Permalänk
Medlem

Corsair 800D vs Annan

Tjenare.

Ska köpa nytt chassi nu tänkte jag. Har siktat in mig på ett Corsair 800D och funderar på om det verkligen är värt det? Mitt nuvarande chassi är ett Antec Nine Hundred just nu men jag funderar bara på, finns det något chassi som ni kan rekommendera? Det ska vara precis som 800D men kanske lite snyggare.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

Silverstone FT02 ch RV02
FT02
RV02

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Om du inte ska använda vattenkylning, så ska du inte använda 800d. Kolla på Cooler Master ATCS840!

FT02 är mindre än Obsidian. Men helt klart snyggare, och bättre för luftkylning än Obsidian, imo.
Fast ATCS är stort och riktigt bra för luftkylning.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Om du inte ska använda vattenkylning, så ska du inte använda 800d. Kolla på Cooler Master ATCS840!

FT02 är mindre än Obsidian. Men helt klart snyggare, och bättre för luftkylning än Obsidian, imo.
Fast ATCS är stort och riktigt bra för luftkylning.

Cooler Master ATCS840 var ett riktigt snyggt chassi, och nej jag använder mig av vanlig luftkylning. Priset är inte farligt heller.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

Jag va inne på en 800d från början men valde en antec 1200. Drömde om vätske men valde sedan bort det o tyckte att man fick bättre luft i en 1200 och ett lägre pris än 800d, men en antec 900 funderade jag aldrig på. Så mitt förslag är att ta en 1200 om du kan lägga ut några 100lappar till

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |