Permalänk
Proffsmoddare

Asus ARES Bygglogg

Hejsan och välkommen till min första bygglogg i den nya Sweclockers-galleriet! Det som bjuds denna gång är ett chassi till Asus och deras nya Ares-grafikkort, samt Rampage III Extreme moderkort. De som har gott minne vet jag även förra året gjorde ett chassi till dem, och eftersom att konstruktionen av det chassit var väldigt uppskattad av Asus kommer detta ha ett liknande upplägg.

Hårdvara:
Moderkort: ASUS Rampage III Extreme
CPU: Intel Core i7 980X
Grafikkort: ASUS Ares
Lagring: 6x Intel X25-M 80GB Solid State Drive i R0
Minne: 12GB Corsair Dominator GT DDR3 PC16000
Nätaggregat: Corsair AX1200
Kylning: Corsair H50

Resultatet: http://www.sweclockers.com/galleri/5517-asus-ares

Asus ARES Bygglogg

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Stört många SSD ! Snyggt !!!!1

Permalänk

ett väldigt fint bygge!!! gärna fler bilder tack

Permalänk
Medlem

Hårdvaruporr så de smäller om de! Riktigt fint bygge

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Fy fan vilket monster! Ser riktigt snyggt ut!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Du kan konsten med att bygga du, alltid lika impad

Visa signatur

Awsomness

Permalänk

finns inte ord,
grymt!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

var hittade du pci-e med flatkabeln för att vinkla grafikkortet?

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2

Permalänk
Medlem

De här va inte nådigt! Mer bilder tack :DD

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

sjukt snyggt!

Visa signatur

YOU SHALL NOT PASS!!

Permalänk
Medlem

Tyckte inte det var jätte fint, men 5p bara för mariestads öl! Godaste ^^

Permalänk
Medlem

Riktigt bra jobbat, finns säkert småsaker jag personligen inte gillar men i helhet en solklar maxpoängare, lycka till!

Permalänk
Medlem

Extremt bra gjort det där, mycket snyggt och stilrent. Btw, Länken som du har med på slutet går till bygg loggen.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte säga något annat än att den/det är RIKTIGT NICE!!!

Visa signatur

Aorus Ultra X570, Ryzen 9 5900X, 32GB RAM, Samsung 980 Pro 1TB, GIGABYTE RX 6700 XT Gaming OC | PlayStation 4 Pro + Seagate FireCuda 2TB

Permalänk
Proffsmoddare

För alla som undrar: Flexrisern köpte jag på Linitx för ett bra tag sen, vet inte om de har kvar exakt den modellen men de har andra som har samma funktion.

Hmm skumt med länken, om man kollar i galleriet är det ju rätt url?

Tackar för alla kommentarer!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Sexigt och full pott ! ! !

Gillade vinklingen av grafikkortet jättemycket.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

För alla som undrar: Flexrisern köpte jag på Linitx för ett bra tag sen, vet inte om de har kvar exakt den modellen men de har andra som har samma funktion.

LinITX.com - PCI Express X16 Flexi Riser Card - 7cm Cable Jag hittade en. Tack ska du ha.

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2

Permalänk
Avstängd

Utseendemässigt så är det på toppnivå!

Jag är rätt avundsjuk på hårdvaran...

Har du mätt kylningskapacitet och ljudnivå?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem

ser skitbra ut men jag tycker synd om att du misslyckats med högglanspoleringen :(, säg till ifall du behöver hjälp med det jag kan allt inom det området !

Permalänk
Proffsmoddare

Det var folk som som sade samma sak om förra chassit och det är inte kromyta jag är ute efter. Det jag strävar efter är en halvblank yta med metallkänsla (Lite som en klarlackad blästrad yta). Annars hade jag likagärna kunnat kromatera fronten.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Får jag fråga, var får du allt ditt material från? Det är inte som du går in Bauhaus och hitta fina alu plåt så där?

Permalänk
Proffsmoddare

Plexit köpte jag på Jem & Fix och alun på Alumeco.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Seriöst helt epic. Man blir så avundsjuk när man sitter på ett vanligt antec och får se ett sånt. Typ som att köra volvo när någon har en lambo

10/10

Permalänk
Medlem

Har du böjt kontakten på grafik kortet eller? :S

Permalänk
Medlem

Goo5e: Hade du läst igenom byggloggen hade du fått svar på det...

Super jävla snyggt max! Man blir inte lite avis på dina skills och hårdvaran!
5/5 toasters (Y)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av SleepstreameR:

Det var folk som som sade samma sak om förra chassit och det är inte kromyta jag är ute efter. Det jag strävar efter är en halvblank yta med metallkänsla (Lite som en klarlackad blästrad yta). Annars hade jag likagärna kunnat kromatera fronten.

Håller med! Det ser ju bara halvjort ut.. Läste nu iofs att han ville ha det så, men varför?
Om man nu vill få utseendet att se ut som en blästrad yta som är lackad så blästrar man väll o sen lackar, inte halvpolera? :s

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Proffsmoddare

Om man har tillgång till bläster, ja.

Jag har inte råd att ha varje tänkbar maskin hemma, hur mycket jag än hade velat det.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Avstängd

FY FAN VAD NICE jävla kött rig :D, men vart fick du tag i grafikkortet ?, det har ju inte ens kommit ut än :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Det var folk som som sade samma sak om förra chassit och det är inte kromyta jag är ute efter. Det jag strävar efter är en halvblank yta med metallkänsla (Lite som en klarlackad blästrad yta). Annars hade jag likagärna kunnat kromatera fronten.

aha okej, men då förstår man :)! du fick en 10a iallefall !

Permalänk

ser bra ut tycker jag. 10P