hårdiskarna på baksidan, det gör att man kan dra snyggt kablage i datorlådan utan att någon kabel sticker ut. jag är sjukt nöjd. Jag har haft massavis av chassin men aldrig varit så nöjd som jag är med detta. Slot in för 3.5 diskar + .Skulle det vara något negativt med chassit så är det. Antal hårdiskplatser (3 diskar max) och (1 ssd) men det går säkert knö in en extra om man vill, men detta räcker med tanke på att det finns diskar upp till 4 TB nu :). Sedan kan man ju trots allt inte ha 4 grafikkort eller 2 st 3-slots grafikkort, Men däremot kan man ha hur stort grafikort som helst, gärna 2 6990 eller gtx 590.. :).. det va allt , att nämna så en Slim-slot in DVD-brännare är ju ett snäpp dyrare men inget jag har eller använder! USB som gäller idag , både vid installation och musik, föra över spel till ps3 osv

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk

Vilka skärmar är det du beställde? BenQ G2420HD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikoglas:

Vilka skärmar är det du beställde? BenQ G2420HD?

Det blev Benq XL2410T 120hz 3st, är helt nöjd hittils!. Kunde varit lite starkare färger (overkligt) grönt,blått. så som på lg och samsung. Men detta funkar de med

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Skrivet av swecop:

Det blev Benq XL2410T 120hz 3st, är helt nöjd hittils!. Kunde varit lite starkare färger (overkligt) grönt,blått. så som på lg och samsung. Men detta funkar de med

aah men duuuu, jag har inte ens råd med en skärm aja, den snyggaste datornhörna jag har sett, All cred till dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

Att arbeta i chassit är inga som helst problem, nog det bästa chassit jag någonsin haft. Väl genomtänkt, Värmeutvecklingen som stiger, nätagget på sidan så kablarna hamnar på baksidan, hårdiskarna på baksidan, det gör att man kan dra snyggt kablage i datorlådan utan att någon kabel sticker ut. jag är sjukt nöjd. Jag har haft massavis av chassin men aldrig varit så nöjd som jag är med detta. Slot in för 3.5 diskar + .Skulle det vara något negativt med chassit så är det. Antal hårdiskplatser (3 diskar max) och (1 ssd) men det går säkert knö in en extra om man vill, men detta räcker med tanke på att det finns diskar upp till 4 TB nu :). Sedan kan man ju trots allt inte ha 4 grafikkort eller 2 st 3-slots grafikkort, Men däremot kan man ha hur stort grafikort som helst, gärna 2 6990 eller gtx 590.. :).. det va allt , att nämna så en Slim-slot in DVD-brännare är ju ett snäpp dyrare men inget jag har eller använder! USB som gäller idag , både vid installation och musik, föra över spel till ps3 osv

Tack för svaret! Är nämligen stört kåt på att skaffa ett sånt chassi själv, men vill gärna veta hur det är att arbeta i. Kul att få ett så bra svar från en erfaren kille!!

Har en till fråga. Hade du inte dubbla 590? Om du hade det, presterar inte det bättre än ditt nya MARS II?? (alltså DUBBLA 590. INTE ett enkelt )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Tack för svaret! Är nämligen stört kåt på att skaffa ett sånt chassi själv, men vill gärna veta hur det är att arbeta i. Kul att få ett så bra svar från en erfaren kille!!

Har en till fråga. Hade du inte dubbla 590? Om du hade det, presterar inte det bättre än ditt nya MARS II?? (alltså DUBBLA 590. INTE ett enkelt )

Chassit är enkelt som en plätt att arbeta i, är man erfaren att bygga så varför inte.. Man ska aldrig ha för brottom, varje skruv får ta sin tid, många väljer skruvdragare, men ta hellre det säkra före det osäkra :).. Gtx 590 sli, presterade tyvär sämre. då jag kör med 3 skärmar och det inte finns tillräckligt bra drivrutiner ute idag för sådan typ av konfiguration eller kanske det är spelen det är fel på? blir helt enkelt sämre fps i vissa lägen eller väldigt ostabilt, spel stänger av sig och massa skit kan hända, man blir alltid avbruten för eller senare!

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Någon har för bra inkomst!

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Riktigt klockrent med ett Mars II i ett så litet chassi Blir det varmt och högljutt eller hur klarar det sig?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

Chassit är enkelt som en plätt att arbeta i, är man erfaren att bygga så varför inte.. Man ska aldrig ha för brottom, varje skruv får ta sin tid, många väljer skruvdragare, men ta hellre det säkra före det osäkra :).. Gtx 590 sli, presterade tyvär sämre. då jag kör med 3 skärmar och det inte finns tillräckligt bra drivrutiner ute idag för sådan typ av konfiguration eller kanske det är spelen det är fel på? blir helt enkelt sämre fps i vissa lägen eller väldigt ostabilt, spel stänger av sig och massa skit kan hända, man blir alltid avbruten för eller senare!

Då förstår jag! Tycker självklart du ska köra det som funkar bäst för dig. Hade ett 295 förut, och det funkade faktiskt riktigt dåligt i spel på den tiden :/ Jaja, skulle du rekommendera chassiet till en som byggt ihop runt 40-tal datorer?

Permalänk
Medlem

jo, lite avundsjuk blir man ju när man ser ett mars II

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

feeeeeeeeeeeeeeeet ))

Permalänk
Medlem

Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeest! ))

Permalänk
Medlem

Trevlig setup du har skaffat dig.

Permalänk
Medlem

Lite stolt ska du vara iaf ))
mycket fint bygge måste jag säga (:

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tummen upp!

Visa signatur

| Lenovo E531 |