Konstig sak vid uppstart av windows7

Permalänk
Medlem

Konstig sak vid uppstart av windows7

Jag har sedan någon dag fått någon slags ruta längst upp i vänstra hörnet när jag startar windows7. Efter en stund så får jag ett felmeddelande och rutan försvinner. Jag bifogar en bild om hur det ser ut när jag får upp så mkt info som möjligt ifrån denna ruta.

bayimg - image: Namnlös.jpg - free uncensored image hosting

Det går att högerklicka på filen rutan och få egenskaper och kolla kodning osv. Filen heter alltid samma sak förutom [x] ändras varje gång, säkert pga dubletter. Adressen i Egenskaper verkar ändra sig varje gång man loggar in och kollar också. Har kört Search and Destroy utan att få någon träff. Ska precis köra med mcafee och se om det händer något där.

Någon som har en lösning på detta problem?

Permalänk

Det verkar som att du vid inloggning försöker öppna en websida samtidigt som ditt trådlösa nätverk är nere. Ta fram msconfig.exe och kontrollera vad som ligger under fliken Autostart. Avmarkera sådant som du inte känner igen och starta om. Efter att du funnit vad som orsakat rutan kan du ta bort denna permanent i Registret.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA