Permalänk
Medlem
Skrivet av mothic:

Håller med men det är väl ändå lite onödigt att köpa sådana dyra prylar som halveras i värde efter ett år, en dålig investering med andra ord

Precis som med en bil vilket folk köper varje dag utan att bli ifrågasatta?

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalajfa:

Precis som med en bil vilket folk köper varje dag utan att bli ifrågasatta?

Precis..

Finns inte mycket som är roligare än att pilla med hårdvara,så varför inte lite nya minnen

I övrigt älskar jag detta galleri,galet nice

Permalänk
Skrivet av Gipsyboy:

Det får du förklara ! jag kör SB överklockad til 4,7 och mina minnen kör i sina fina 2400 inga begränsningar vid 1333 här inte... Varför skulle det vara så ?

Kan inte hitta var jag läst det nu... Men har sett det på någon review på någon annan sida, och också här på swec.
Man kan klocka minnerna, men det hjälper inte, de går i praktiken bara i 1333 eller 1600? mhz ändå. Jag har som du ser inte så bra koll på hur det funkar, men om någon annan vill ta över och förklara så är det helt okej

Permalänk

Alltid lika kul att se alla "oj vad rik du är" eller "VAD JOBBAR DU MED?! :D:D:D LOTTO VINsT elLR?!"

Finns folk som lägger betydligt mer pengar på hus, bilar, motorcyklar, cyklar, golf, hockey, annan sport eller liknande. Beror ju fan helt på vad du har för hobby. Sedan om du tycker att en motorcykel är en "helt annan sak/hör inte hit blabla osv" än en dator så är det dina tankar. Folk tänker inte som du och prioriterar olika.

Roligt att se dessa byggen här på Sweclockers, fortsätt uppdatera med bilder iom kommande inköp!

Gör gärna ett helt nytt galleri med ditt senaste bygge, så man slipper bläddra igenom ett bra dussintal bilder innan man kommer ner till uppdateringen.

Mvh

Permalänk
Medlem

Imponerande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Gillar ditt galler i skarpt!

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk

OVERKILL DATORER ASSÅ OMFG!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelGenie:

OVERKILL DATORER ASSÅ OMFG!!!!!

Nej, perfekt om man vill köra allt på ultra i bf3 tydligen så

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

100Hz? Vad är det för skärm?

Permalänk

Ta bort särskrivningen på sista bilden, det heter "grafikminne", inte grafik minne, så ser det lite seriösare ut

Skrivet av IntelGenie:

OVERKILL DATORER ASSÅ OMFG!!!!!

Om man vill spela bf3 på 3st skärmar så finns det inget overkill Tror inte att 4way 580 3gb skulle klara att hålla det över 60. eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Ta bort särskrivningen på sista bilden, det heter "grafikminne", inte grafik minne, så ser det lite seriösare ut

Om man vill spela bf3 på 3st skärmar så finns det inget overkill Tror inte att 4way 580 3gb skulle klara att hålla det över 60. eller?

Själv kör jag med 2 way GTX 580, lirar med alla inställningar på lägsta, fast med upplösningen 5760*1080, har ungefär 80-110fps. Hade man haft åtminstone 3 way sli gtx 580 så lär man ialfall haft över 100fps+ med samma inställningar. Men ändrar man till medium eller high så hamnar man direkt nere på 30-60fps. ospelbart med andra ord. detaljer är inget man precis tänker på när man lirar seriöst, oj där flög de en mygga typ kolla den, huvudsaken är att grafikmässigt slår det bf2 bc2 hundra gånger om, oavsätt hur man vrider på inställningarna. bara det flyter så är jag nöjd!

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Entusiast

Blev lite lur på din signatur... "Asus Maximus IIII GENE-Z"... 4 med romerska siffror är ju "IV"?!

Kollar man på dina datorer, hårdvaran och hur det ser ut där hemma så är det bara att gratulera. Ofantligt fint!

Permalänk

Hur fasiken finansierar du allt detta? Imponerande!

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt!

Permalänk
Medlem

Fyfan vad naaaajs!

Vart har du köpt din bänkskiva? Den vita och gråa(?)

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Lyfter på hatten!
Mycket fint! 5/5

Visa signatur

Twitter

[B][I]Livet i 8 Bitar
Svamp och Gröna Blad

Permalänk

Tu tienes mucho dinero? (har du mycket pengar?)

Permalänk

Önskas

Din app i aida till logitech g19 va fantastisk finns de nån chans att få den ?

Visa signatur

felix

Permalänk

jävligt härlig den här sista bilden hurrudu

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av whityoustone:

Din app i aida till logitech g19 va fantastisk finns de nån chans att få den ?

+1!..

Helt sjukt galleri annars, fattar inte hur man kan lägga ut så mycket pengar på datorsaker.. Vill jag också göra

Permalänk
Medlem

Kul att du fick plats med ett sånt monsterkort i burken

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Varför sålde du marsII!? Även om du ville ha andra grafikkort finns det ju bara 1000ex av det i hela världen. Skulle jag lyckas komma över ett sådant kort skulle jag hängt det på väggen eller något i stället.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Varför sålde du marsII!? Även om du ville ha andra grafikkort finns det ju bara 1000ex av det i hela världen. Skulle jag lyckas komma över ett sådant kort skulle jag hängt det på väggen eller något i stället.

För mig är hårdvara en färskvara, när datumet löper ut så köper man nya grejer :), inte bara det, jag gillar testa grejer, kommer säkert ett mars III med dubbla Gtx 680 eller nått och man lär nog dra nytta av 30-50fps+ med samma grafikinställningar i bf3 under 1080p

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Mycket fint, önskar att man själv hade dessa pengar att lägga på sin dator.
Full pott förresten.

Permalänk
Inaktiv

Om du har ett fint förråd å slänga gammal skit på så, äre väll ultimat.

PS: vad är din adress, tänkte hmm skicka en fruktkorg till dig

Permalänk
Medlem

Mars II vilket jäkla as!

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk

Grymt! sista bilden är riktigt nice.

Visa signatur

Server|2st Xeon E5620 2.4Ghz|Intel S5520HCR|48GB DDR3|150GBx2 RAID1 WD VelociRaptor | 18TB RAID6 |9280-24ie
Laptop
Lenovo T430, i7-3520 | 16GB RAM | 2x 512GB SSD | Nvidia 5400M
MacBook Air - Mid 2013

Permalänk
Medlem

Får jag fråga hur du tänkte då du skaffade rosa tapet : P ?

Permalänk
Medlem

Riktigt nice 5/5 Ville bara fråga hur långt skrivbordet är?

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Är du rik?

Är du rik?