Permalänk
Medlem

netvärks problem!

Hej!

Tidigare hade vi sonera (bor i Finland) som internetleverantör men vi var missnöjda för vi fick bara 4.5Mbit/s av 8 som vi betalade för, vi fick också 96% packet loss. Så vi böt internetleverantör men det ändrade inte så vi får fortfarande 96% packet loss och bara 6.5Mbit/s av 24!

Så vad skall vi göra, mycket tacksam för all hjälp.

Mvh

Permalänk
Medlem

Felanmäla kabeln in i huset?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Ok, men kan det vara fel på något annat typ modemet eller liknande?

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan testa att koppla en dator direkt från modemet och sen kolla. Får du fortfarande samma problem så anmäl det.

Permalänk
Medlem

Framför allt är det viktigt att du felanmäler detta. De flesta operatörer kan ju göra en enkel koll om de ser någon packetloss i sin utrustning. Gör de inte det är det troligtvis nätverkskort, kabel, modem eller fastighetsnät och det är oftast upp till dig själv att fixa.

Att du byter operatör på (vad jag gissar är) adsl är oftast helt meningslöst eftersom det allra oftast är precis samma utrustning du hamnar på.