Permalänk
Medlem

Sitter med en NAOS 5000 som haft problem med att jag behöver dra ur den och stoppa i den igen. Har haft problem från första firmware till senaste firmware. Händer fortfarande ibland vid kallstart.

Mitt scrollhjul har börjat gnissla med.

Supporten har varit svår att ha kontakt med, det har hänt att det kunnat dröja många veckor innan svar har kommit.

Är ledsen att säga att jag är missnöjd, för passformen är väldigt skön, sensorn är bra och musen ser snygg ut. Men så länge den är så opålitlig med firmware och supporten så frånvarande kan jag inte ge ett bra betyg. Kan inte rekommendera någon att köra på denna, ta ett märke ni litar på med erkänd support, så slipper ni slåss med mionix-supporten och övertyga inköpsstället om reklamation och garantiärenden.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Sitter med en NAOS 5000 som haft problem med att jag behöver dra ur den och stoppa i den igen. Har haft problem från första firmware till senaste firmware. Händer fortfarande ibland vid kallstart.

Mitt scrollhjul har börjat gnissla med.

Supporten har varit svår att ha kontakt med, det har hänt att det kunnat dröja många veckor innan svar har kommit.

Är ledsen att säga att jag är missnöjd, för passformen är väldigt skön, sensorn är bra och musen ser snygg ut. Men så länge den är så opålitlig med firmware och supporten så frånvarande kan jag inte ge ett bra betyg. Kan inte rekommendera någon att köra på denna, ta ett märke ni litar på med erkänd support, så slipper ni slåss med mionix-supporten och övertyga inköpsstället om reklamation och garantiärenden.

Och jag måste säga att jag har erfarenhet av raka motsatsen med NAOS 8200. Sitter dagligen med Chrome, Firefox och Opera under Windows 7 SP1 64-bit som en del i min utbildning till webbutvecklare och har hittills inte haft minsta problem som det har talats om så mycket. Det ska tydligen vara en ny sensor samt ny MCU (microcontroller), antingen har jag haft väldig tur eller så har det faktiskt avhjälpt problemen.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Och jag måste säga att jag har erfarenhet av raka motsatsen med NAOS 8200. Sitter dagligen med Chrome, Firefox och Opera under Windows 7 SP1 64-bit som en del i min utbildning till webbutvecklare och har hittills inte haft minsta problem som det har talats om så mycket. Det ska tydligen vara en ny sensor samt ny MCU (microcontroller), antingen har jag haft väldig tur eller så har det faktiskt avhjälpt problemen.

Raka motsatsen av vad? Har du kontaktat supporten och fått snabba svar?
Har du haft musen länge nog för att scrollhjulet ska gå sönder?
Har det kommit många firmwareuppdateringar så du fått möjlighet att se att du slipper bråka med enhetshanteraren eller misslyckade flashningar?

I min mening är det när man får problem med en produkt som man kan skilja bra företag från dåliga, vissa tar hand om problem på bästa möjliga sätt medan andra sköter det mindre bra.

Jag tyckte min NAOS var jättetrevlig innan jag upptäckte problem med firmware, byggkvalitét och var tvungen att kontakta supporten.

Jag rapporterade in mina problem med musen under början av 2011, de uppstår fortfarande, jag har fått testa otaliga firmwares, både beta och officiella, ominstallerat datorn och t om bytt dator sen dess. Musens problem kvarstår fortfarande, så länge de är olösta och kunder inte kompenseras på något sätt anser jag att Mionix beter sig illa, oavsett om din 8200 fungerar rakt ur lådan eller inte.

Kan inte säga att jag känner mig sugen på att köpa en 8200 för att bli av med problemen.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Mionix
Skrivet av Explorer45:

Ja, väldigt synd på en såpass dyr (och grym i övrigt) mus. Får nog bli att byta till annat märke tyvärr.
Hade inte haft något emot en längre garantitid än ett år heller. Känns dåligt att den bara ska hålla ett år.

Hejsan Explorer!

Trist att höra att du har fått problem med din mus. Jag tänkte dock passa på att upplysa dig om att Mionix produkter har 2 års garanti inom EU, så har du kvittot kvar är det bara att kontakta din återförsäljare för att få din produkt utbytt.

Mvh,
Mionix

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att er nya Naos ser grym ut, hade jag inte precis köpt en hög datorprylar (mus inkluderat) så hade jag pungat ut lite mer för er datormus, grymt snygg och verkar kalasskön!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Och jag måste säga att jag har erfarenhet av raka motsatsen med NAOS 8200. Sitter dagligen med Chrome, Firefox och Opera under Windows 7 SP1 64-bit som en del i min utbildning till webbutvecklare och har hittills inte haft minsta problem som det har talats om så mycket. Det ska tydligen vara en ny sensor samt ny MCU (microcontroller), antingen har jag haft väldig tur eller så har det faktiskt avhjälpt problemen.

Vart sjutton har du fått tag i en Naos 8200?
Dom släpptes ju för pre-order idag, eller?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Avstängd

Kan Mionix killen svara på varför man måste tända belysningen på mionix zibal var gång man startar om datorn? jag har ofta mörkt i rummet o vill det ska lysa direkt..

Går det fixa?

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Raka motsatsen av vad? Har du kontaktat supporten och fått snabba svar?
Har du haft musen länge nog för att scrollhjulet ska gå sönder?
Har det kommit många firmwareuppdateringar så du fått möjlighet att se att du slipper bråka med enhetshanteraren eller misslyckade flashningar?
/../

Nog det mesta som jag citerade.
Har inte behövt dra ur sladden och sätta in igen, har fått flasha den en gång hittills och det gick hur smidigt som helst och supporten har tidigare varit kvick på att svara även långt innan jag blev en av betatestarna. Frysningarna när man trycker på OK i mjukvaran finns visserligen där men inte alls lika illa som andra har påtalat tidigare, får musen stå still 1-1.5 sekunder så är det klart.

Har just nu en 'Up time' på 2 dygn och 5 timmar utan några problem, senaste FW som är inlagt nu är n8k_fw23.rar.

Men som svar på dina andra frågor så är det här min första Naos och jag har inte upplevt några nackdelar med den än.

Förhoppningsvis så ska väl mina och övriga betatestares erfarenheter av musen hjälpa utvecklarna att jobba bort de problem som upptäcks.

Skrivet av {SWEC}Rool82:

Vart sjutton har du fått tag i en Naos 8200?
Dom släpptes ju för pre-order idag, eller?

Betatestare, haft den i ca. 1 vecka

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Om du haft musen en vecka och flashat den en gång så är det väldigt tidigt att uttala sig om huruvida produkten är bra och problemfri eller inte. Jag har också kunnat göra en lyckad flashning och kunnat ha flera dagar utan problem.

Det är naivt att tro att betatestare ska kunna få bort problem, när Mionix inte kan bli av med problem som slutkunder haft på 5000 i flera års tid. Det är mer eller mindre release dessutom, någon hotfix i all ära, men något annat har jag svårt att tänka mig.

Någonstans får man också acceptera att Mionix troligtvis outsourcat allt till ett låglöneland, inklusive kodning. Sist jag tittade inuti mjukvaran för windowsdelen var det referenser till roccat överallt. Man kan se att Naos och Qpad 5k har samma design och görs av samma tillverkare. Det är flera möss som har samma koncept med cpu och annat inuti, troligtvis kör de nästan exakt samma kod med.

Jag vet inte varför du nämnde att du utbildar dig till webbutvecklare, men jag arbetar med embedded och kodning.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

När beräknas Naos 8200 finnas tillgänglig ute i handeln?

Permalänk
Medlem

Hade tänkt köpa naos 5000, blir nog inget med det, musen beskrivs ju som ett virus ;p

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Avstängd

Mionix 3200, skaffade en sån då den beskrevs som en "gamingmus" Kändes skön i affären. Efter närmare test hemma:
Så långt ifrån sanningen man komma - en gamingmus ska man väl inte behöva lyfta en halvmeter från bordet för att den ska sluta registrera musrörelser speciellt om greppet inte är gjort för att lyftas och halkar ur handen? Gillar den som kontorsmus då greppet passar på en musmatta utan stress, men för spel? Absolut nej, tragiskt nog marknadsförs den som just gjord för spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Mionix 3200, skaffade en sån då den beskrevs som en "gamingmus" Kändes skön i affären. Efter närmare test hemma:
Så långt ifrån sanningen man komma - en gamingmus ska man väl inte behöva lyfta en halvmeter från bordet för att den ska sluta registrera musrörelser speciellt om greppet inte är gjort för att lyftas och halkar ur handen? Gillar den som kontorsmus då greppet passar på en musmatta utan stress, men för spel? Absolut nej, tragiskt nog marknadsförs den som just gjord för spel.

Är jättenöjd med min Mionix 5000, spelar CS med den dagligen, snyggaste och skönaste musen jag testat. Aldrig haft några problem med den heller. Hade problem med förra musen lite (ej Mionix)men det var för jag hade för många usb i en usb hubb, så fixade en till och inte hänt igen sedan dess. Så att musen tappar kontakten (eller tangentbordet eller vad som) är för att usb hubben inte får tillräckligt med ström. 2 hubbar fixade det problemet.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Extremaz:

Är jättenöjd med min Mionix 5000, spelar CS med den dagligen, snyggaste och skönaste musen jag testat.

Nu är det ju Mionix 3200 jag beskriver har inte provat 5000. Visst är 3200 snygg också men det räcker liksom inte. Kommer inte långt med att ha den snyggaste musen när den inte är funktionell. Spelar man snabba fspspel så lyfter man musen ofta och då vill att rörleserna inte registreras, helst ska några millimeter räcka, men med 3200 så krävs det minst en centimeter. och dessutom halkar den ur greppet när man måste lyfta den så högt.
Annars skitsnygg, skulle verkligen vilja att den vore bra, dessutom svensk design som jag vill stödja, men nej det håller inte.
Tror Mionix själva vet vad jag menar och är säker på att det åtgärdas till nästa modell.

Permalänk
Medlem

Efter mina inlägg här blev jag kontaktad av Mionix angående en kompensation. Jag tackade ja och fick det godkänt. Sedan blev det helt tyst och ingenting hände. Det har nu gått tre veckor och jag har försökt kontakta dem via epost utan svar.

Detta är för mig inget nytt, när jag söker genom min utkorg hittar jag flera supportmail till Mionix som inte besvarats.
Både från 2011 och 2012. Visst har jag tålamod, men vad är det som pågår?

Även om mina problem löser sig i slutänden är det tråkigt att det ska behöva komma upp på sweclockers innan något händer. Supporten kände till mina långvariga problem redan innan jag postade dem här.

Edit: Har till slut fått tag på dem via telefon.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman:

Har ett Mionx Zibal 60 (som jag är jävligt nöjd med) .. dock måste man alltid tända bakgrundsbelysningen efter var omstart.. på mid qpad-mk 85 så lyser den senaste inställningen man gjort... går detta ställa in? var inne på Mionix hemsida men hittade inget om detta

Har samma keyboard, läste på någon engelsk sida (minns ej vilken) men det går inte att ställa in det så att det automatiskt tänds. Har en fråga till dig dock, har du haft problem med att färgen på keycapsen slits bort? Är inne på mitt andra keyset från Mionix nu. Supporten har varit suverän dock. Mitt keyboard var av första leveransen som de hade problem med, färgen börjades slitas bort redan efter en vecka. Mitt första ersättningskit höll några månader sen blev det likadant där. Inne på det andra nu, hoppas det håller iaf. Älskar detta keyboard men kvalitet på keycapsen på ett så pass dyrt keyboard har hittills för mig varit rent ut sagt usel.

Update: Såg så här i efterhand att användaren jag frågade är avstängd.. :/

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Sitter med en NAOS 5000 som haft problem med att jag behöver dra ur den och stoppa i den igen. Har haft problem från första firmware till senaste firmware. Händer fortfarande ibland vid kallstart.

Mitt scrollhjul har börjat gnissla med.

Supporten har varit svår att ha kontakt med, det har hänt att det kunnat dröja många veckor innan svar har kommit.

Är ledsen att säga att jag är missnöjd, för passformen är väldigt skön, sensorn är bra och musen ser snygg ut. Men så länge den är så opålitlig med firmware och supporten så frånvarande kan jag inte ge ett bra betyg. Kan inte rekommendera någon att köra på denna, ta ett märke ni litar på med erkänd support, så slipper ni slåss med mionix-supporten och övertyga inköpsstället om reklamation och garantiärenden.

Har nu också fått detta problem att jag måste plugga in och ur musen varje gång jag startar datorn.. Firmware upp och ner samt mjukvara upp och ner gör det inte bättre..

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Mailade eran support 2013-05-03. Och har fortfarande inte fått något svar idag 2013-05-17.

Har ni ingen bemannad support? eller skiter ni helt enkelt i folk som mailar er?
När jag väl lämnar in musen för att det är fel på den, tror ni att jag tänker välja Mionix en gång till? När ni inte ens kan svara på ett support mail.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Jag har en Mionix Saiph 1800, och jag har länge funderat på vad som blir mitt nästa Mionix köp.
Jag är till fullo nöjd med min Saiph som i min mening äger ut konkurrenterna ganska brutalt i design och komfort, men vill ändå ha en ny snart.

Kan någon rekommendera någon fantastisk och fungerande Mionix mus för en som spelar i princip allt utom MMORPG och RPG spel.
Jag spelar dock mest FPS spel så det skulle vara underbart med mindre knappar, ungefär som Mionix Saiph har då det bara är störande att miss klicka på grund utav tusentals knappar här och var som stör när man har en liten hand.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Jag har en Mionix Saiph 1800, och jag har länge funderat på vad som blir mitt nästa Mionix köp.
Jag är till fullo nöjd med min Saiph som i min mening äger ut konkurrenterna ganska brutalt i design och komfort, men vill ändå ha en ny snart.

Kan någon rekommendera någon fantastisk och fungerande Mionix mus för en som spelar i princip allt utom MMORPG och RPG spel.
Jag spelar dock mest FPS spel så det skulle vara underbart med mindre knappar, ungefär som Mionix Saiph har då det bara är störande att miss klicka på grund utav tusentals knappar här och var som stör när man har en liten hand.

Jag kör med Naos 5000, efter sista uppdateringen av firmware vart den grymt trevlig för mig som spelar bara fps typ:)

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Mailade eran support 2013-05-03. Och har fortfarande inte fått något svar idag 2013-05-17.

Har ni ingen bemannad support? eller skiter ni helt enkelt i folk som mailar er?
När jag väl lämnar in musen för att det är fel på den, tror ni att jag tänker välja Mionix en gång till? När ni inte ens kan svara på ett support mail.

Jag väntar mailsvar från Mionix sen i mars.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk

Hej Mionix. Har haft en Mionix Naos 5000 och köpte precis en 8200. Grymma möss! Har dock fått ett litet problem då tumm knappen hänger sig irriterande. D.v.s att när jag tryckt in bakersta tumm knappen så stannar den kvar i intryckt läge tills jag fipplar lite med tummen så snäpper den tillbaka och är redo att användas. Skall jag vända mig Inet där jag köpte den eller vad är bästa sätt att snabbt få en ny?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Jag väntar mailsvar från Mionix sen i mars.

Jag väntar mig inte längre något svar, och därefter kommer jag inte rekommendera deras produkter.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Jag väntar mig inte längre något svar, och därefter kommer jag inte rekommendera deras produkter.

Jag har "väntat" i över ett år tidigare. Denna gången var det Mionix själva som sa att de skulle återkomma med svar till mig.

Varför jag mailar med dem? För att jag har försökt få min Naos 5000 att fungera istället för att reklamera den.
Har aktivt försökt felsöka, skickat in information om olika system, installationer och prövat olika firmwares.

Det tråkigaste är att jag haft problem sedan dag ett och det är fortfarande inte löst, 2.5 år senare.
Mionix har pratat om att kompensera mig och att ha med mig som betatestare på prototyper, men hittils har inget av det hänt.

Har även skickat ytterligare ett mail sedan de sa att de skulle höra av sig. Detta mailet blev inte besvarat alls.
Jag hoppas att de kanske ska se denna tråden och höra av sig som de lovat, för jag vill inte skicka fler mail som inte besvaras.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Jag har "väntat" i över ett år tidigare. Denna gången var det Mionix själva som sa att de skulle återkomma med svar till mig.

Varför jag mailar med dem? För att jag har försökt få min Naos 5000 att fungera istället för att reklamera den.
Har aktivt försökt felsöka, skickat in information om olika system, installationer och prövat olika firmwares.

Det tråkigaste är att jag haft problem sedan dag ett och det är fortfarande inte löst, 2.5 år senare.
Mionix har pratat om att kompensera mig och att ha med mig som betatestare på prototyper, men hittils har inget av det hänt.

Har även skickat ytterligare ett mail sedan de sa att de skulle höra av sig. Detta mailet blev inte besvarat alls.
Jag hoppas att de kanske ska se denna tråden och höra av sig som de lovat, för jag vill inte skicka fler mail som inte besvaras.

Jag förstår inte varför ni bara inte reklamerar produkten och uppvisar konversationerna med Mionix.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Mionix
Skrivet av FireFox:

Jag förstår inte varför ni bara inte reklamerar produkten och uppvisar konversationerna med Mionix.

Hejsan Firefox!

Det är inget vi rekommenderar som ett första steg, utan någon kontakt med Mionix support, men givetvis har du helt rätt. Är det ett hårdvaruproblem, eller ett problem supporten inte kan avhjälpa har man alltid möjligheten att få sin produkt utbytt på garantin hos sin återförsäljare inom 2 år från inköpsdatum mot uppvisande av kvitto.
Vår målsättning är givetvis att alla våra produkter ska hålla längre än 2 år och nöjda kunder, men tyvärr är det inte alltid det är så inom elektronikbranschen. En del produkter går sönder i förtid och en del kunder går inte att tillfredsställa.

Vi tar åt oss av all feedback vi får, både när det gäller produkter och service och arbetar dagligen på att förbättra våra rutiner.

Mvh,
Mionix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mionix:

Vår målsättning är givetvis att alla våra produkter ska hålla längre än 2 år och nöjda kunder, men tyvärr är det inte alltid det är så inom elektronikbranschen. En del produkter går sönder i förtid och en del kunder går inte att tillfredsställa.

Det större problemet som jag förstår det är väl snarare er som företag, om en kund mailar in en förfrågan till er oavsett vad det kan gälla så ska man få ett svar. Ställer kund ytterligare frågor i nytt mail, svara på dem också. Ser inte det svåra i det när det gäller rutiner, ni kanske har bristfällig kundservice-vana?

Kan ni inte hjälpa en kund mer skriv/säg då "Tyvärr kan vi ej hjälpa er med detta, vänligen reklamera produkten i butiken du köpte den så får du pengarna tillbaka." istället för att helt ignorera att ni mottagit mailet.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Mionix
Skrivet av Electrix:

Det större problemet som jag förstår det är väl snarare er som företag, om en kund mailar in en förfrågan till er oavsett vad det kan gälla så ska man få ett svar. Ställer kund ytterligare frågor i nytt mail, svara på dem också. Ser inte det svåra i det när det gäller rutiner, ni kanske har bristfällig kundservice-vana?

Kan ni inte hjälpa en kund mer skriv/säg då "Tyvärr kan vi ej hjälpa er med detta, vänligen reklamera produkten i butiken du köpte den så får du pengarna tillbaka." istället för att helt ignorera att ni mottagit mailet.

Hejsan Electrix!

Vi har som målsättning att svara på alla support förfrågningar inom 24 timmar i vårt supportsystem som finns på support.mionix.net. Tyvärr har vi i dagsläget ingen möjlighet att erbjuda support utanför kontorstid, så behöver man hjälp under röda dagar eller helger så tar det lite längre tid. Detta är något vi kommer att arbeta för att lösa, för att kunna erbjuda den support våra kunder förtjänar.
Systemet är ett ticketsystem, så det går alltid att spåra tidigare kommunikation antingen till ett ticketnummer eller användarkonto, så anser en kund att han inte blivit hjälpt går det alltid att kolla på hur det ärendet löstes.
Kan vi inte hjälpa en kund så rekommenderar vi alltid att dom kontaktar sin återförsäljare för att få sin produkt utbytt. I Sverige är det dock våra återförsäljare som hanterar alla reklamationer och i de flesta fall krävs det att kunden har kvar sitt kvitto eller ett köpbevis.

I enstaka fall har kommunikation skett utanför support systemet, via äldre support kanaler eller via e-mail med någon av våra anställda, det är då möjligt att ärenden har hamnat "mellan stolarna" och försvunnit. Vi rekommenderar dock att alla våra kunder idag använder support.mionix.net för att detta inte ska ske och vi kan följa upp ärenden.

Mvh,
Mionix

Permalänk
Medlem

Hej! Jag undrar varför man bör köpa produkter från Mionix istället för konkurrenterna. Vad är unikt med Mionix?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mionix:

Hej Mionix, då jag ser att ni är aktiva i denna tråden vill jag be er att ta tag i mitt ärende.
Anders skrev till mig i mars att han skulle återkomma så snart han pratat med logistikavdelningen.

Skrivet av FireFox:

Jag förstår inte varför ni bara inte reklamerar produkten och uppvisar konversationerna med Mionix.

I mitt fall handlade det om intresse att lösa problemet med produkten istället för att reklamera produkten. Däremot drog supportärendet ut väldigt mycket på tiden och min återförsäljare gick i konkurs innan jag hade någon chans att reklamera.

Oavsett vad man tycker i frågan om huruvida man ska kontakta supporten före man försöker reklamera eller inte anser jag att man kan förvänta sig att supporten åtminstone ska svara på mail.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB