Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

MSI vs DELL

Ska ha en ny dator nu och har hittat dessa:

Egenskaper för MSI GX640-265NE
Egenskaper för MSI GT640-070NE
eller
Dell Studio XPS 16 Brbar dator (n00x6501)

Frågan är bara vilken..
Kommer mest att se hd-filmer(på datorn och på extern hdtv), och sitta i SolidWorks Photoshop mm. Kommer kanske även spela en del.

Vem presterar bäst av dess? ÄR det värt att ha ett kort som stödjer Dx11? då inte Dells 565v gör..

Permalänk

Om du ska kolla på film så är ju Dellen den enda som har 1080p..

Visa signatur

ASUS ZENiTH EXTREME ALPHA | TR 2970WX | 64GB RAM | RTX 2080ti

Permalänk
Medlem

jo sant men om man bortser från det. Av MSi, är det fördel med bättre gpu eller bättre cpu som i GT?

Permalänk
Medlem

Det känns som att man får välja i dagsläget: Antingen bra grafikkort = sämre processor eller bättre prolle = sämre grafikkort :/

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

Grafikkort behöver du i princip endast till spel, tycker inte att xps är speciellt prisvärd.

Du kan få tex. en asus g73 med i720qm, 5870m, 8gb ram för 15,5k..

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Grafikkort behöver du i princip endast till spel, tycker inte att xps är speciellt prisvärd.

Du kan få tex. en asus g73 med i720qm, 5870m, 8gb ram för 15,5k..

jo men dock räknar jag med att få ner dellen till runt 10-11k med deras 10% kod + 5% på mecenat

Permalänk
Skrivet av xamal:

jo men dock räknar jag med att få ner dellen till runt 10-11k med deras 10% kod + 5% på mecenat

Finns även en g73 med i5 450m/5870m/4gb för 12,9k, prioriterar du spel så ska du helt klart ha msi gx640/740 eller g73(dvs. 5850/70m), dellen är inte i närheten vad gäller spelprestanda.

Studio 15 går ju att få med 5650m(dock ej med quad cpu), ganska billigt med rabatt etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Studio 15 går ju att få med 5650m(dock ej med quad cpu), ganska billigt med rabatt etc.

lyckas inte hitta 15 med 5650?, och 17 blir för stor

Permalänk
Skrivet av xamal:

lyckas inte hitta 15 med 5650?, och 17 blir för stor

Sorry, det var jag som blandade ihop. 15 finns ej med 5650m..

Vilken dator lutar det åt? Tror inte du har ngn större användning för en quad cpu till det du nämner(om det inte är extrem cad), då har du nog större glädje av ett bra grafikkort när du ska spela. Det blir ju så mkt roligare när alla spel bara flyter på i full fart

Permalänk
Medlem

MSI GT640-070NE är mer prisvärd.
Det saknas dock en del information om bildskärmen på den. Det står ett antal (?) så det kan vara värt att ta reda på.
För prisskillnaden mellan msi och dellen kan du köpa till mer minne till MSI. DEt ger betydligt bättre bildhantering. Allternativt om du vill meka själv kan du köpa en SSD och montera in i MSI: och då får du den till samma pris som Dellen dock i betydligt snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xamal:

jo men dock räknar jag med att få ner dellen till runt 10-11k med deras 10% kod + 5% på mecenat

du kan inte använda dubbla rabattkoder på dell