Permalänk
Medlem

Fortfarande lite sugen på att veta om ni har nya produkter på väg ut?

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyroz:

Länken eller firmwaren?

sår nån sida före

Permalänk
Medlem

Fick deras senaste beta-firmwire i mail för 2 veckor sen ungefär till min Naos 5000 (den som är länkad på förra sidan på dropbox). Detta löste mitt dubbelklickande till 100% och allting annat funkar perfekt för mig nu. Så för er som fortfarande har problemet rekomenderar jag denna firmwiren!
Tack Mionix

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Fick deras senaste beta-firmwire i mail för 2 veckor sen ungefär till min Naos 5000 (den som är länkad på förra sidan på dropbox). Detta löste mitt dubbelklickande till 100% och allting annat funkar perfekt för mig nu. Så för er som fortfarande har problemet rekomenderar jag denna firmwiren!
Tack Mionix

Roligare är dock, fick svar i mail här om dagen om att dom måste bygga om sin firm/software från grund.
Så tror knappast att detta fungerar för mig. Jag har CPU-stack problemet.

Och sen en annan sak. Jag har vart i kontakt med dom, och frågat om firm/software.
Om det ska komma något nytt snart, om dom har någon Beta etc.
Har fått svar om det ena och det andra. Sist var det jag skrev högre upp. Att dom måste bygga om den helt från grund.

Men varför har inte jag fått någon länk via mail? Skumt faktiskt.

Permalänk
Medlem

Hej Mionix.

Jätte nöjd med min naos 5000, men nu har jag märkt at gummien börjar bli borta från knapparna, vänster, höger och på sidan. Overflata känns annorlunda, jag forstår slitage, men efter 4 mnd ?

Webhallen har ingen naos på lager längre, vad gör jag ?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjolken:

Roligare är dock, fick svar i mail här om dagen om att dom måste bygga om sin firm/software från grund.
Så tror knappast att detta fungerar för mig. Jag har CPU-stack problemet.

Och sen en annan sak. Jag har vart i kontakt med dom, och frågat om firm/software.
Om det ska komma något nytt snart, om dom har någon Beta etc.
Har fått svar om det ena och det andra. Sist var det jag skrev högre upp. Att dom måste bygga om den helt från grund.

Men varför har inte jag fått någon länk via mail? Skumt faktiskt.

Verkar ju vara hela havet stormar kalabalik när det kommer till deras mjukvara, har de outsourcat mjukvaruutvecklingen till Indien eller?

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen uppdate ifrån dom själva om hur det går med "CPU-Stack" problemet//lösningen ?

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Kan meddela att hemsidan är riktigt seg, tar 4,76sek att "hitta" sidan.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem

Nu är det på tiden att Svara Mionix!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Fortfarande ingen uppdate ifrån dom själva om hur det går med "CPU-Stack" problemet//lösningen ?

Jo, att dom måste göra om hela firm/software från grunden
Dock har dom inte sagt det till alla. Jag fick det som svar i mitt senaste mail jag skickade till dom.

Så det lär ta lite mer tid. Störande nog..

@Burks: Mm, nu är det dags med lite svar. Ni måste meddela vad som händer.
Och ni kan inte ta all tid i världen på er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjolken:

Jo, att dom måste göra om hela firm/software från grunden
Dock har dom inte sagt det till alla. Jag fick det som svar i mitt senaste mail jag skickade till dom.

Så det lär ta lite mer tid. Störande nog..

@Burks: Mm, nu är det dags med lite svar. Ni måste meddela vad som händer.
Och ni kan inte ta all tid i världen på er.

Tycker att det svaret du fick, att hela F-/SW måste skrivas om från grunden är ett typiskt sätt att skjuta upp och bort problemet på obestämd tid.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Mionix
Skrivet av Raven6z:

För att inte tala om hur oproffsigt det är att ha en "hemlig" beta firmware liggande på en dropbox. Sen att man behöver ta bort musen från Device manager för ju inte saken bättre. Framförallt om man som jag har flera saker med samma namn där så man får chansa sig fram tills det fungerar och sen installera om alla andra saker man tog bort...

Hej Raven6z!
Anledningen till att vi inte går ut öppet med en firmware beta är att vi bara testat den på våra egna system. Vi vet ännu inte om den löser det problemet den är byggd för, dubbelklick i detta fallet, på alla maskiner eller om den kan generera ett nytt problem. Därför kontaktar vi dem med som lider av problem med dubbelklick och låter dem testa firmwaren först, ser om den löser det utan att skada något. Skulle det mot förmodan vara så att den genererar ett nytt problem har vi ett begränsat antal kunder som behöver återgå till en tidigare version med supportens hjälp. Skulle vi släppa den via hemsidan skulle större delen av NAOS 5000 användarna installera firmwaren och supporten skulle översvämmas med mail.
Det är helt enkelt en försiktighetsåtgärd.

Skrivet av Mjolken:

Roligare är dock, fick svar i mail här om dagen om att dom måste bygga om sin firm/software från grund.
Så tror knappast att detta fungerar för mig. Jag har CPU-stack problemet.

Och sen en annan sak. Jag har vart i kontakt med dom, och frågat om firm/software.
Om det ska komma något nytt snart, om dom har någon Beta etc.
Har fått svar om det ena och det andra. Sist var det jag skrev högre upp. Att dom måste bygga om den helt från grund.

Men varför har inte jag fått någon länk via mail? Skumt faktiskt.

Skrivet av TheWolfbane:

Fortfarande ingen uppdate ifrån dom själva om hur det går med "CPU-Stack" problemet//lösningen ?

Hej tobbiie och TheWolfbane!

Anledningen till att du inte fick någon nedladdningslänk i ditt e-mail beror på att din mus inte led av problem med dubbelklick. Vi arbetar vidare med en lösning av CPU stack problemet och så fort vi har hittat en lösning eller kan testa en ny beta kommer ni bli kontaktade.
För det problemet kommer vi dock behöva göra om firmwaren helt, detta kommer ta lite tid, men vi arbetar dagligen på att lösa detta problem.
Vi vill även rikta ett stort tack till alla kunder som bidragit med hårdvaruspecifikation och information om problemet, vilket gör att vi har mycket mer att arbeta med.

Med vänliga hälsningar
Mionix Support Team

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mionix:

Hej Raven6z!
Anledningen till att vi inte går ut öppet med en firmware beta är att vi bara testat den på våra egna system. Vi vet ännu inte om den löser det problemet den är byggd för, dubbelklick i detta fallet, på alla maskiner eller om den kan generera ett nytt problem. Därför kontaktar vi dem med som lider av problem med dubbelklick och låter dem testa firmwaren först, ser om den löser det utan att skada något. Skulle det mot förmodan vara så att den genererar ett nytt problem har vi ett begränsat antal kunder som behöver återgå till en tidigare version med supportens hjälp. Skulle vi släppa den via hemsidan skulle större delen av NAOS 5000 användarna installera firmwaren och supporten skulle översvämmas med mail.
Det är helt enkelt en försiktighetsåtgärd.

Hej tobbiie och TheWolfbane!

Anledningen till att du inte fick någon nedladdningslänk i ditt e-mail beror på att din mus inte led av problem med dubbelklick. Vi arbetar vidare med en lösning av CPU stack problemet och så fort vi har hittat en lösning eller kan testa en ny beta kommer ni bli kontaktade.
För det problemet kommer vi dock behöva göra om firmwaren helt, detta kommer ta lite tid, men vi arbetar dagligen på att lösa detta problem.
Vi vill även rikta ett stort tack till alla kunder som bidragit med hårdvaruspecifikation och information om problemet, vilket gör att vi har mycket mer att arbeta med.

Med vänliga hälsningar
Mionix Support Team

Hur kommer det sig att jag fick länken i mail fast jag inte lider av problemet?

Permalänk
Mionix
Skrivet av Burks:

Hur kommer det sig att jag fick länken i mail fast jag inte lider av problemet?

Hej Burks!

Det kan jag inte svara på, då jag inte vet av vilken anledning du kontakde supporten. Jag kan plocka fram mer information om detta om jag får den eller dem e-mail adresser du använde när du hade kontakt med supporten.

Med vänliga hälsningar
Mionix Support Team

Permalänk

Kommer ni fixa cpu-stack problemet?

Mjukvaran säger åt mig att det finns en ny driver när jag kör en sökning efter det. När jag sedan klickar på "download driver" händer det absolut ingenting, ingen ny driver laddas ner...

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Kom igen nu, detta tar allt för lång tid att fixa. Sätt alla ni har på att fixa problemen med drivrutiner detta börjar gå mig på nerverna.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Mionix, vore inte helt fel med lite Info nu. Har tagit allt för långt tid igen.

Börjar bli smått irriterande att ha en mus som inte fungerar som den ska.
CPU-Stack problemet tar kål på mig. Förmodligen andra där ute också.

Permalänk

Är det bara jag som inte kan spela Bf3 med Naos 3200? Musen beter sig som om det vore 3 fps i sekunden typ. Svårt att förklara men den laggar, tänk dig att du spelar i 3 fps i sekunden sen så spelar du i 60 fps fast musen är fortfarande i 3 fps, typ så känns det. Någon inställning som fixar detta? Polling rate o sånt annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Är det bara jag som inte kan spela Bf3 med Naos 3200? Musen beter sig som om det vore 3 fps i sekunden typ. Svårt att förklara men den laggar, tänk dig att du spelar i 3 fps i sekunden sen så spelar du i 60 fps fast musen är fortfarande i 3 fps, typ så känns det. Någon inställning som fixar detta? Polling rate o sånt annat?

Du verkar ha samma problem som jag har med min Naos 5000.

Är det alltid så? Eller bara ibland? Blir det värre efter längre tid?
När det är så där laggit, testa dra ur musen och sedan koppla tillbaka den igen.

Om det fungerar, så har du förmodligen ett problem som heter CPU-Stack.
Ett väldigt stort problem för Naos 5000.
En annan sak du kan kolla är om CPUn ökar i användning när du rör musen.
Eller om det ligger kvar stabilt där den var innan.

Permalänk
Skrivet av Mjolken:

Du verkar ha samma problem som jag har med min Naos 5000.

Är det alltid så? Eller bara ibland? Blir det värre efter längre tid?
När det är så där laggit, testa dra ur musen och sedan koppla tillbaka den igen.

Om det fungerar, så har du förmodligen ett problem som heter CPU-Stack.
Ett väldigt stort problem för Naos 5000.
En annan sak du kan kolla är om CPUn ökar i användning när du rör musen.
Eller om det ligger kvar stabilt där den var innan.

Den är bara så i BF3, och hela tiden!
Men om jag har tur och inte blir kickad av nån random bugg som jag försökt fixa så kan jag testa dra in o ut

Permalänk
Medlem

Scrollen på min naos 5000 skrapar i kanten på musen så de blir trögt att scrolla är de något vanligt?
Har inte slagigt/tappat musen någon gång.

Har inga vikter kvar heller finns de att köpa ?

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Mionix
Skrivet av Robbha:

Scrollen på min naos 5000 skrapar i kanten på musen så de blir trögt att scrolla är de något vanligt?
Har inte slagigt/tappat musen någon gång.

Har inga vikter kvar heller finns de att köpa ?

Hej Robbha!

Kontakta supporten så hjälper dem dig att lösa detta.

Mvh
Mionix Support Team

Permalänk
Medlem

Blir nog till att byta till den nya QPAD 5K LE tyvärr gillar annars min Mionix men så fort datorn har hängt sig får jag dra ut sladden. Plus att den slöar ner mitt system fruktansvärt. Byter jag till en 29,90:- mus försvinner problemet. Greppet och känslan i musen lär jag aldrig hitta igen. Men klarar inte av lagget mera. Kan tyvärr inte rekomendera denna musen till någon i min omgivning.. Mionix 5000 har jag.

Tack för denna tiden.

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Medlem

Läste om eran nya produkt. Den ser ju helt Awesom ut! xD

http://wccftech.com/mionix-introduces-antheia-2000-gaming-law...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Läste om eran nya produkt. Den ser ju helt Awesom ut! xD

http://wccftech.com/mionix-introduces-antheia-2000-gaming-law...

Lär väl lida av mjukvarubuggar som resten av deras kringutrustning

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Märkte nu att Mumble (VoIP) kan faktiskt vara en dödade källa för Naos 5000 ändå.
Satt på Skype, innan det inget alls. Och spelade. Inga problem alls.
Startade upp Mumble, då började det direkt. Kanske bara är otur eller vad man ska säga.

Men det var vad jag märkte nu, har inte märkt det alls tidigare..
Se till att fixa nya drivrutiner nu Mionix, börjar bli sjukt jobbigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjolken:

Märkte nu att Mumble (VoIP) kan faktiskt vara en dödade källa för Naos 5000 ändå.
Satt på Skype, innan det inget alls. Och spelade. Inga problem alls.
Startade upp Mumble, då började det direkt. Kanske bara är otur eller vad man ska säga.

Men det var vad jag märkte nu, har inte märkt det alls tidigare..
Se till att fixa nya drivrutiner nu Mionix, börjar bli sjukt jobbigt..

Mm spännande värre.
Slängde min mus åt fanders och köpte en annan. Lite av ett skojarföretag detta.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Har en naos 5000 och den är sjukt skön i handen! testat både bf3 och wow och även sc2 funkar bra till alla

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Har någon fått fram en lyckad lösning till problemen kring NAOS 5000 än?
Finns det uppgifter om hur stor andel av mössen som lider av dessa problem?

Sitter och funderar om jag vågar satsa en ganska stor slant på denna eller om jag ska titta annanstans.

Permalänk

mionix

Har haft ett mionix zibal 60 tagentbord hur bra som helst utom att man kan raga lite på det när det står "rage proof durability" på det efter 2-3 lan = 2 veckor så funkade inte knapparna "D" och "H" är det något som hänt med er andra också??