World of Warcraft: Cataclysm får stöd för DirectX 11

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tysonayt:

Aha, så de får DX11 och lyckas göra reflektioner i vattnet, BRAVISIMO BLIZZARD.

Nej jag vill se vad Turbine klarar av med DX11 i LOTRO, DX10 gav fan snyggare vatten i LOTRO än DX11 gör i WoW.

kan bara hålla med (Y)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joshoa:

För det är ju barn som spelar wow bara...
Ännu en gång tar en idiot för sig och skriver rena lögner på forum. Det gör bara så folk tar dig mindre seriöst och ser dig som du förtjänar.
/

Nästan bara barn ja.

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Aha, så de får DX11 och lyckas göra reflektioner i vattnet, BRAVISIMO BLIZZARD.

Citat:

Blizzard lägger till experimentellt stöd för DirectX 11 i den senaste betaversionen av World of Warcraft: Cataclysm.

Dom måste väl göra om i stort sett allt om det ska utnyttja DX11 till fullo eller? Vad jag har märkt så har WoW inte precis lite texturer heller, lär nog ta ett tag för dom och få i ordning på det hela. Ge Blizzard det enda dom behöver, Tid och massor utav det så ska du nog se att det blir bra i slutändan Har ju funkat på (nästan) alla deras spel hittills.

Blizzard måste vara det spelföretag jag har mest respekt för idag, dom lägger ner mycket tid på deras spel, dom kanske lanserar dom lite sent, men dom gör inte som alla andra och släpper spelet och sen låter dom spelarna klaga på alla bugs/etc. Jag säger inte att Blizzards spel inte har buggar, alla spel har i stort sett det. Men dom har relativt få jämfört med andra nylanserade spel. Det är i alla fall min åsikt

Aja, fint att dom hänger med någorlunda i tiden i alla fall... Nu behöver man bara nytt grafikkort så blir det spela av sen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

Dom måste väl göra om i stort sett allt om det ska utnyttja DX11 till fullo eller? Vad jag har märkt så har WoW inte precis lite texturer heller, lär nog ta ett tag för dom och få i ordning på det hela. Ge Blizzard det enda dom behöver, Tid och massor utav det så ska du nog se att det blir bra i slutändan Har ju funkat på (nästan) alla deras spel hittills.

Blizzard måste vara det spelföretag jag har mest respekt för idag, dom lägger ner mycket tid på deras spel, dom kanske lanserar dom lite sent, men dom gör inte som alla andra och släpper spelet och sen låter dom spelarna klaga på alla bugs/etc. Jag säger inte att Blizzards spel inte har buggar, alla spel har i stort sett det. Men dom har relativt få jämfört med andra nylanserade spel. Det är i alla fall min åsikt

Aja, fint att dom hänger med någorlunda i tiden i alla fall... Nu behöver man bara nytt grafikkort så blir det spela av sen!

Spelet är fortfarande fult.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Wooooow, det glänser lite i... oljan??? För vatten liknar det inte i WoW.

Är så glad att EverQuest 2 kom ut före WoW så jag inte började spela WoW för WoW ser ut som det är ett spel från 1998 eller något.
Visserligen har dom försökt få det se lite snyggare ut på senare år men det ser fortfarande vidrigt gammalmodigt ut.

Nu kommer jag så klart få en massa hugg om att EverQuest 2 minsann inte är snyggt, men dessa har förmodligen aldrig spelat EQ2 med dom högsta inställningarna på för det är knappt dagens mest avancerade speldator klarar av det...

Men orka bry sig vad dom säger, anser man WoW ser fräscht ut så har man förmodligen den typen av smak.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

spelar man spel för grafikens skull så e man nog ganska puckad.

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

spelar man spel för grafikens skull så e man nog ganska puckad.

Om inte grafiken spelar roll så är ju frågan varför man spelar...
Spelkänslan är självklart det som är viktigast. men SJÄLVKLART är grafiken en DEL av spelkänslan, att påstå något annat är bara nonsens.

Om grafiken inte på något sätt har betydelse för spelet så ser jag inte varför man ens ska bry sig att utveckla spelen. Kanske spelen ska se ut som dom såg ut från början på 80-talet? Visst var/är spelen underbart roliga och bra även från den tiden. Men att påstå att spelen inte skulle bli bättre om dom var snyggare är rätt konstigt i mina öron.

Så, ta samma spel som man gillar och gör det snyggare så lovar jag dig att spelet kommer upplevas mycket bättre.

Jag spelar inte EverQuest 2 för grafiken skull, men jag är ändå glad att det inte ser ut som WoW.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

spelar man spel för grafikens skull så e man nog ganska puckad.

Helt jäkla rätt alltså, Kan hålla med om att det är Roligt att spela spel med bra grafik. Men om man spelar bara för grafikens skull så kan man nog inte kalla sig gamer riktigt =O

Om det skulle vara jätte mycket bättre grafik på WoW skulle nog alla Chars se helt ut som !&%#¤ Tänk er att göra Tibia i samma grafik som t.ex Bad Company 2... fasst då förstås med andra kameravinklar

Skrivet av Knashatt:

Wooooow, det glänser lite i... oljan??? För vatten liknar det inte i WoW.

Är så glad att EverQuest 2 kom ut före WoW så jag inte började spela WoW för WoW ser ut som det är ett spel från 1998 eller något.
Visserligen har dom försökt få det se lite snyggare ut på senare år men det ser fortfarande vidrigt gammalmodigt ut.

Nu kommer jag så klart få en massa hugg om att EverQuest 2 minsann inte är snyggt, men dessa har förmodligen aldrig spelat EQ2 med dom högsta inställningarna på för det är knappt dagens mest avancerade speldator klarar av det...

Men orka bry sig vad dom säger, anser man WoW ser fräscht ut så har man förmodligen den typen av smak.

Haha har du inte förstått dig på att Alla vatten inte är helt Rena? + att ScreenShotet är taget vid värsta Träsk stället

/// Undrar samtidigt varför i ******* dom inte gör spelet till 32 färger istället för 24 helt puckat av Blizzard enligt mig

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Då kan man ju undra sig hur mycket DirectX11, likt DirectX10, är värt när det inte introducerar något nytt utan mer är en ny artificiell ribba.

Vad har lite mindre dålig reflektion på vattnet med DirectX11 att göra? Var inte sådant där väldigt enkelt att fixa till sedan DirectX9.0a?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Då kan man ju undra sig hur mycket DirectX11, likt DirectX10, är värt när det inte introducerar något nytt utan mer är en ny artificiell ribba.

Vad har lite mindre dålig reflektion på vattnet med DirectX11 att göra? Var inte sådant där väldigt enkelt att fixa till sedan DirectX9.0a?

Jo, det är detta som är skrämmande när det gäller WoW:s grafikmotor...
Den ser inte ens ut som DX9...

Detta är taget för ca 2 årsedan tror jag, med låga inställningar i grafiken då jag hade lite vajsing med prestandan på datorn just då. Hade jag sätt på högsta inställningarna hade det sett VÄLDIGT mycket snyggare ut.

Grafikmotorn (DX9) är äldre än vad WoW-motorn är... Ändå kan WoW-motorn inte spegla i vanligt vatten!

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Om inte grafiken spelar roll så är ju frågan varför man spelar...
Spelkänslan är självklart det som är viktigast. men SJÄLVKLART är grafiken en DEL av spelkänslan, att påstå något annat är bara nonsens.

Om grafiken inte på något sätt har betydelse för spelet så ser jag inte varför man ens ska bry sig att utveckla spelen. Kanske spelen ska se ut som dom såg ut från början på 80-talet? Visst var/är spelen underbart roliga och bra även från den tiden. Men att påstå att spelen inte skulle bli bättre om dom var snyggare är rätt konstigt i mina öron.

Så, ta samma spel som man gillar och gör det snyggare så lovar jag dig att spelet kommer upplevas mycket bättre.

Jag spelar inte EverQuest 2 för grafiken skull, men jag är ändå glad att det inte ser ut som WoW.

Vi alla har olika personliga åsikter, så acceptera andras så accepterar dom din

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Om det skulle vara jätte mycket bättre grafik på WoW skulle nog alla Chars se helt ut som !&%#¤

Varför skulle dom se ut som !&%#¤ om dom såg snygga ut? Det är just utseendet på gubbarna i WoW som ser så satans tråkiga ut!

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catman:

På tiden att dom skruvar upp grafiken lite.,...

Japp, men då får dom också räkna med att ännu fler skriver trådar på forumen att folk har problem med sina fps i 25m raider, i sanctuaries (typ dalaran) osv.

Dessutom får ju grafiken en uppsving i cataclysm.

Personligen bryr jag mig inte så mkt om att grafiken inte är högre i spelet.

De som spelar wow gör inte det för grafikupplevelsen.

Och ang. åldrarna på wow-spelande: I princip alla jag varit i samma guild som har varit väsentligt äldre än vad jag är. Jag är 24.

Tycker det är askul med tomma påståenden om åldrar vs spel. Vilka spel har inte unga spelare då?

Dock är det där totalt OT. så strunta i min fråga och svara inte på den

Skrivet av Knashatt:

Varför skulle dom se ut som !&%#¤ om dom såg snygga ut? Det är just utseendet på gubbarna i WoW som ser så satans tråkiga ut!

Nej. De ser annorlunda ut. Tänk om alla spel skulle sikta mot realism?

I vissa spel ser mer färgglada och sagolika karaktärer och miljöer bättre och intressantare ut.

Tänk dig monkey island 3 med fotorealismgrafik? Hur ballt hade det varit...

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Sötast
Skrivet av Buio:

Blizzard behöver inte göra det eftersom massor fortsätter att spela ändå. Skulle de uppdatera spelet så det blev mer krävande grafiskt kanske de skulle tappa spelare istället.

De håller förstås redan på med ett nytt MMO och spelmotor. Men det är inte alls bråttom då det först blir intressant att presentera då WoW börjar tappa spelare.

Behöver inte?

Med de pengarna de har så kan de utan problem skapa en mycket bättre grafikmotor som är mycket snyggare OCH kräver lika mycket eller mindre.

Det är inte snack om att göra ett nytt crysis, det är bara det att Blizzard verkar ha lagt sig på latsidan efter att de blev biljonärer, förut så var det mycket hårt arbete för att skapa perfektion.

Nuförtiden så är det mer och mer som "funkar", då de ändå inte kan misslyckas med deras pengaportfölj.

Något jag har märkt sedan jag la av med wow är att:

Som WoWspelare så tycker man att grafiken är underbar, det är inte hjärntvättning utan man lever sig faktiskt in i den otroligt bra! Vissa saker som gubbar är tråkigare men helheten är OK.

Men när man inte har lirat wow på ett tag och man ser en screenshot, wow herrejävlar så gammalt och trist det ser ut.

Därför kan man faktiskt hotta upp den rejält och göra det riktigt trevligt UTAN att det behöver kräva mer.

Som det är idag så kräver ju spelet störtlöjligt mycket för absolut ingenting, än en gång Blizzard som har legat DUKTIGT på latsidan och skitet i att optimera spelet sedan de släppt expansionpacks.

Jämför gärna t.ex goldshire med ett av de nyare ställena, grafisk skillnad ~10%, prestanda skillnad ~100% sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Behöver inte?

Med de pengarna de har så kan de utan problem skapa en mycket bättre grafikmotor som är mycket snyggare OCH kräver lika mycket eller mindre.

Det är inte snack om att göra ett nytt crysis, det är bara det att Blizzard verkar ha lagt sig på latsidan efter att de blev biljonärer, förut så var det mycket hårt arbete för att skapa perfektion.

Nuförtiden så är det mer och mer som "funkar", då de ändå inte kan misslyckas med deras pengaportfölj.

Eller så kanske dom prioriterar att lägga full energi på ett kommande spel istället för att fortsätta hålla på och hotta ett väldigt gamalt spel som förr eller senare ändå kommer vara "gammalt"

Säg att ni köper ett annat MMO. Eller spel överhuvudtaget för den delen. Förutsätter ni då att företaget gör en helt ny grafikmotor efter ett par år?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av cope:

Vi alla har olika personliga åsikter, så acceptera andras så accepterar dom din

Jag accepterar andras åsikter och har fullkomligt respekt för att en del anser att grafiken i WoW är snyggt. För det är en speciell tecknarstil i WoW. Men ändå ser det väldigt enkelt och simpelt ut, motorn är väldigt gammalmodig och tror inte många har svårt att inse det.

Däremot har jag märkt att väldigt få har svårt att inse att det finns en hel del människor som anser WoW faktiskt ser fult ut (bla jag själv). Bara för att spelet i sig själv kan vara roligt måste det ju inte se snyggt ut som många redan har påpekat. Men om samma spel ser snyggare ut tror jag inte många skulle klaga, eller hur?

EQ2 kom ut före WoW och har en väldigt avancerad gragikmotor. Den tiden då spelet lanserades fanns inte en enda dator som klarade av att spela spelet i högsta inställningarna, det är knappt att det går att spela idag med en vanlig speldator i dom högsta inställningarna. Dom tänkte så långt att dom gör motorn så avancerad att grafiken är framtidssäker.

Vet i alla fall 2 nu som har gått över från WoW till EQ2 och förvånas över hur nytt spelet känns även idag snart 6 år efter lanseringen, både grafiskt och spelmässigt. WoW tycket jag såg gammalt ut när det kom...!!!
Själva principen mellan WoW och EQ2 är väldigt likt så att man ska inte behöva stirra sig blind på WoW, har försökt fått många att testa på men dom verkar ibland inte ens våga testa det.

Att WoW blev så stort tror jag mer handla om att det just var Bizzard och grenen Worcraft som var så etablerat. Att sedan grafikmotorn var väldigt lite krävande när det kom ut gjorde ju spelet spelbart för dom som inte hade dyra speldatorer.

Jag är egentligen inte alls ute efter att klaga på WoW. Men jag är liiiite trött på att alla är så satans fixerade i just WoW. Dessa kan tänka sig testa nya MMORPG-spel, men dom verkar totalt förbise EQ2 som fortfarande ser snyggare ut än många spel som kommer ut för bara något enstaka årsedan.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Sötast
Skrivet av Sgart:

Eller så kanske dom prioriterar att lägga full energi på ett kommande spel istället för att fortsätta hålla på och hotta ett väldigt gamalt spel som förr eller senare ändå kommer vara "gammalt"

Säg att ni köper ett annat MMO. Eller spel överhuvudtaget för den delen. Förutsätter ni då att företaget gör en helt ny grafikmotor efter ett par år?

Visst, NU kanske det är lite sent att göra något åt saken.

Men kolla när spelet släpptes, och kolla när senaste rejäla grafikuppdateringen hände.

Va? Aldrig? De flesta MMO som levt lika länge som WoW har redan haft allt mellan 1-3 större grafiska uppdateringar.

(skuggor räknas INTE!)

Edit:

Det absolut MINSTA de kunde gjort över åren är iallafall att bygga om/ skapa en ny grafikmotor, som kör spelet exakt som det ser ut nu, fast med den dubbla eller tredubbla FPSn som folk får idag, för att de skulle kräva så mycket som det gör idag är bara löjligt, är bara hopplöst dåligt optimerat.

Deras största problem var såklart att de var tvungna att öka skyboxen dramatiskt för att kunna tillåta flying mounts, och sedan har de inte kodat om motorn för att faktiskt klara av det på ett bra sätt.

Permalänk
Avstängd

DX11 fast grafiken ser mer ut att vara max DX8..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Som WoWspelare så tycker man att grafiken är underbar, det är inte hjärntvättning utan man lever sig faktiskt in i den otroligt bra! Vissa saker som gubbar är tråkigare men helheten är OK.

Men när man inte har lirat wow på ett tag och man ser en screenshot, wow herrejävlar så gammalt och trist det ser ut...

Här har du nog en väldigt stor poäng! Om man gillar spelet väldigt mycket så tänker man inte lika mycket på bristerna i ett spel.
Det intressanta är ju att spelet såg gammalt och trist ut redan då det lanserades 2004/2005... Men det är ju min mening. Jämför lite med Half Life 2 som kom ut 2004 mot hur WoW ser ut som lanserades samtidigt...!!!

Tänk även på att Source-motorn används fortfarande i många nya spel som kommer ut!!!

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

visst kul att dom försöker trippa upp grafiken lite, men när ja lirade wow var de inte grafiken jag brydde mig om, de var mer det roliga i spelet. De är precis som 1.6 inte grafiken man bryr sig om

Visa signatur

| AMD Phenom II x4 910e @ 3.45 Ghz | Scythe Grand Kama Cross cooler | ASUS Crosshair formula IV | Corsair VX 550W | Cooler Master HAF 922 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Corsair XMS3 4gb 1600mhz | Samsung 22X DL SH-S223C | AMD Radeon 6870 XFX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Visst, NU kanske det är lite sent att göra något åt saken.

Men kolla när spelet släpptes, och kolla när senaste rejäla grafikuppdateringen hände.

Va? Aldrig? De flesta MMO som levt lika länge som WoW har redan haft allt mellan 1-3 större grafiska uppdateringar.

(skuggor räknas INTE!)

Edit:

Det absolut MINSTA de kunde gjort över åren är iallafall att bygga om/ skapa en ny grafikmotor, som kör spelet exakt som det ser ut nu, fast med den dubbla eller tredubbla FPSn som folk får idag, för att de skulle kräva så mycket som det gör idag är bara löjligt, är bara hopplöst dåligt optimerat.

Deras största problem var såklart att de var tvungna att öka skyboxen dramatiskt för att kunna tillåta flying mounts, och sedan har de inte kodat om motorn för att faktiskt klara av det på ett bra sätt.

Det var inte allt för länge sedan som de uppdaterade karaktärerna med mer polygoner samt gjorde utrustningen mer detaljerad. Samt att de gjorde remakes på druidernas Cat och Bearform. (gammla var eg. bara placeholders).

De hade även en uppdate på skugg och ljus sidan (riktiga skuggor)

Bättre eld animeringar kom de med också där för ca 2 år sedan.

Små saker, men det uppdateras lite hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Jag accepterar andras åsikter och har fullkomligt respekt för att en del anser att grafiken i WoW är snyggt. För det är en speciell tecknarstil i WoW. Men ändå ser det väldigt enkelt och simpelt ut, motorn är väldigt gammalmodig och tror inte många har svårt att inse det.

Däremot har jag märkt att väldigt få har svårt att inse att det finns en hel del människor som anser WoW faktiskt ser fult ut (bla jag själv). Bara för att spelet i sig själv kan vara roligt måste det ju inte se snyggt ut som många redan har påpekat. Men om samma spel ser snyggare ut tror jag inte många skulle klaga, eller hur?

EQ2 kom ut före WoW och har en väldigt avancerad gragikmotor. Den tiden då spelet lanserades fanns inte en enda dator som klarade av att spela spelet i högsta inställningarna, det är knappt att det går att spela idag med en vanlig speldator i dom högsta inställningarna. Dom tänkte så långt att dom gör motorn så avancerad att grafiken är framtidssäker.

Vet i alla fall 2 nu som har gått över från WoW till EQ2 och förvånas över hur nytt spelet känns även idag snart 6 år efter lanseringen, både grafiskt och spelmässigt. WoW tycket jag såg gammalt ut när det kom...!!!
Själva principen mellan WoW och EQ2 är väldigt likt så att man ska inte behöva stirra sig blind på WoW, har försökt fått många att testa på men dom verkar ibland inte ens våga testa det.

Att WoW blev så stort tror jag mer handla om att det just var Bizzard och grenen Worcraft som var så etablerat. Att sedan grafikmotorn var väldigt lite krävande när det kom ut gjorde ju spelet spelbart för dom som inte hade dyra speldatorer.

Jag är egentligen inte alls ute efter att klaga på WoW. Men jag är liiiite trött på att alla är så satans fixerade i just WoW. Dessa kan tänka sig testa nya MMORPG-spel, men dom verkar totalt förbise EQ2 som fortfarande ser snyggare ut än många spel som kommer ut för bara något enstaka årsedan.

Pratade mest om spel generellt angående hur viktig roll grafiken spelar för var och en

Inte spelat WoW sen efter första expansionen kom men kom inte Everquest 2 ut rätt sent medan WoW kom ut mitten av februari ungefär
Blizzard är ju ändå också kända för att ha låga krav för deras spel

edit:
Jo, menade Everqiest 2 kom ut rätt sent året innan medan WoW kom ut tidigt året därpå*

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Hjälpsam

Var ett par år sedan jag spelade WoW, men jag tillhör dom som gillar den lite gulliga tecknade grafiken, även om jag har förståelse för att den inte passar alla.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cope:

Pratade mest om spel generellt angående hur viktig roll grafiken spelar för var och en

Inte spelat WoW sen efter första expansionen kom men kom inte Everquest 2 ut rätt sent medan WoW kom ut mitten av februari ungefär
Blizzard är ju ändå också kända för att ha låga krav för deras spel

Everquest 2: November 2004 (i hela världen).
Wow USA: November 23, 2004
WoW EU: February 11, 2005

Så, för oss i Europa kom EQ2 3 månader tidigare.

EQ2 info: EverQuest II - Wikipedia, the free encyclopedia
WoW info: World of Warcraft - Wikipedia, the free encyclopedia

Tänk även på att Everquest 1 kom ut 16 March 1999, det såg ut så här:

Senaste expantionen till Everquest 1 kom ut 2009... Rätt fantastiskt ändå!

Info: EverQuest - Wikipedia, the free encyclopedia

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Wohoo, lite mer ögongodis som gör den redan mysiga warcraftvärlden ännu mer livlig!
Nu är det bara att hålla tummarna för en betanyckel. Sedan får vi hoppas att Cataclysm blir lika underhållande och utmanande som WotLK varit. Fler svåra möten med stygga drakar och ledare åt folket!

Edit: knashatt, du förstör denna nyhet/tråd.

Permalänk
Medlem

Såg att Darkfall skulle lägga in stöd för dx11 också
Gameplayen som finns kan inte bli bättre, grafiken kan dock. Inget krav direkt från min sida men bara en bonus.

Wow har jag inte gett en sån stor chans, men tycker den grafiska aspekten är som den skall vara. Klart att det blir lite häftigare med bättre visuella effekter och uppdaterat vatten.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att de kunde lämnat grafiken på samma nivå som när spelet kom ut? Möjligtvist ändrat field of view. Det käns som att spelet inte håller jämn stil. Grafiken ser ut att vara dx8, effekterna på magier dx9 och nu ska vattnet få dx11? Känns och ser oprofessionellt ut.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mormor:

Om du tror de har du väldigt fel, speciellt nu när de är ACTIVISION-blizzard. De pengakåta jävlarna kommer trycka ut minst 6 expansioner till.

Idiot... Alla företag är pengakåta... Tänk lite innan du skriver.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

En anledning till att wow faktiskt har så mycket spelare jämfört med eq2 kan ju vara att eq2 krävde en monster dator när det släpptes till skillnad från wow. Blizzard är inte kända för att göra spel med awesome uber krävande grafik.

Permalänk
Medlem

Dem får mer spelare genom att dra ner på grafiken, majoriteten av spelare har inte nån monster speldator men kan spela det endå.

Sen har grafiken sin charm det passar verkligen till spelet, väldigt skarpt allting.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.