AMD häcklar Fermi i ny reklamfilm

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Det har väl iof inte funnits i ett år? Men aa bästa hittills och bästa när det kom typ 5970 är gay, plus att det är för dyrt. Vet inte varför men jag beställde ett 5850 i förrgår :/ Visserligen OC och med cool kylare till vanligt pris men ändå.

Årets grafikkort 2009 och nu 2010?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

AMD:s "reklam" var inte kul alls. Bajskastning på en tråkig nivå. Basha med humor = tråkigt imho. När företagens olika chefer häver ur sig diverse dumma saker skiter jag i, men när de kör ner vad som troligen får räknas som en ansenlig summa pengar i en sån här film börjar det spåra ur. Vart ska filmen visas? För lång för tv, och vad kvarstår då? Nätet?

Å andra sidan har ju AMD lite historia bakom sig med liknande reklam: YouTube - ‪Banned Commercials - AMD Athlon vs Intel‬‎

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Haha, såg denna på Facebook innan idag. Jag hoppas att ni sett den där Hitler uttalar sig om Fermi. YouTube - ‪Hitler's reaction on GTX480‬‎
Och ni som inte tycker den är rolig, är ni fanboys eller saknar ni humor?

HAHA! Störtskön film!
btw, vad ledsen jag blir då ni skriver att detta är dåligt av AMD, jag gillade det ju! :< Man måste ta en del saker med en gnutta "oseriöshet". ^^

Permalänk
Medlem

not funny!

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Ah oki. Trodde först det var dubbla 5870 från modell numret. Men sen antog jag det var 5850 pga av klocken. Men vilket fall som helst så drar den mindre än dubbla 5870or iofs.

det är en blandning av de två korten

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem

Nej den var inte så kul, sen kan väl någon anmäla AMD/ATI till EU som tydligen vill vara och peta överallt, detta är ju helt enkelt förtal av Nvidia från AMD's sida, sånt gillar jag inte, sen har jag sjukt svårt med humor som är på någon annans bekostnad t.ex här.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

HAHAHAHA dagens

Permalänk
Medlem

kan väll tycka att det var lite fräckt men kul att se amd göra reklam för nånting, visar ju att dom tror på sin produkt.
väntar på ett press meddelande från Nvidia, eller varför inte en reklamfilm

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Var ju inte direkt något avancerat skämt, man han se runt 1 sekund innan man hade kartlagt precis hur resterande filmen kommer vara och vad punclinen är, nej, skall det häcklas så skall det göras med lite finess

Typ som YouTube - ‪Seth MacFarlanes Cavalcade of cartoon comedy - The Bartender Says‬‎

Alltså punchlinen skall ju vara dold ändå till den kommer

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Kändes mer som en reklamfilm FÖR Fermi...

nä,, filmen var helt enkelt för dålig för att vara rolig, fast grundiden var kul. Dock lite efter sin tid eftersom 460'n har släppts.

Jag tycker ATI kan lägga lite mer tid på exempelvis fysik på gpu'n eller något kul istället för att kasta bajs på konkurrenten, det känns mest pinsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du kan väl passa på och berätta för oss andra, mindre vetande?

Lite nyfiken jag också, låter ungefär som om saker som drar mindre ström inte alls ger lägre elräkning än saker som drar mer ström. Finns säkert nån väldigt intressant teori bakom det och den vill jag tamigfasen höra.

Sen tycker jag det är oerhört fjantigt att prata om att elräkningen inte spelar nån roll så länge man får mer prestanda. Handlar inte om elräkningen, handlar om teknisk utveckling och effektivisering. Handlar om att det är ett sånt jäkla slöseri att sitta med ett GTX470 som drar mycket mycket mer ström än ett 5870 men ändå presterar sämre. Varför öka energikonsumtionen utan att man får ut något av det? Lämnar ni också gamla glödlampor på i förrådet över natten? Eller lämnar ni bilen på tomgång när ni är i affären bara för att ni har råd med bensinen?

Visst, 20-30w hit och dit kan man väl se över och klart man måste köpa ett kort som ger den prestanda man behöver/önskar men när det skiljer 100-200w för hyfsat likvärdiga kort börjar det vara sinnessjukt. Ska man nu vara värst så köp 5970 istället för att tjata om att GTX480 är bäst, skiljer inte så mycket.

Permalänk
Medlem

Haha vilket jävla gnäll. Ni verkar ju tro att världen ska gå under, IDAG.

Detta är humor, det blir ännu roligare när man läser följande kommenterar:
"Dåligt av AMD att göra såhär, hoppas de inte ställer till det för sig själva nu..."

"Men det jag är mest förvånad över är att AMD väljer att göra nått sånt här medtanke på att dem vunnit över så många på sin sida pga Intel och nVidias "fulspel" sen så går dem och skjuter sig i foten ack vilka dårar." <Kommentar: Hur kan denna videon kallas för fulspel?>

"Den var bra, men riktigt dåligt av AMD. Sånt här som nvidia brukar hålla på me"

Hela samhället flödar av ironi, dags att vakna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Haha vilket jävla gnäll. Ni verkar ju tro att världen ska gå under, IDAG.

Ja vilken jävla katastrof att alla inte gillar exakt samma typ av skämt som dig, om ändå alla jordens 6 miljarder människor kunde vara identisk dig

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Ett tips till AMD skulle vara att de borde outsourca PR delen till kompetent folk, för det är klart nu att AMD's PR avdelning besitts av förståndsmässigt nedsatta människor som inte vet vad de gör.

Pinsamt underhållande.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1ck0:

Nej den var inte så kul, sen kan väl någon anmäla AMD/ATI till EU som tydligen vill vara och peta överallt, detta är ju helt enkelt förtal av Nvidia från AMD's sida, sånt gillar jag inte, sen har jag sjukt svårt med humor som är på någon annans bekostnad t.ex här.

"Welcome to the real world."

Skaffa Fermi: "Omg all the other components inside the pc must have been like "WTF WHAS THAT??" Cpu said "wasnt me.. i swear!""

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Gillar reklamen, skönt när företag har humor

§1
Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1ck0:

[...]sen har jag sjukt svårt med humor som är på någon annans bekostnad t.ex här.

Någons? Vi snackar stora multinationella-företag här med tusentals-anställda vuxna människor. Lovar att de säkert kan ta sånt här utan att de anställda få trauman för livet. Spänn av lite o lätta på smilé-banden.

Här har du nvidia som "häcklar" intel(vilket känsloladdat ord swec valt till artikeln egentligen, driver är väl mer passande). New on Intel's Insides

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Ja vilken jävla katastrof att alla inte gillar exakt samma typ av skämt som dig, om ändå alla jordens 6 miljarder människor kunde vara identisk dig

Haha, det hade allt varit tråkigt ifall alla var en identisk kopia utav mig, men visst hade det varit lite små kul? Och bara så du vet, vi är faktiskt närmare sju miljarder invåndare än sex.

Skrivet av Hotfuzz08:

Någons? Vi snackar stora multinationella-företag här med tusentals-anställda vuxna människor. Lovar att de säkert kan ta sånt här utan att de anställda få trauman för livet. Spänn av lite o lätta på smilé-banden.

Här har du nvidia som "häcklar" intel(vilket känsloladdat ord swec valt till artikeln egentligen, driver är väl mer passande). New on Intel's Insides

Du har så rätt!

§1
Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_krut:

Det går ju faktiskt att byta kylning på 400-serien, till skillnad från 85% av Radeon korten som inte ens är referens och därmed inte kan göra fläktbyten tack vare tillverkarnas egna design.

Bullshit. Har aldrig sett eller ens läst om ett ATi kort som man inte kunnat ha tredjepartskylare till pga att de inte följde "referens". Hålen för kylarna är alltid på samma plats. Det enda skulle vara positionen av VRMs, men det är endast 1950PRO jag kan komma på, och det var för fläkttillverkarna GLÖMDE TA MED kylare till dom. Inte att de inte följde standard.

Ontopic:
Lite smårolig reklam, men inte mer än så. Inte mycket värre än all annan reklam de båda gör mot varandra, exempelvis när de presenterar interna benchmark resultat.

§1
Permalänk
Medlem

fan va törra människor det finns som inte ser humor i saker -.- tyckte iaf reklamen var rolig

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

fan va törra människor det finns som inte ser humor i saker -.- tyckte iaf reklamen var rolig

Ha ha ja, den var ganska rolig faktiskt, nu sover jag gott inatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du kan väl passa på och berätta för oss andra, mindre vetande?

Ja vi kan säga så här. Om du spelar i 7h varje dag (vilket tyder på allvarliga problem btw) så kostar ett 480 ungefär 1kr mer per dag än ett 5870. 30kr per månad alltså, och ett 470 kostar dig ungefär 10kr mer i månaden. Förstår du nu hur patetiskt de är att lipa över dom höjda elräkningarna? Dom som klagar har säkert inte ens sett en elräkning.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Bullshit. Har aldrig sett eller ens läst om ett ATi kort som man inte kunnat ha tredjepartskylare till pga att de inte följde "referens". Hålen för kylarna är alltid på samma plats. Det enda skulle vara positionen av VRMs, men det är endast 1950PRO jag kan komma på, och det var för fläkttillverkarna GLÖMDE TA MED kylare till dom. Inte att de inte följde standard.
Nvidia fanboy?

Det är inget bullshit. Det här är taget från Thermalrights sida

Citat:

The models listed are based on ATI and Nvidia’s reference mechanical layout. Some manufacturers stray away from the standard and develop their own layout. For those, Thermalright holds no responsibility in case of incompatibility after purchase of Thermalright product(s).

En del icke-referens kort har original hålen kvar, vilket kan ses på denna bild
http://www.techpowerup.com/img/09-02-06/28c.jpg

Men alla tillverkare väljer inte att ha originalhålen kvar och då passar inte alla kylare.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Har de redan glömt sitt eget rekord i watt/prestanda? 2900XT som krävde sanslöst med kraft men gav mediokert resultat.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Tyckte det där var skit kul!

Permalänk

Det där var seriös jävligt roligt, riktigt kul

Till alla er som gnäller så, ta inte allt på så stort allvar! Skaffa lite humor för f-n.

Permalänk

Jag tyckte faktiskt det var roligt, men mest för att folk mer eller mindre har gnällt på mitt HD5870 (som inte ens har fermi, men som tycker att jag skulle köpt ett GTX480 istället, köpte mitt förra året i december dessutom), som jag är nöjd med. ^^ Sen är det väl lite sådär med att stora företag ska gå ut och göra sig lustiga.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem

Haha, den reklamfilmen är ju gratisreklam åt Nvidia, de flesta som ser den kommer inte bry sig/komma ihåg värmedelen, de kommer bara komma ihåg "Fermi var väll kraftigt?".

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ja vi kan säga så här. Om du spelar i 7h varje dag (vilket tyder på allvarliga problem btw) så kostar ett 480 ungefär 1kr mer per dag än ett 5870. 30kr per månad alltså, och ett 470 kostar dig ungefär 10kr mer i månaden. Förstår du nu hur patetiskt de är att lipa över dom höjda elräkningarna? Dom som klagar har säkert inte ens sett en elräkning.

Man måste se det ur det stora perspektivet, elräkningen, inköpspriset, ny kylare pga ljudnivån, uppgradering av ev nätagg dessutom är 360kr en del pengar på ett år i dessa tuffa finansiella tider
Det är många tusenlappar som rinner iväg om man är kräsen speciellt om man ska ha SLI.

Tycker reklamfilmen var rolig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gender Bender:

...Och tror även att många här och runt om i världen (speciellt dom med ett Radeon) behöver ta och lära sig lite om hur ström och elräkningar egentligen fungerar

Skrivet av Gender Bender:

Ja vi kan säga så här. Om du spelar i 7h varje dag (vilket tyder på allvarliga problem btw) så kostar ett 480 ungefär 1kr mer per dag än ett 5870. 30kr per månad alltså, och ett 470 kostar dig ungefär 10kr mer i månaden. Förstår du nu hur patetiskt de är att lipa över dom höjda elräkningarna? Dom som klagar har säkert inte ens sett en elräkning.

På vilket sätt svarar det på ditt påstående, att ström och elräkningar skulle ha något ovanligt samband som ingen redan vet? Du bekräftar ju bara hur det är, att högre förbrukning ger dyrare räkningar. Vad ville du ha sagt med dina nedlåtande inlägg?

Vem "lipar"? Vem har inte "ens sett en elräkning"? Det måste ju vara omfattande eftersom det stör dig något oerhört och ger dig anledning till märkliga inlägg.

Du inser kanske att (även om du är 100% egoist) att energin ska produceras? Ju fler som väljer bakåtsträvande, energiineffektiv teknik desto mindre blir det till andra viktiga saker i samhället? Resurserna är inte oändliga, och nej, jag är ingen miljöpartist. Du förstår kanske också att det handlar inte om ett kort utan tiotusentals, kanske hundratusentals, då har helt plötsligt de där extra watten stor inverkan.
För att inte tala om länder som måste köra AC för att överleva i hettan, där blir effekten ännu större.

Det är dessutom bara en liten del i allt annat. Det är inte speciellt långsökt tänka sig att de personer som skiter i 50-100W extra förbrukning för ett grafikkort, bryr sig lika lite om att spara energi på andra områden.

Men varför skulle du bry dig om det, i din lilla ankdamm?

Jag kommer nog ägna min resterande tid här på forumet åt korståg mot idioti, egoism, grundlösa påståenden, "tuff" ansvarslöshet, insinuationer om lägre grad av intelligens pga en speciell åsikt och ad hominen.

Det finns en helt egen grupp här på forumet som gör just detta regelbundet, så sweclockers är relativt målrikt. Tragiskt egentligen, år 2010.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro