Permalänk
Medlem

Hjälp oss välja rätt!

Hej. Jag och min flickvän ska börja studera ni i höst och har tänkt skaffa oss varsin ny bärbar dator. Vi har kollat runt en del, men vi har båda dåliga erfarenheter av bärbara datorer så vi vill ha lite råd innan vi handlar.

Det vi letar efter är:

- 15 tum, något mindre går också bra, men helst inte större. De ska vara hyfsat mobila.

- Tyst och kall, tidigare laptops vi har haft har alltid blivit överhettade och varit högljuda och jävliga. (HP, båda)
- De ska användas främst till skolarbete, men också redigering av bilder och lite spelande (tex. MW2 och dylikt).

Pris, runt 10-12k

Tack på förhand!

Redigering: Har kollat på MBP, hur är dom? Funkar dom att spela på också? Är det värt pengarna?

Permalänk
Medlem

Skulle ni tänka er att köpa en MAC book?

Annars något med i denna stilen: HP Pavilion dv6-2170eo Entertainment 15-6-tums laptop med topprestanda! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Macbook Pro är den bästa laptop jag använt. Men jag såg att du ville ha spel som MW2 där också så det ryker antar jag. Då säger jag som Drager, den där HP:n för det priset ger er allt ni vill plus lite till.

Men för enbart skolarbete, surf, och film så skulle jag utan tvekan köra en Macbook eller eventuellt Pro om ni har råd.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Men hur är det med HP's kvalitet? Min flickväns nuvarande dator är en HP, och den blir väldigt varm och låter mkt... den gjorde det redan som ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskarrrr:

Men hur är det med HP's kvalitet? Min flickväns nuvarande dator är en HP, och den blir väldigt varm och låter mkt... den gjorde det redan som ny.

Jag vet inte riktigt hur mycket skillnad det är på alla laptops. De laptops som jag har använt blir varma. Så jag vet inte hur det är med HP's men som sagt så har de jag använt blivit varma när man använder de länge.

Visa signatur
Permalänk

Intressant hur Apple-användare rekommenderar Macbook för "enbart skolarbete, surf och film", som att det vore Macbook's starka sida.

Det är snarare så att Macbook saknar kompatibilitet för spel men har samma kompatibilitet för desktop-bruk likt en PC.

Alltså kan det bara bli bättre att köpa en PC, men visst jag håller med om att Macbook är dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amodestproposal:

Intressant hur Apple-användare rekommenderar Macbook för "enbart skolarbete, surf och film", som att det vore Macbook's starka sida.

Det är snarare så att Macbook saknar kompatibilitet för spel men har samma kompatibilitet för desktop-bruk likt en PC.

Alltså kan det bara bli bättre att köpa en PC, men visst jag håller med om att Macbook är dyr.

Snacka om att snacka i nattmössan...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle inte rekommendera er att köpa ytterliggare en HP om ni redan har/haft en. Problemen ni haft med att dom blir varma och låter är något av ett kännetecken för HP och tyvärr något många modeller dras med fortfarande.

Permalänk
Medlem

HP Envy 14" när den kommer till Sverige. Annars köpte jag HP DV6-3045EO - Mini PC - Bärbara datorer - Datorer - Datorer & Kringutrustning - ONOFF förra veckan och är väldigt nöjd.

Permalänk

Kika på acer timelineX, väldigt mobil och har bra batteritid. Prestandan finns där om man skulle behöva den.

Acer Aspire TimelineX 5820TG-5454G50Mn (LX.PTN02.187) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer