Billigt gtx 480 på komplett

Permalänk
Medlem

Billigt gtx 480 på komplett

Nu har Komplett.se bra pris på GTX 480, börjar närma sig ATI 5870 nu!

Gainward GeForce GTX 480 1536MB

Edit, finns tydligen Komplett.se - MSI GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA också..

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Men de e väl bara en tillfällig prissänkning?

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av sockfan:

Men de e väl bara en tillfällig prissänkning?

Mest troligt, men för dom som vill ha en nu är det ju bästa dealen. Det är ju en bra sida och inte nån med 3/10 på Prisjakt, lär ju också komma fler pris sänkningar framöver!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ojfan, missade det. Såg bara Gainwarden tidigare, la till den där i första posten.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Samtidigt, 30% högre pris än det billigaste HD5870 för mellan 0 till 10% prestandaförbättring?

GTX480 är fortfarande mer ett symbolkort än ett alternativkort tyvärr.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av tannat:

Samtidigt, 30% högre pris än det billigaste HD5870 för mellan 0 till 10% prestandaförbättring?

GTX480 är fortfarande mer ett symbolkort än ett alternativkort tyvärr.

Du kan starta en diskussion om det om du vill, men det ska inte jag. Bara en hint till dom som är sugen på gtx 480, lätt att missa erbjudanden. Speciellt MSI kortet som inte ens var rabatt utan hade ett fast pris som var väldigt billigt.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tannat:

Samtidigt, 30% högre pris än det billigaste HD5870 för mellan 0 till 10% prestandaförbättring?

GTX480 är fortfarande mer ett symbolkort än ett alternativkort tyvärr.

Jag håller med dig, men onödigt att dra ner denna tråden i den diskutionen. Bra initsiativ av TS att hjälpa folk få billigare komponenter.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

ohhhhhh trevligt, är faktiskt lite sugen på att beställa.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Jag håller med dig, men onödigt att dra ner denna tråden i den diskutionen. Bra initsiativ av TS att hjälpa folk få billigare komponenter.

Kolla under fyndvarar på grafikkort. Där har dom ett EVGA Superclocked 480 för 4300kr.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tannat:

Samtidigt, 30% högre pris än det billigaste HD5870 för mellan 0 till 10% prestandaförbättring?

GTX480 är fortfarande mer ett symbolkort än ett alternativkort tyvärr.

Sicken pajas du är. Antar att du inte ens har kollat några tester innan du skriver något?
Här är en länk till Metro 33 i en ny recension där de använder nvidia drivers versionen 257.21 (WHQL), för du måste räkna med hur de står sig emot varandra IDAG, och där är det just i Metro2033 mellan 20% till 29% beroende på upplösning.
Sen kan du titta på Far Cry 2 där som INTE är ett DX11 spel, och där är skillnaden mellan korten 20% till 30,29% mellan upplösningarna.

Finns massor av mer exempel. Du kan INTE dra en rak linje och säga att det är 0 till 10% till fördel för GTX 480 utan att faktiskt ha bevis på det. Sen finns det självklart spel där det är 10%, men det är LÅNGT ifrån alla (som du påpekar det i din post).

Till råga på det har 258 versionen kommit ut nu med en hel mängd nya prestandaoptimeringar.
Där har du faktiskt ett företag som levererar till sina kunder efter de köpt själva kortet.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem

Jag håller mig tills hd6xxx eller gtx485 kommer. Detta kort ger inget i mina ögon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag blir nästan sugen att ersätta mitt 5870, det blir mest troligt det om inte catalyst 10.7/10.8 fixar de problem jag har idag.

Edit: Tack för tipset Realin!

Skrivet av Kroolz:

Här är en länk till Metro 33 i en ny recension där de använder nvidia drivers versionen 257.21 (WHQL), för du måste räkna med hur de står sig emot varandra IDAG, och där är det just i Metro2033 mellan 20% till 29% beroende på upplösning.
Sen kan du titta på Far Cry 2 där som INTE är ett DX11 spel, och där är skillnaden mellan korten 20% till 30,29% mellan upplösningarna.

Kan du skriva ner länken? Jag vet inte om det är min browser som inte visar den eller om du helt enkelt glömde den. Jag frågar inte efter länken för att jag inte tror dig, jag frågar av intresse då jag är sugen på ett GTX480. Jag har själv googlat men hittar mest bara tester där dom ljämnför vlc hardware acceleration mellan 257.21 & catalyst 10.6.

Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mögel:

Jag blir nästan sugen att ersätta mitt 5870, det blir mest troligt det om inte catalyst 10.7/10.8 fixar de problem jag har idag.

Edit: Tack för tipset Realin!

Kan du skriva ner länken? Jag vet inte om det är min browser som inte visar den eller om du helt enkelt glömde den. Jag frågar inte efter länken för att jag inte tror dig, jag frågar av intresse då jag är sugen på ett GTX480. Jag har själv googlat men hittar mest bara tester där dom ljämnför vlc hardware acceleration mellan 257.21 & catalyst 10.6.

Mvh

Jag ursäktar, var mitt uppe i skriverier så jag glömde den helt enkelt. Nevertheless, här är den: EVGA GTX 460 768MB Superclocked Single & SLI Review - Page 12

Jag kan säga dig från eget perspektiv att jag aldrig kommer köpa något ATi-kort igen efter alla problem med 2d-klockfrekvenskrascher jag hade med mitt 5970 samt rätt ut sagt värdelös drivrutinssupport.
De fixar några buggar och höjer prestandan för 5870 i 3-5 spel med 3-5% i FPS. Så ser en vanlig ATi-drivrutin ut i längden.

Sen jag fick mitt GTX 480 som jag köpte på release-dagen så har jag inte haft ett enda problem med någonting, plus att det klarar alla spel som 5970 klarade under de 3 dagar den faktiskt funkade.
Sen så är GTX 480 MYCKET mer framtidssäkert med nya arkitekturen som sopar banan med ATi-korten i DX11 tessellation.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem

Kommer antagligen köpa ett gtx 480 också och ge mitt 5870 till brorsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kroolz:

Jag ursäktar, var mitt uppe i skriverier så jag glömde den helt enkelt. Nevertheless, här är den: EVGA GTX 460 768MB Superclocked Single & SLI Review - Page 12

Jag kan säga dig från eget perspektiv att jag aldrig kommer köpa något ATi-kort igen efter alla problem med 2d-klockfrekvenskrascher jag hade med mitt 5970 samt rätt ut sagt värdelös drivrutinssupport.
De fixar några buggar och höjer prestandan för 5870 i 3-5 spel med 3-5% i FPS. Så ser en vanlig ATi-drivrutin ut i längden.

Sen jag fick mitt GTX 480 som jag köpte på release-dagen så har jag inte haft ett enda problem med någonting, plus att det klarar alla spel som 5970 klarade under de 3 dagar den faktiskt funkade.
Sen så är GTX 480 MYCKET mer framtidssäkert med nya arkitekturen som sopar banan med ATi-korten i DX11 tessellation.

Och nu blev det samma visa igen. "Bläblä Ati's drivrutiner suger, Nvidias är bäst". Du kanske inte vet om det själv, men du bjuder upp till pajkastning. Jag tänker inte nappa.

Kan vi inte bara, som tidigare nämnts, låta tråden vara det den är: Tips för den som är intresserad av GTX480?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saodie:

Och nu blev det samma visa igen. "Bläblä Ati's drivrutiner suger, Nvidias är bäst". Du kanske inte vet om det själv, men du bjuder upp till pajkastning. Jag tänker inte nappa.

Kan vi inte bara, som tidigare nämnts, låta tråden vara det den är: Tips för den som är intresserad av GTX480?

Nej. Det var han som bjöd upp till pajkastning och jag svarade på ett hederligt och formellt sätt.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem

GTX 460 SLI ger mer buck för pengarna

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kroolz:

Nej. Det var han som bjöd upp till pajkastning och jag svarade på ett hederligt och formellt sätt.

Ja, att dra en tillverkare över en kant bara för att du har haft drivrutinsproblem är väldigt hederligt och korrekt. Jag har inte haft några större problem med varken ATI eller Nvidia, och de gånger jag har haft problem har det varit mjukvarukonflikter som har spökat.

Alla upplever problem, oavsett vilken klisterlapp det är på kortet. Bara för det behöver man inte gå ut och konstatera att tillverkarens drivrutiner är sämst. Men nog om detta, behöver inte förstöra en tråd genom att gå offtopic.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Avstängd

Alltid så ska det kivas... ta sånt skit över PM!

Permalänk

Skulle aldrig köpa ett 480 som det ser ut nu då du får betala fullt pris för en snikmodell möjligtvis när dom släpper 485 med fulla 512 cudakärnor då går väl 480 ner i pris där det hör hemma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kroolz:

Sicken pajas du är. Antar att du inte ens har kollat några tester innan du skriver något?
Här är en länk till Metro 33 i en ny recension där de använder nvidia drivers versionen 257.21 (WHQL), för du måste räkna med hur de står sig emot varandra IDAG, och där är det just i Metro2033 mellan 20% till 29% beroende på upplösning.
Sen kan du titta på Far Cry 2 där som INTE är ett DX11 spel, och där är skillnaden mellan korten 20% till 30,29% mellan upplösningarna.

Finns massor av mer exempel. Du kan INTE dra en rak linje och säga att det är 0 till 10% till fördel för GTX 480 utan att faktiskt ha bevis på det. Sen finns det självklart spel där det är 10%, men det är LÅNGT ifrån alla (som du påpekar det i din post).

Till råga på det har 258 versionen kommit ut nu med en hel mängd nya prestandaoptimeringar.
Där har du faktiskt ett företag som levererar till sina kunder efter de köpt själva kortet.

Jag har nog koll på de flesta testen. Det kanske lät negativt men jag försökte bara sätta prestationen i relation till pris.

Far cry och metro är spel där skillnaden är större men genomsnittligt har du runt 8% mer marginal till GTX480. Var fel av mig att säge 0-10% dock håller med.
258 versionen gav mellan 1-5% prestandaförbättringar. Inte mer än senare versioner av catalyst.

Fattar inte varför jag orkar svara när någon kallar en pajas bara för att han inte gillar att skillnaden inte ar större. Jag bara sätter proportion på skillnaderna det är bara schysst.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av tannat:

Jag har nog koll på de flesta testen. Det kanske lät negativt men jag försökte bara sätta prestationen i relation till pris.

Far cry och metro är spel där skillnaden är större men genomsnittligt har du runt 8% mer marginal till GTX480. Var fel av mig att säge 0-10% dock håller med.
258 versionen gav mellan 1-5% prestandaförbättringar. Inte mer än senare versioner av catalyst.

Fattar inte varför jag orkar svara när någon kallar en pajas bara för att han inte gillar att skillnaden inte ar större. Jag bara sätter proportion på skillnaderna det är bara schysst.

Nja nu vet jag att du alltid hänvisar till Hardocp men om du kollar resultaten från andra sajter tex EVGA GTX 460 768MB Superclocked Single & SLI Review - Page 7 (som oxå kör med riktiga spel tester alltså inga timedemos eller sånt) så är det snarare mellan 15-20% som skiljer korten åt nu för tiden.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Nja nu vet jag att du alltid hänvisar till Hardocp men om du kollar resultaten från andra sajter tex EVGA GTX 460 768MB Superclocked Single & SLI Review - Page 7 (som oxå kör med riktiga spel tester alltså inga timedemos eller sånt) så är det snarare mellan 15-20% som skiljer korten åt nu för tiden.

Hardwarecanucks kör timedemos vad jag vet. Så de testar inte spelprestanda,
Hade jag gått på spelprestanda och [H]s tester så hade jag sagt att skillnaden är närmare 0%.
Tänkd dig hur mycket skit jag hade fått av fanboysen då när jag blev kallad pajas för <10%

Det är dessutom en fråga om val av spel.
Testen du länkade till består ju i princip bara av FarCry, Metro och AvP. I just de spelen är skillnaderna massiva. Som jag nämnde förut.

för fler spel med sena drivruitiner, ta en titt på techspots test. Tyvärr rena benchmarks men de gör bra jämföressegrafr för olka upplösningar.

Samtidigt om jag säger att det är strax under 10% skillnad i snitt och du säger 15-20% så kan vi lika gärna vara ense om att vara oense. Eller hur?

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av tannat:

Hardwarecanucks kör timedemos vad jag vet. Så de testar inte spelprestanda,
Hade jag gått på spelprestanda och [H]s tester så hade jag sagt att skillnaden är närmare 0%.
Tänkd dig hur mycket skit jag hade fått av fanboysen då när jag blev kallad pajas för <10%

Det är dessutom en fråga om val av spel.
Testen du länkade till består ju i princip bara av FarCry, Metro och AvP. I just de spelen är skillnaderna massiva. Som jag nämnde förut.

för fler spel med sena drivruitiner, ta en titt på techspots test. Tyvärr rena benchmarks men de gör bra jämföressegrafr för olka upplösningar.

Samtidigt om jag säger att det är strax under 10% skillnad i snitt och du säger 15-20% så kan vi lika gärna vara ense om att vara oense. Eller hur?

Om du faktiskt hade läst något av hwcanucks graffe tester på senare tid så hade du vetat att dom kör med riktiga speltester.Jag kan hålla med dej om att Farcry2 är onödigt att ha med i en recension men Avp,Dirt2,Bfbc2 och Metro (som alla är med i testet)är desto mer angelägna eftersom de är nästan alla dx11 spel som finns nu.

För mej är det mer intressant att veta hur ett nytt kort presterar med den senaste tekniken inom spel branchen än om det får 200 eller 250 fps i ett spel som har några år på nacken.I övrigt kan jag väl bara hålla med dej att vi får vara ense om att vara oense

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tannat:

Hardwarecanucks kör timedemos vad jag vet. Så de testar inte spelprestanda,
Hade jag gått på spelprestanda och [H]s tester så hade jag sagt att skillnaden är närmare 0%.
Tänkd dig hur mycket skit jag hade fått av fanboysen då när jag blev kallad pajas för <10%

Det är dessutom en fråga om val av spel.
Testen du länkade till består ju i princip bara av FarCry, Metro och AvP. I just de spelen är skillnaderna massiva. Som jag nämnde förut.

för fler spel med sena drivruitiner, ta en titt på techspots test. Tyvärr rena benchmarks men de gör bra jämföressegrafr för olka upplösningar.

Samtidigt om jag säger att det är strax under 10% skillnad i snitt och du säger 15-20% så kan vi lika gärna vara ense om att vara oense. Eller hur?

Kan ju ta nya Starcraft 2 som ett annat exempel, där REAL TIME GAMING har utförts i testerna,
Starcraft II Wings of Liberty GPU graphics performance
Säg mig att det är 0-10% där också, speciellt när du tittar på hur usla ATi-korten är med AA påslaget.

Du borde faktiskt komma med lite mer fakta inläst när du spyr ut kommentarer som att hardwarecanucks använder benchmarks.... Detta är citerat från deras "fördord" till Just Cause 2-delen på recensionen av ett GTX 460 1GB kort.
" We chose to not use the in-game benchmarking tool due to its inaccuracy when it comes to depicting actual gameplay performance.
Källa: ASUS GeForce GTX 465 1GB Review - Page 16

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kroolz:

Kan ju ta nya Starcraft 2 som ett annat exempel, där REAL TIME GAMING har utförts i testerna,
Starcraft II Wings of Liberty GPU graphics performance
Säg mig att det är 0-10% där också, speciellt när du tittar på hur usla ATi-korten är med AA påslaget.
[/url]

Du borde faktiskt tänka lite kritiskt innan du slänger fram "fakta" som ska stöda dina åsikter.
1. Starcraft 2 är ännu inte släppt och är därmed ingen bra värdemätare
2. Nvidia har samarbetsprogram för Starcraft 2 så de lär ligga långt framme i optimering av drivrutiner
3. NVIDIA är de enda som idag kan tvinga spelmotorn till att använda kantutjämning, lär bero på punkt 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Om du faktiskt hade läst något av hwcanucks graffe tester på senare tid så hade du vetat att dom kör med riktiga speltester.Jag kan hålla med dej om att Farcry2 är onödigt att ha med i en recension men Avp,Dirt2,Bfbc2 och Metro (som alla är med i testet)är desto mer angelägna eftersom de är nästan alla dx11 spel som finns nu.

För mej är det mer intressant att veta hur ett nytt kort presterar med den senaste tekniken inom spel branchen än om det får 200 eller 250 fps i ett spel som har några år på nacken.I övrigt kan jag väl bara hålla med dej att vi får vara ense om att vara oense

Your Guide to the Hardware Canucks GPU Benchmarking Process

Här är deras beskrivning av testförfaranden. De använder benchmarks, utvalda timedemos, och i vissa fall möjligtvis rena speltester men jag blir inte klok på för vilka spel/om de faktiskt någonsin använder rena speltester.

Självklart har jag kollat, men säg till om jag har missat något. Vad jag vet är det bara [H] som testar spelprestanda. Hardwarecanucks kör timedemos, benchmarks och syntetiska tester, eller så missar jag något fullständigt

Det är förstås möjligt, därför jag uttryckte det som en fråga.

Självklart är det intressantast att veta med moderna spel. De finns däremot fler moderna spel än de här tre som just går särskilt bra med nvidia kort. Gamla tester är det ingen som bett om. Men de här tre spelen är verkligen inte de enda krävande spelen från det senaste året.

Jag försökte verkligen inte dissa GTX480, bara sätta det i proportion till sitt pris. Det var kanske lite onödigt men inget illa ment.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av S1im:

Du borde faktiskt tänka lite kritiskt innan du slänger fram "fakta" som ska stöda dina åsikter.
1. Starcraft 2 är ännu inte släppt och är därmed ingen bra värdemätare
2. Nvidia har samarbetsprogram för Starcraft 2 så de lär ligga långt framme i optimering av drivrutiner
3. NVIDIA är de enda som idag kan tvinga spelmotorn till att använda kantutjämning, lär bero på punkt 2

Spelet släpps på tisdag och spelet har skickats ut till återförsäljarna. Så det är inte helt omöjligt att Guru3d har testat fullversionen.

Kan det vara så svårt att acceptera att det finns en möjlighet att Nvidia presterar bättre än AMD i SC2? Det finns andra spel där Nvidia vinner, så varför alltid komma med orsaker till Nvidias överläge mer än att dom är bättre i just detta spel? Dålig förlorare brukar det kallas.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kroolz:

Kan ju ta nya Starcraft 2 som ett annat exempel, där REAL TIME GAMING har utförts i testerna,
Starcraft II Wings of Liberty GPU graphics performance
Säg mig att det är 0-10% där också, speciellt när du tittar på hur usla ATi-korten är med AA påslaget.

Du borde faktiskt komma med lite mer fakta inläst när du spyr ut kommentarer som att hardwarecanucks använder benchmarks.... Detta är citerat från deras "fördord" till Just Cause 2-delen på recensionen av ett GTX 460 1GB kort.
" We chose to not use the in-game benchmarking tool due to its inaccuracy when it comes to depicting actual gameplay performance.
Källa: ASUS GeForce GTX 465 1GB Review - Page 16

Varför skall jag svara dig egentligen? Du argumenterar otrevligt och vänder på ord eller har dålig koll.

Starcraft har väl inte ens Ati fått se på för att göra drivrutiner än?
Jag sade att Hardwarecanucks använder timedemos, jag sade inte att de använder benchmarks, vilket de iofs också använder.

Här kan du ladda ner timedemon de använde för just Cause 2:

Your Guide to the Hardware Canucks GPU Benchmarking Process - Page 5

Varför all denna aggressivitet? På vilket sätt är det så provocerande att säga att GTX480 är nästan 10% snabbare än HD5870? Och är du säker på att det är fel?

Här har du ett riktigt speltest:

Introduction - MSI R5870 Lightning Video Card Review | [H]ard|OCP

Tre genomspelningar i de mest grafikkortskrävande delarna av spelen. Kontinuerlig mätning av FPS för att få meningsfullt minFPS värde. Inga timedemos, inga benchmarks, inga syntetiska tester.

Så testar man om man vill veta hur grafikkort beter sig i spel. Inte genom Syntetiska tester, benchmarks och via timedemos.

Jag försöker inte pusha för det ena eller andra märket. Jag bara pushar för proportioner på siffrorna.

Hur många procent bättre är GTX480 än HD5870 ungefär enligt dig eftersom du blir så orimligt arg för 10% siffran?

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750