Cooler Master HAF X

Permalänk
Medlem

Nja, den är väl lite sisådär. Den är inget vidare snygg, men den är ju inte förskräckligt ful heller.

Jag skulle verkligen vilja veta om alla lådor testas under samma temperatur förhållanden (dvs ett luftkonditionerat rum) och inte sommarvärmen? Varken ljudnivån eller temperaturerna imponerar, jag väntade mig faktiskt mer från detta chassi!

Jämför man med Corsair 700D testet (som allmänt anses kasst på luftkylning), presterar dom likvärdigt trots att HAF serien allmänt anses vara dom bästa luftkylnings chassina. Does not compute?

Permalänk
Medlem

High air flow? silverstone ft02 har bättre temps.
Riktigt fult chassi, fast det är ju ett haf så man ska inte förvänta sig något från designen.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Måste ta in tempraturskillnader från omgivningen när man jämför. Stoppar man i identisk hårdvara i chassi X med rumstemperaturen 28C och sedan samma komponenter i chassi Y med 22C i rumstemperatur så ska man dra av rumstemperaturen från dom uppmätta värden på komponenterna så som CPU, GPU, Chipset, Hårddisk osv. Då får man den RICKTIGA skillnaden. Kallas Delta T. Då kan man avgöra om Låda X är bättre än Y.

Alla bra recensioner som redovisar temperaturskalor gör det relativt sett till chassits temperatur på komponenterna eller till rummets temperatur om det rör sig om en öppen testrigg.

har man studerat energi i skolan någon gång på gymnasiet tex så är man fullt medveten om detta faktum.

Permalänk

Det här med att grafikkortstemperaturerna är lika i alla chassin , kan det bero på att fläkthastigheten körs på auto och alltid håller sig vid 80grader? Med fast fläkthastighet så skulle man antagligen se temperaturskillnad, istället för fläkthastighetsskillnad

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Det här med att grafikkortstemperaturerna är lika i alla chassin , kan det bero på att fläkthastigheten körs på auto och alltid håller sig vid 80grader? Med fast fläkthastighet så skulle man antagligen se temperaturskillnad, istället för fläkthastighetsskillnad

Det är nog himla olika för olika kort. Ofta är det ju så att temperaturen trots allt stiger lite även om varvtalen gör det. Mina GTX260 fungerar så. Normalt spelande eller liknande stiger varvtalet typ inte ett dugg men temperaturen gör det från 48-50C till 70C kanske. Men så fort man börjar nå 70C+ så börjar varvtalet gå upp och över 80C går dom upp märkbart. Men bara kommit upp till 80C under CUDA på båda korten samtidigt och då drog datorn över 400W med 2st GTX260.
Men då fick dom arbeta där ganska länge med. Under spel varierar lasten så mycket att korten aldrig blir så varma överlag att varvtalet går upp märkvärdigt.

Men det stämmer att ökat varvtal och därmed flöde på fläktar förändrar C/W värdet på en kylare tex så bästa är fast varvtal för att testa CPU kylare, chassin osv. För slutanvändaren är ju funktioner som ASUS Q-fan och liknande guld värda då det tillåter systemet att kompensera för varmt och kallt väder för optimal ljudnivå och kylning.

Permalänk
Medlem

Vadå blå likt andra USB 3.0 sladdar? Mina är svarta... (Lian Li PC-A77F)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Du kanske sa ta och hålla käften då du har nåt och ändå inte verkar veta vad fan du snackar om!
Varför har du ett chassi kan man då undra om det ändå är som en jävla sil?

Min dator i sign drar 471W ur väggen under max last och jag har rumstemp med en 120mm nocuta 1200rpm @ 900rpm och en 92mm nocuta @ 950rpm. Men har du någonsin testat linpack och Boinc med cuda på 2st grafikkort i SLI någon gång under 6-24h konstant och mätt tempen i lådan och jämfört med rumstempraturen? Det har jag och jag ligger på rumstempratur. Så jag behöver inte ha din fula låda för att veta att den är så totalt överdimensionerad att det blir löjligt. Du har tydligen igen som helst koll på termodynamik så håll käften säger jag. Kan aldrig bli svalare än rumstempratur i lådan så man behöver inte mer luftflöde än vad det tar att komma dit ner. Allt över är ÖVERFLÖDIGT om det ordet betyder något för dig?

Bilder säger mer än tusen ord.

Glömde jag nämna att jag ljudisolerat lådan med?

Sådana här lådor säljer helt på folks okunskap vad det gäller termodynamik.
Eller som jag brukar säga, "det blir inte bättre bara för du tror det" tror gör man i kyrkan.

Ovansidan är i plast, fronten är i plast, slädarna är i plast, ja ordet plast kryllar det av i recensionen. Skärmande att man ska betala 1700kr för plast. Får man ju en Lain-li för i ren alu för guds skull. Jag tolererar att front är i plast och vissa detaljer men när majoriteten av lådan skriker plast så är det budget. Får kosta vad det vill men fortfarande budget.

Lugna dig innan du bajsar ner dig.

Allt diit skitsnack om Coolermaster är inte fräckt och går inte hem hos dom flesta. CM gör väldigt bra chassin och HAF är inget undantag.
HAF är ett gediget chassi och majoritet av chassti består inte av plast. Högljutt? Inte direk. Bra temp? Det är mycket möjligt.

Men först kanske du ska tänka på att HAF tillverkas för ett så bra luftflöde som möjligt, inte för att vara så tyst som möjligt. Sen är ljud en väldigt personlig fråga.
Och att säga att det är ogenomtänkt är att skjuta sig själv i foten.

HAF har en lite egen design som inte går hem hos alla. Men att spy galla och vräka ur sig hur fult chassit är det är att sänka sig till en sällan skådad nivå.

Lugna ner dig, andas och börja prata som en vettig människa med hjärna så kommer fler folk att lyssna, jag lovar.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Skrivet av Hagis2k:

Är det bara jag som tycker den är ful ?

nepp i gengäld är det bara jag som tycker den inte är ful!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Det här med att grafikkortstemperaturerna är lika i alla chassin , kan det bero på att fläkthastigheten körs på auto och alltid håller sig vid 80grader? Med fast fläkthastighet så skulle man antagligen se temperaturskillnad, istället för fläkthastighetsskillnad

Stämmer säkert, men då kan man ju väga in ljudnivån. Grafikkortet är oftast det som skriker högst. Hade fläkten inte behövt spinna alls för att hålla HAF X i 80c (dvs bra kylning överlag i chassit), borde den inte vara ännu tystare? Nu är den ju iof tystare än både FT02 och MS1000, men inte 700D...

Permalänk
Medlem

Ful som stryk är den. Det enda intressanta med lådan är 9 expansionsplatser.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

jag tycker fronten var skitsnygg. plocka bort den röda fläckten, plexit och slipa bort "push" eller vad det nu stod på flärpen till on knappen så skulle jag kunna tänka mig att skaffa en sånt

Edit: Missade prislappen, den får gärna gå ner lite med tanke på att det mest är plast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Lugna dig innan du bajsar ner dig.

Allt diit skitsnack om Coolermaster är inte fräckt och går inte hem hos dom flesta. CM gör väldigt bra chassin och HAF är inget undantag.
HAF är ett gediget chassi och majoritet av chassti består inte av plast. Högljutt? Inte direk. Bra temp? Det är mycket möjligt.

Men först kanske du ska tänka på att HAF tillverkas för ett så bra luftflöde som möjligt, inte för att vara så tyst som möjligt. Sen är ljud en väldigt personlig fråga.
Och att säga att det är ogenomtänkt är att skjuta sig själv i foten.

HAF har en lite egen design som inte går hem hos alla. Men att spy galla och vräka ur sig hur fult chassit är det är att sänka sig till en sällan skådad nivå.

Lugna ner dig, andas och börja prata som en vettig människa med hjärna så kommer fler folk att lyssna, jag lovar.

Haha! Skit på dig själv och din polare var ni som bad mig hålla käften när jag uttryckte min avsky för den fula designen, plastigheten och dåliga valutan för pengarna och totalt överdimensionerade kylningen i form av mer hål än en sil och det var min åsikt inget som ni ens behöver bry er om.
Glömde Nämna hur fult det är med lead fläktar också inte bara hur fulla dom är med sin genomskinliga plast så kan du reta dig på det också.

Kom här och säger att jag kastar skit på Coolermaster! Jo visst jag tycker HAF är lika fult som det låter dumt men inte ens CM kan lyckas jämt.
Vad fan vet du om vad jag har för lådor eller tycker om olika märken?
Kan ju klicka på mina servrar i sign så kan du ju lista ut vem som tillverkar dom lådorna eller är dit huvud för lågt upp i arslet för att se det?
Förkortas CM och skit inte på dig för blött bara....

Bara sorgligt hur chassin blir allt fulare och mer och mer försakade. Vem designar lådorna kan man undra. Rent hopplöst i dag att hitta något som är genomtänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

+1

Är det bara jag som inte tycker att det är fult? Jag tycker att det verkar som ett riktgt bra chassi. Jag hoppas att de kommer fixa dammfiltret i sidan också. Skulle, som andra har påpekat, vara kul att se temps utan automatisk fläktstyrning.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Räcker att titta på bilderna. Säger mer än tusen ord. Plastig, sönderstansad, design? knappast!, ful som stryk, kvalitetsbrist rakt igenom. Nej leksakslåda för barn är det. Genomskinliga lead fläktar det är ju ren dynga. 1700Kr i sjön för den lådan skulle jag vilja säga. Måste var den mest överprisade och överhypade serien lådor på länge HAF! Låter lika dumt som det ser ut.

Kan inte begripa vem som köper denna skiten numera. Jag vill se gedigna kvalitativa minimalistiska lådor precis som det ska vara in te denna skiten nån vart framme med legobitarna och hagelbössan för att ta fram.

Naah, chassit är snyggt och det har bra kvalité.
Hade de slängt in en GTX480 som grafikkort istället så hade vi fått se betydligt lägre temps jämfört med de andra chassina, bl.a. för att GTX480 har värmeledningsrör i sidan, och kortet ställer högre krav på chassits kylförmåga.

Tycker du ska lugna ner dig lite, herregud det är bara ett chassi, du skriker och gapar över chassit som om det vore världens undergång eller nåt.

Kan inte nån moderator ta ett snack med pa? Han har inte gjort annat än gapat och tryckt ner folk i den här tråden, han skapar en dålig atmosfär i tråden.

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Räcker att titta på bilderna. Säger mer än tusen ord. Plastig, sönderstansad, design? knappast!, ful som stryk, kvalitetsbrist rakt igenom. Nej leksakslåda för barn är det. Genomskinliga lead fläktar det är ju ren dynga. 1700Kr i sjön för den lådan skulle jag vilja säga. Måste var den mest överprisade och överhypade serien lådor på länge HAF! Låter lika dumt som det ser ut.

Kan inte begripa vem som köper denna skiten numera. Jag vill se gedigna kvalitativa minimalistiska lådor precis som det ska vara in te denna skiten nån vart framme med legobitarna och hagelbössan för att ta fram.

kanske likanar apple rätt mkt inte så bra prestanda och SVINDYRT.
som att kasta pengar i sjön tkr ja (både med HAF och apple)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Jag ger svar på tal när folk förolämpar mig inget annat. Du tror GTX480's heatpips som sticker ut på sidan bidrar med någon större del av värme som radieras? Dess totala area som är exponerad mot omgivande luft är rätt minimal. Av dom 300W eller så så blirt det inte många watt spillvärme.

GTX480 blir varmt ja men 90% av luften dumpas ut ur lådan baktill så det krävs igen monsterfläkt för att ventilera spillvärme som det kallas. 92mm fläkt på 900rpm hade klarat det fint. Du får skicka mods på mig om du vill om det är vad som krävs om ni inte kan stå upp för er själva efter ni förolämpar mig bara för ni inte delar min åsikt. Gillar ni den inte så behöver ni inte svara på den heller. Dessutom all luft som dumpas ur lådan av grafikkortets dras in i lådan i motsvarande volym. Ren naturlag som gäller där.

Jag har inte klankat ner på NÅGON som gillar lådan utan det är folk som inte gillar mig för jag inte gillar lådan. Det är en helt annan femma.

Sedan att jag inte begriper vem som köper den är upp till mig. Folk får och köper precis vad dom vill. Men faktum är att jag sällan stöter på dessa udda lådor i praktiken så det rör sig nog om en selektiv grupp som köper dessa produkter.

Har aldrig förstått varför ordet "gamer" ska förknippas med otroligt fula och konstiga lådor. Jag gillar att spela men jag köper inga produkter med ordet "gamer" i för det är i min värld bara produkter som säljer på namn och illusioner.

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Jag ger svar på tal när folk förolämpar mig inget annat. Du tror GTX480's heatpips som sticker ut på sidan bidrar med någon större del av värme som radieras? Dess totala area som är exponerad mot omgivande luft är rätt minimal. Av dom 300W eller så så blirt det inte många watt spillvärme.

Det är bevisat att om man installerar en fläkt i sidan som blåser på GTX480:s heatpipes så gynnar det grafikkortets temp föhållandevis mycket, runt 5 grader kallare temps är inte ovanligt.
Jag själv får typ 3-4 grader kallare temps, det låter inte så mycket men man kan faktiskt höra skillnaden eftersom grafikkortets fläkt inte behöver snurra lika fort då..

Permalänk
Medlem

Du säger betydligt lägre temps. Nu är det 3-4 grader och då antar jag att du är optimistiskt. Du menar att man ska ha en fet fläkt blåsandes på ett GTX480 för att spara 3 grader på ett kort som springer upp i 90+ snåret? Kan det ju kvitta för det oväsendet det genererar. Som jag ser det så gynnar det mer att ha en 92-120mm på lågt lågt varvtal som drar ut spillluften jämte kortet nere vid I/O plåten så stiger aldrig chassitempen runt grafikkorten eller uppe vid processorn över rumstemperatur. Så jag löst det med mina 2 kort i SLI även om dom inte är GTX480 heta så är det 2st av dom i alla fall. Så åter igen ser jag inte redigt vitsen. Hellre ett par grader högre temps då och en knäpptyst ohörbara dator än en som minsta pip hittar ut genom i alla hål som finns.

Som sagt mycket liten area på dom heatpipsen som är exponerat sett till resten av kylaren så rent teoretiskt och rent praktiskt så har det liten betydelse dock sa jag inte betydelselöst.

I bland verkar det som folk jagar grader utan till synes någon anledning. Kortet är gjort för att klara tempsen det utsätts för. Varför ha en iskub som låter som en tornado om man inte behöver det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Ful som stryk är den. Det enda intressanta med lådan är 9 expansionsplatser.

Ja det var verkligen ingen stil på den lådan inte. Vad behöver man 9 expansionsplatser till egentligen?
7 st har väl mer eller mindre varit standard, men 8 st är fullt tillräckligt för att hålla 4 st grafikkort (så länge de är rätt placerade förstås.)

Permalänk
Medlem

pa1983 har helt rätt, chassit är fult som stryk och plastigt som fan och hans mormor. Jag köpte min dator begagnad (antec 1200 chassi) är grymt fult det med men iallefall 100ggr snyggare än den här rentutsagda skiten.

Jag hatar mitt antec 1200, skulle jag ha råd skulle jag köpa ett silverstone fortress 2 utan plexi. Men det här chassit skulle jag iallefall inte röra med tång

Visa signatur

gege

Permalänk

Det är helt otroligt hur besatta alla är av utseende, helt jävla otroligt alltså.
Jag förstår mig verkligen inte på folk som tycker att utseende betyder ALLT.
Jag skiter i hur mitt chassi ser ut, det är inte direkt så att jag sitter och glor på mitt chassi dagarna i ända, det skulle lika gärna kunna vara en kartonglåda, bara det har gott om utrymme och har bra kylningsprestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danboffe:

pa1983 har helt rätt, chassit är fult som stryk och plastigt som fan och hans mormor. Jag köpte min dator begagnad (antec 1200 chassi) är grymt fult det med men iallefall 100ggr snyggare än den här rentutsagda skiten.

Jag hatar mitt antec 1200, skulle jag ha råd skulle jag köpa ett silverstone fortress 2 utan plexi. Men det här chassit skulle jag iallefall inte röra med tång

Mins jag inte rent hundra hur 1200 såg ut mer än att den hade ganska udda PSu uppsättnin vill jag minnas. Men byggde en burk på P182 åt farsan. helt OK vad det gäller det estetiska. Lite plastigt och skör front tycker jag men man har ju laminerat plast och plåt i lager för ljudisolering ovh bra finish så där fyller det ju en fuktion i alla fall. Så överlag en vettig låda.

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Det är helt otroligt hur besatta alla är av utseende, helt jävla otroligt alltså.
Jag förstår mig verkligen inte på folk som tycker att utseende betyder ALLT.
Jag skiter i hur mitt chassi ser ut, det är inte direkt så att jag sitter och glor på mitt chassi dagarna i ända, det skulle lika gärna kunna vara en kartonglåda, bara det har gott om utrymme och har bra kylningsprestanda.

Problemet är snarare att ett chassi utan problem kan vara både snyggt,funktionellt och högpresterande vad det gäller låg ljudnivå och bra kylning. Behöver inte offra allt vad design heter för att få ett välkylt gamer chassi vilket många verkar tro.
För eller senare tröttnar man på all oväsenden eller så får man tinnitus eller annan skit.

Permalänk
Medlem

hur ett chassi ser ut är väl ändå upp till betraktarnens öga. bara de är praktisk så är de OK med mej. tycker de här chassit verkar vara någe man ska satsa på!!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

Ja det var verkligen ingen stil på den lådan inte. Vad behöver man 9 expansionsplatser till egentligen?
7 st har väl mer eller mindre varit standard, men 8 st är fullt tillräckligt för att hålla 4 st grafikkort (så länge de är rätt placerade förstås.)

Vill man ha 4st grafikkort som tar 2 platser vardera behövs 8 slots som du säger. Det är helt meningslöst samt overkill men att det är 9st platser är det enda som är "bra" med chassit. I HAF X chassit finns det plats för ett grafikkort med dubbelkylare längst ner, vilket inte många chassin har.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Undra om Corsair kommer släppa typ 850d eller något liknande där de bara flyttat upp distanserna och lagt till expansionsplatser. För man har typ en dm till godo i toppen.

Permalänk
Medlem

Blir lite irriterad över alla som måste skrika ut hur "fult" dom tycker chassit är. Vissa tycker om stilrena chassin utan bling-bling medans andra gillar utmanande design och lysande fläktar. Om man bortser ifrån utseendet så är detta ett mycket kompetent chassi med många bra funktioner som fått bra omdömme från många betrodda reviewers och jag är förvånad över att det inte fick någon utmärkelse ifrån Sweclockers. Jag tycker också prissättningen är helt i linje med vad man får vilket jag inte tycker man kan säga om många lian-li t.ex.

Permalänk
Medlem

Jaha så du anser att man inte har rätt att yttra sig vad man tycker om designen osv alla vet att smaken är som baken !!!

Så var irreterad du, lägg ner din energi på annat Sammy86

Själv är jag ganska less på "plastic fantastic looken" känns allmänt billig och fjortis aktig i mina ögon...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Jaha så du anser att man inte har rätt att yttra sig vad man tycker om designen osv alla vet att smaken är som baken !!!

Så var irreterad du, lägg ner din energi på annat Sammy86

Själv är jag ganska less på "plastic fantastic looken" känns allmänt billig och fjortis aktig i mina ögon...

Ledsen att du tog åt dig, det var inte främst din kommentar jag syftade på. Personligen äger jag ett Fractal Design Define R2 så du kanske kan gissa vilken kategori jag tillhör.

Permalänk
Skrivet av evulme:

hur ett chassi ser ut är väl ändå upp till betraktarnens öga. bara de är praktisk så är de OK med mej. tycker de här chassit verkar vara någe man ska satsa på!!!

Det är absolut ett bra chassi, tycker du ska satsa på det.

Skrivet av Sammy86:

Blir lite irriterad över alla som måste skrika ut hur "fult" dom tycker chassit är. Vissa tycker om stilrena chassin utan bling-bling medans andra gillar utmanande design och lysande fläktar. Om man bortser ifrån utseendet så är detta ett mycket kompetent chassi med många bra funktioner som fått bra omdömme från många betrodda reviewers och jag är förvånad över att det inte fick någon utmärkelse ifrån Sweclockers. Jag tycker också prissättningen är helt i linje med vad man får vilket jag inte tycker man kan säga om många lian-li t.ex.

Ja visst är det märkligt med alla på sweclockers som skriker ut hur fult chassit är, liksom det finns andra egenskaper hos ett chassi än utseende, tycker det är konstigt när varenda snubbe kommenterar bara om useeendet i alla chassi reviews.
Sweclockers verkar vara lite speciellt jämfört med andra forum.. här är alla helt fixerade vid utseende, det kanske är den svenska befolkningen som är så in i helsike besatta av utseende? Vad vet jag.

Tycker förresten att det är ett as snyggt chassi, hur kan man inte tycka att det är snyggt?
http://www.sweclockers.com/image/red/2010/07/01/Front_resize....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Ja visst är det märkligt med alla på sweclockers som skriker ut hur fult chassit är, liksom det finns andra egenskaper hos ett chassi än utseende, tycker det är konstigt när varenda snubbe kommenterar bara om useeendet i alla chassi reviews.

Varför skulle det vara märkligt? Chassin idag är knappast som ett nödvändigt ont att innehålla diverse no-name datordelar. För de flesta handlar det om stil och design. Utseendet på lådan är då det första man går efter.