Bara jag som börjar tröttna?

Permalänk

Bara jag som börjar tröttna?

Nu när man spelat betan sedan den kom så måste jag säga att jag börjar tröttna på spelet.
När man även spelat starcraft + brood wars sen day 1 så känns det som man sett det hela förut och jag måste säga att jag tycker det blir väldigt repetivt.

Vist är det nya motståndare varje gång men att behöva bygga upp basen varje gång, de där första tråkiga 5-10 minuterna beroende på build börjar bli väldigt tråkigt.

Någon som känner det samma eller är alla helt frälsta?

Permalänk
Medlem

Starcraft II är ju en direkt rippoff från deras tidigare spel Warcraft III. Man kan märka att spelen är exakt identiska förrutom att dom bytt modellerna.

Spelet är skapat för att man ska bygga upp sin ras och utrota alla andra raserna för att vinna. Sen kan man ju alltid dra ut på det genom att jävlas

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Tröttnade också snabbt vet inte varför kanske för att jag var värdålös

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade också fort, riktigt fort.

Har kört cirka 50 games nu i andra fasen av betan, och det är så enformigt att man måste spendera ~5 minuter att bygga sin bas innan det ens börjar hända något, precis som TS sa.

Nä, SC2 var nog inget spel för mig, får hålla mig till FPS spel.

Permalänk
Medlem

För mig är det tvärtom jag blir bara mer och mer förtjust av spelet i helhet och kan knappt bärga mig att spela kampanjen och alla use Mao settings kartor. Att spela ensam är kul men jag föredrar att spela i lag och om man kombinerar allt så behöver det inte bli samma sak hela tiden. För mig är FPS spel samma lika. Smaken är som baken

Permalänk
Avstängd

Random <3

Permalänk
Medlem

Jag vart besviken i samma stund jag upptäckte att exakt samma taktiker, i oförändrat format, som användes för över ett dussin år sedan fortfarande fungerar rakt av. Ingen anpassning eller annat, bara att fortsätta köra exakt samma sak som man gjorde i ettan.

Men sen är ju jag lite konstig och tycker att det inte handlar om att vinna till varje pris, utan om nöjet med att spela strategiskt och faktiskt testa sig själv mot sin motståndare istället för att bara använda samma taktiker en tvååring kan klara av att genomföra om och om igen, och igen, och igen... och lite till.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv

Håller med Snorfisk här, jag gillar bara spelet mer och mer. Sitter iofs med tre vänner och lirar 8-banor som kan hålla på i evigheter. Det tillsammans med röstkommunikation kan döda en hel eftermiddag och kväll.

Jag skulle helst vilja ha Starcraft 2 igår, längtar som fan efter singelplayerläget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Jag vart besviken i samma stund jag upptäckte att exakt samma taktiker, i oförändrat format, som användes för över ett dussin år sedan fortfarande fungerar rakt av. Ingen anpassning eller annat, bara att fortsätta köra exakt samma sak som man gjorde i ettan.

Men sen är ju jag lite konstig och tycker att det inte handlar om att vinna till varje pris, utan om nöjet med att spela strategiskt och faktiskt testa sig själv mot sin motståndare istället för att bara använda samma taktiker en tvååring kan klara av att genomföra om och om igen, och igen, och igen... och lite till.

Om du blir slagen av samma strategi om och om igen så är det bara för att du inte kan anpassa dig, inte nå fel på spelet för det!

Jag tycker spelet blir bättre och bättre ju bättre man blir, är nu och slickar på platinum så nu börjar det bli riktigt kul

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Jag tröttnade på et men endast för att det är så stor inriktning på multiplayer. HATAR RTS i multiplayer för att det alltid finns nån som är mer skillad och får ihop allt på 5 min medan man själv sitter och filar på vad man ska bygga först.

Det förstör hela spelet imo. Älskar dock att lira med polare då man får mer tid och bygga och skapa något innan man attackerar. Gillar inte rush´n crush stilen

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av BorN:

Om du blir slagen av samma strategi om och om igen så är det bara för att du inte kan anpassa dig, inte nå fel på spelet för det!

Jag tycker spelet blir bättre och bättre ju bättre man blir, är nu och slickar på platinum så nu börjar det bli riktigt kul

Vem sa att jag blir slagen av det?
Jag sa att jag blir besviken när exakt samma, helt omodifierade, saker fungerar rakt av. Försvara sig mot det är en annan sak och oftast inga större bekymmer. Jag är bara trött på att i match efter match veta vad som kommer hända. Behövs inte direkt någon hjärnaktivitet för att göra samma sak om och om igen, vilket leder till att spelet blir enformigt och fattigt på utmaningar vilket i sin tur gör mig besviken. Jag hade förväntat mig mer än så.

Jag menar om det enda man vill ha ut är ett snabbt slutresultat där man själv vinner så kan man ju sätta sig och spela schack med sig själv istället. Jag struntar fullständigt i om jag eller min motståndare vinner så länge matchen var rolig, och att sitta och titta på exakt samma händelseförlopp som för 10 år sedan är inte roligt... det var gammalt då och det är ännu äldre nu.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Vem sa att jag blir slagen av det?
Jag sa att jag blir besviken när exakt samma, helt omodifierade, saker fungerar rakt av. Försvara sig mot det är en annan sak och oftast inga större bekymmer. Jag är bara trött på att i match efter match veta vad som kommer hända. Behövs inte direkt någon hjärnaktivitet för att göra samma sak om och om igen, vilket leder till att spelet blir enformigt och fattigt på utmaningar vilket i sin tur gör mig besviken. Jag hade förväntat mig mer än så.

Jag menar om det enda man vill ha ut är ett snabbt slutresultat där man själv vinner så kan man ju sätta sig och spela schack med sig själv istället. Jag struntar fullständigt i om jag eller min motståndare vinner så länge matchen var rolig, och att sitta och titta på exakt samma händelseförlopp som för 10 år sedan är inte roligt... det var gammalt då och det är ännu äldre nu.

Precis som vi gör i FPS spel då?
Eller.. känns som allt det du beskriver händer i den största delen av spel vi ser

Som det sagts tidigare så är Random ett alternativ, och tar man sig högre upp så kan man ju mötas av andra taktiker. 4v4 är också roligt om man har några kompisar

YouTube - MASS QUEENS WINS AGAIN p1/2 - StarCraft 2

Ser då fram emot spelet men jag lär nog ta en paus från multiplayern och jobba på singleplayern när spelet släpps. Ser då fram emot storyn och självklart Blizzards animerade filmer

edit:
"Gillar" inte achievements generellt men det finns även det du kan jaga om nu du skulle gilla det

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Frågan är hur vissa kan klaga på att Starcraft är upprepande men återgår till FPS-spel? Och sen när är FPS-spel INTE upprepande? Finns färre saker och göra i FPS-spel till och med än Sc2 till exempel.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooh4n:

Jag tröttnade på et men endast för att det är så stor inriktning på multiplayer. HATAR RTS i multiplayer för att det alltid finns nån som är mer skillad och får ihop allt på 5 min medan man själv sitter och filar på vad man ska bygga först.

Det förstör hela spelet imo. Älskar dock att lira med polare då man får mer tid och bygga och skapa något innan man attackerar. Gillar inte rush´n crush stilen

Vänta tills du har spelat singelplayer kampanjen innan du uttalar dig
I starcraft 1 var den riktigt spännande och underhållande och nu i tvåan kommer den vara 3 gånger så stor.

Jag håller med om att spela med kompisarna är roligare än att sitta tyst för sig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av cope:

Precis som vi gör i FPS spel då?
Eller.. känns som allt det du beskriver händer i den största delen av spel vi ser

Som det sagts tidigare så är Random ett alternativ, och tar man sig högre upp så kan man ju mötas av andra taktiker. 4v4 är också roligt om man har några kompisar

YouTube - MASS QUEENS WINS AGAIN p1/2 - StarCraft 2

Ser då fram emot spelet men jag lär nog ta en paus från multiplayern och jobba på singleplayern när spelet släpps. Ser då fram emot storyn och självklart Blizzards animerade filmer

edit:
"Gillar" inte achievements generellt men det finns även det du kan jaga om nu du skulle gilla det

Nej inte som i FPS-spel. Visst, i ett FPS är det samma grundläggande koncept som i alla andra FPS, men saker är olika. Vapen, prylar, fiender m.m. varierar vilket gör att man får anpassa sig lite vilket också gör att spelen skiljer sig en del åt.

När det gäller SC2 så tycker jag det är samma spel som SC1 fast med snyggare grafik (och nej, pimpad grafik gör inte spelet roligare, bara finare att titta på). Exakt samma taktiker fungerar fortfarande, med exakt samma enheter och för att skydda sig fungerar exakt samma försvar. En del nya saker visst, men ingenting som egentligen påverkar då det inte finns en kotte som gör annat än de gamla sakerna ändå. Den enda nya enheten jag någonsin ser är Terrans hoppande nissar som jag aldrig kommer ihåg namnet på, reavers eller reapers någonting. Och försvaret mot dessa är exakt som man använde för 10 år sedan. Random förändrar ju ingenting heller, det ändrar bara vilke taktiker man använder. Men det är fortfarande exakt samma som i SC1.

Edit**
Jag struntar som sagt i vem som vinner, jag vill ha roliga matcher. Men det är inte roligt när man kan sitta och titta på sin skärm och konstatera att "Titta, en zergling-rush... så innovativt och nytänkande... Det har jag aldrig sett förut :rolleyes:". Sen är det sak samma att jag kan stoppa den och vinna matchen. Att det står "you win" i slutet skänker mig ingen glädje om jag måste genomleva en 10 år gammal repris för att se det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Har aldrig tröttnat på FPS och RTS men spel som WoW tröttnar man på!

Kör mycket bara och försök bli bäst, det är så man lyckas!

Permalänk
Medlem

Jag spelade 500 games på 3 veckor när betan var fräsch (var rankad 3:a i platinum). Tröttnade efter det och har inte spelat sen dess. Tycker helt ärligt att spelet inte är tillräckligt kul för köp. Tycker spelet har för många tråkiga units och för få roliga helt enkelt. Rätt synd hade sett fram emot titeln.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Tycker SCII verkar som ett kul LAN-spel. Jag ser fram mot kampanjen samt de hemmagjorda banorna. Enfo's, TD, alla gamla pajasmaps från Warcraft III. Det känns inte som att spelet är nytänkande utan bara en ersättare för WCIII. Tycker dock är det är lite roligare än de flesta andra RTS då det är lite snabbare samt micro/macro spelar extremt stor roll iomed de korta intensiva striderna.

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att förstå hur folk kan tycka det är enformigt?? Kanske inte varje match men iaf varje dag under betan såg jag någon göra något nytt och ibland lista jag även själv ut nya saker... och tittar man på pro matcherna är det ännu större variation

Jag längtar iaf som fan på att jag får lägga vantarna på mitt CE på Tisdag och få sommarn förstörd

Permalänk
Medlem

Tänker som belga här, vill ha roliga matcher istället för samma build+rush konstant :/

Hoppas de blir roligare när spelet släpps, då kommer det nya spelare som vill spela spelet och inte bara de som spelar nu som måste vinna varje gång

Permalänk
Medlem

Håller med belga till 110%, precis så jag tänker och tycker.

Permalänk
Medlem

Men om ni vill ha ett heavy macro spel där man bara bygger en arme och sen steamrollar över motståndaren så är nog inte SC2 något för er, hitta någonting som passar eran stil bättre istället för att klaga på att ett spel inte är som ni vill att det ska vara!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Nej inte som i FPS-spel. Visst, i ett FPS är det samma grundläggande koncept som i alla andra FPS, men saker är olika. Vapen, prylar, fiender m.m. varierar vilket gör att man får anpassa sig lite vilket också gör att spelen skiljer sig en del åt.

När det gäller SC2 så tycker jag det är samma spel som SC1 fast med snyggare grafik (och nej, pimpad grafik gör inte spelet roligare, bara finare att titta på). Exakt samma taktiker fungerar fortfarande, med exakt samma enheter och för att skydda sig fungerar exakt samma försvar. En del nya saker visst, men ingenting som egentligen påverkar då det inte finns en kotte som gör annat än de gamla sakerna ändå. Den enda nya enheten jag någonsin ser är Terrans hoppande nissar som jag aldrig kommer ihåg namnet på, reavers eller reapers någonting. Och försvaret mot dessa är exakt som man använde för 10 år sedan. Random förändrar ju ingenting heller, det ändrar bara vilke taktiker man använder. Men det är fortfarande exakt samma som i SC1.

Edit**
Jag struntar som sagt i vem som vinner, jag vill ha roliga matcher. Men det är inte roligt när man kan sitta och titta på sin skärm och konstatera att "Titta, en zergling-rush... så innovativt och nytänkande... Det har jag aldrig sett förut :rolleyes:". Sen är det sak samma att jag kan stoppa den och vinna matchen. Att det står "you win" i slutet skänker mig ingen glädje om jag måste genomleva en 10 år gammal repris för att se det.

Som sagt, mesta kan man säga om alla spelen. Skrattar fortfarande när folk säger ett spel av en genre är repetivt strax innan som går till sitt favoritspel av en annan genre. Som t.ex. fps där man t.ex. "väljer vapen, siktar och skjuter" och repetera varje match om man nu ska gå så grundläggande som du gör i sc2

edit:
Tur vi inte ser såna här trådar om alla stora efterlängtade spel, då hade vi ju sett minst en liknande tråd för varje spel där ute där folk bara kan skyffla varandras personliga åsikter på varandra

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Skrivet av BorN:

Men om ni vill ha ett heavy macro spel där man bara bygger en arme och sen steamrollar över motståndaren så är nog inte SC2 något för er, hitta någonting som passar eran stil bättre istället för att klaga på att ett spel inte är som ni vill att det ska vara!

Det är ingen som har sagt någonting om att det måste vara macro-lir och bulldozer-spelande. Det är dock intressant hur du slöt dig till att bara för att man inte enbart gillar supersnabba micro-matcher måste den totala motsatsen gälla. Jag förnekar inte att jag troligen har roligare i en sådan match istället för 3-minuters rusher, men det är på intet sätt något krav. Korta intensiva matcher kan vara riktigt roliga de också.

Det enda jag vill ha är lite variation och nytänkande. Det behöver inte vara så mycket, men lite i alla fall. Det ska ju trots allt vara ett nytt spel även om det är en uppföljare. Och varför detta avighet mot annat än småfjärtar till matcher? Vet man vad man gör så borde man ju kunna spela mer än bara små superintensiva rusher där den som klickar mest vinner.

Ja, det är ett strategispel och en strategi är att avsluta snabbt. Men det är inte den enda, och enligt mig inte heller den mest underhållande strategin som existerar. Ändå är det i stort sett den enda man någonsin ser. Alla andra hundratals om inte tusentals sätt och variationer av strategier som faktiskt finns i spelet är sällsynta. Nära på utrotade skulle jag säga. Och att se samma sak om och om igen är tjatigt, man tröttnar.

Jag menar hur många gånger tittar du på en film innan du kommer fram till att den inte är särskilt spännande längre? För det är ju det det är, en repetition av någonting man redan sett för sexhundrafyrtioelfte gången. Det enda det säger mig är att folk är alldeles för kåta på att få sätta ett sträck i "vinst"-kolumnen och glömmer bort att ha roligt under matcherna.

Starcraft ÄR ett riktigt bra spel. Starcraft 2 är det också. Det finns gigantiska möjligheter för strategier, taktiker och framför allt möjligheter till att ha roligt. De är bara lite för lika. Man hade kunnat gjort mycket mer men istället har man en kopia på orginalet trots att gränserna för vad som kan göras är ljusår bort från var de var då. Jag menar varför inga försvars/attack-scenarion? Varför inga skyddsverk eller ytterligare nivåer på spelplanen? Varför inte använda terrängen mer istället för att köra copy-paste från ettan? Det skulle utöka så otroligt mycket istället för att folk bara behöver plugga in en enda strategi som till och med en apa klarar av och sen upprepa den gång på gång.

Skrivet av cope:

Som sagt, mesta kan man säga om alla spelen. Skrattar fortfarande när folk säger ett spel av en genre är repetivt strax innan som går till sitt favoritspel av en annan genre. Som t.ex. fps där man t.ex. "väljer vapen, siktar och skjuter" och repetera varje match om man nu ska gå så grundläggande som du gör i sc2

edit:
Tur vi inte ser såna här trådar om alla stora efterlängtade spel, då hade vi ju sett minst en liknande tråd för varje spel där ute där folk bara kan skyffla varandras personliga åsikter på varandra

Det enda jag skulle kunna kalla ett favoritspel skulle möjligen vara Skate-spelen på mitt 360, och det jag gillar bäst med det är att saker ändras från match till match. Är det inte omgivningen så är det folket eller vad man tävlar i och det finns så många sätt att göra saker på att det är sällsynt att se samma sak två gånger.

Men visst, personliga åsikter är personliga åsikter och det finns alltid folk som kommer gilla, eller inte gilla, vissa saker. Men nu var frågan om fler börjar tröttna, vilket jag faktiskt gör. Jag har bara försökt förklara varför. Och kort sagt så är SC2 ett spel med enorma möjligheter men som begränsas av spelarna vilket är väldigt synd. För oavsett om man gillar korta micro-matcher, gigantiska macro-matcher eller vad som helst däremellan så finns möjligheten till det i spelet... bara det att så gott som ingen utnyttjar mer än 1 av dessa möjligheter.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cope:

Som sagt, mesta kan man säga om alla spelen. Skrattar fortfarande när folk säger ett spel av en genre är repetivt strax innan som går till sitt favoritspel av en annan genre. Som t.ex. fps där man t.ex. "väljer vapen, siktar och skjuter" och repetera varje match om man nu ska gå så grundläggande som du gör i sc2

edit:
Tur vi inte ser såna här trådar om alla stora efterlängtade spel, då hade vi ju sett minst en liknande tråd för varje spel där ute där folk bara kan skyffla varandras personliga åsikter på varandra

Sådana här trådar är ju mer eller mindre dömda till att mynna ut i "min genres pappa kan spöa din genres pappa"

ONT. Tröttnade också efter ett tag på multiplayerdelen, de första tre minuterna var match kändes lite småtrist i slutändan. Men det är i vilket fall kampanjen som ska spelas igenom först. Sen får man se om multiplayer känns kul igen, i annat fall så är jag ändå helt säker på att kampanjen i sig är värd 400 spänn.

edit: Ett tips belga är att köra FFA, det borde bli lite intressantare taktiker.

Permalänk
Medlem

Belga:

Du får det lite att låta som att man kan räkna alla taktiker i Starcraft på 10 fingrar Sen att du knappt vet vad Reapers är och påstår att man kunde kontra dom på samma sätt för 10 år sedan låter ju ganska intressant det med..

Nåja till en viss del håller jag ju med dig då Starcraft handlar mycket om micro då en riktigt bra strategist kan förlora ett slag mot en halvbra strategist som har äckligt bra micro. Alltså ser man ofta många basic strategier som just zergling rusher, reaper rusher, void ray rusher och andra typer av rusher eftersom många spelare förlitar sig just på en bra micro.

Men någonting säger mig också att du inte riktigt lirar i top ligorna? och på så vis har du endast mött på dessa basic strategier och inte så mycket av det där nytänkandet..

Nåja oavsett efterrsom detta är ett strategispel som alltid går ut på samma sak, att förstöra din motståndares armé och bas. Alltså går en match alltid ut på att du antingen rushar ut din motståndare eller senare i spelet svälter ut honom eller saboterar hans ekonomi och förstör hans armé... Detta kan du göra på VÄLDIGT många olika sätt... så vad är det för variation du skulle vilja ha egentligen? Du kanske egentligen är ute efter ett helt annat spel?

Permalänk
Medlem

Repetition är vad som får oss att tröttna
Variation är vad som får oss att fortsätta.

Spelar man bara 1v1 matcher och förväntar sig att man ska kunna göra det i 10 år utan att ledsna så kanske man har lite för höga förväntningar. Själv brukar jag spela några 1v1 matcher på lägre nivå per dag (eftersom jag varken är en duktig spelare eller vill ligga högt på stegen). Jag varierar det med lagmatcher med mina kompisar , 2v2 , 3v3, 4v4. Kör även FFA och custom maps samt att nu på natten till tisdag, förhoppningsvis, kommer jag få sätta mig in i campaignen. Den kommer jag inte spela igenom i ett kör bara för att få den gjord, utan jag kommer att variera det med allt annat som starcraft 2 erbjuder mig (vill säga hur bra servrarna håller ihop första dagarna ).

Siktar man på att ligga högt på stegen eller att man ska roa sig 12 timmar om dagen på att bara spela 1v1 matcher så får man faktiskt räkna med att det blir enformigt tillslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

edit: Ett tips belga är att köra FFA, det borde bli lite intressantare taktiker.

Visst blir det

Skrivet av Crom:

Belga:

Du får det lite att låta som att man kan räkna alla taktiker i Starcraft på 10 fingrar Sen att du knappt vet vad Reapers är och påstår att man kunde kontra dom på samma sätt för 10 år sedan låter ju ganska intressant det med..

Nåja till en viss del håller jag ju med dig då Starcraft handlar mycket om micro då en riktigt bra strategist kan förlora ett slag mot en halvbra strategist som har äckligt bra micro. Alltså ser man ofta många basic strategier som just zergling rusher, reaper rusher, void ray rusher och andra typer av rusher eftersom många spelare förlitar sig just på en bra micro.

Men någonting säger mig också att du inte riktigt lirar i top ligorna? och på så vis har du endast mött på dessa basic strategier och inte så mycket av det där nytänkandet..

Nåja oavsett efterrsom detta är ett strategispel som alltid går ut på samma sak, att förstöra din motståndares armé och bas. Alltså går en match alltid ut på att du antingen rushar ut din motståndare eller senare i spelet svälter ut honom eller saboterar hans ekonomi och förstör hans armé... Detta kan du göra på VÄLDIGT många olika sätt... så vad är det för variation du skulle vilja ha egentligen? Du kanske egentligen är ute efter ett helt annat spel?

Jag vet mycket väl vad reapers är, jag kommer bara aldrig ihåg namnet på dem.
Och nej, jag är inte uppe och lirar i de högre ligorna. Mot toppen av platina-laddern så börjar det ta stopp än så länge men även där ser jag nästan enbart samma billiga taktiker som på allting under. Just nu väntar jag mest på kampanjen.

Och när det gäller poängen med spelet så svarar du på din egen fråga.

Skrivet av Crom:

Detta kan du göra på VÄLDIGT många olika sätt.

Som du säger kan man göra det på väldigt många olika sätt och som jag redan förklarat flera gånger om så föredrar jag en rolig match oavsett resultat framför en tråkig match där jag vinner. Alltså skulle jag vilja se fler och mer av dessa "många olika sätt" istället för bara rusharna och de billiga småtricken. Blir det bättre på högre nivåer så är ju det bra, men då måste jag först nöta mig igenom de lägre, vilket är tröttsamt och alltså börjar jag tröttna.

Frågan i tråden är ju trots allt om fler börjar tröttna. Mitt svar på det är "Ja" tillsammans med en förklaring till varför jag börjat tröttna. Sen har jag fått utveckla detta eftersom folk drar (enligt mig konstiga och lika klassiska som första spelet) slutsatser om att eftersom jag inte gillar rusher så måste jag antingen vara dålig eller ha fattat spelet fel. Det faktum att jag tycker roligt >= vinna verkar vara ett svårt koncept.

Jag ser SC2 som ett spel med RIKTIGT bra möjligheter och förusättningar, men där bara en bråkdel av dessa används. Jag finner detta sorgligt och att det spelmässigt lätt blir tjatigt och tröttsamt. Det är egentligen inget fel på spelet i sig (även om jag gärna sett mer utveckling) men folk har precis som i ettan hittat ett sätt att spela som jag inte finner särskilt underhållande. Mer avancerat än så är det inte. Sen att detta är SAMMA sätt att spela som i just ettan gör ju inte saken bättre.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morbid Angel:

Nu när man spelat betan sedan den kom så måste jag säga att jag börjar tröttna på spelet.
När man även spelat starcraft + brood wars sen day 1 så känns det som man sett det hela förut och jag måste säga att jag tycker det blir väldigt repetivt.

Vist är det nya motståndare varje gång men att behöva bygga upp basen varje gång, de där första tråkiga 5-10 minuterna beroende på build börjar bli väldigt tråkigt.

Någon som känner det samma eller är alla helt frälsta?

Ehm, klart att spelet blir tråkigt när du bara campar. 5-10 minuter är ju ganska ungefär vad ett game tar på laddern just nu.

Permalänk

Pinsamt att det är så kass grafik år 2010.
Men det är väl därför dom tvingas göra så mycket reklam för att lura till sig köpare som faller för trailer och snyggt paket som inte har ett jota med gameplay kvalite'n att göra.
Nej tacka vet jag gamla hederliga C&C, synd bara att det senaste vart det sämsta i en annars underbar serie...