Permalänk
Medlem

Bakat pizza

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Installerat några fläktar så nu kan jag köra med stängd chassisida utan att cpun överhettar

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Köpt bil, handlat, gjort matlådor, kollat en lärobok om el men verkar lite halvkryptisk även för mig

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Typ kommit hem från uppsala, satt i nya 4gb minnet i netbooken, handla chips å cola även en kebab. Sen tillbringade jag dagen med att kolla på True blood....

Permalänk
Medlem

Jobbat som säljare hela dagen åt lunch hemma hos morsan som fyllde år. Dagen började bra med lite sälj men slutade segt med tråkiga kunder som inte tror på något man säger.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag har det framdraget men har inte kopplat in mig då de jävlarna vill ha ca dubbla normala avgiften och sen kan de ändå inte garantera utlovad hastighet.. De kör med sämsta skiten som finns att få tag på i princip Så jag förstår om en del tycker det är dyrt och onödigt.

Iaf jag känner igen dig på något sätt.. Hmm Du råkar inte hänga på några andra sidor eller vara känd för nått?

Förresten, hur kan de inte garantera utlovad hastighet på fiber? Det är ju knappast så att det försvinner på vägen. Vad är det för tomtar och vad vill de ha för pris? Öppna nät har ju fri konkurrens .

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Packat lite kaffe åt er slörpare, plastat och tryckt dit etiketter är det jag gjort sen ca 0710 idag och mer blir det säkert.

Permalänk
Medlem

är fortfarande på jobbet, försöker se om man kan hosta ut lugnorna också.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Skrivet av jonazz:

Förresten, hur kan de inte garantera utlovad hastighet på fiber? Det är ju knappast så att det försvinner på vägen. Vad är det för tomtar och vad vill de ha för pris? Öppna nät har ju fri konkurrens .

Ja du säg inte mig men De kör typ 48kunder på en switch och typ sämsta skiten som går att få tag på.
Räcker ju med att 2-3 personer sitter och maxxar och de har fyllt kvoten.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Har lirat fotbollsmatch idag, vann som vanligt ^^ Blev ägare till ett nytt tbord också, razer blackwidow. Superskönt

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Påbörjat en roman/novell...eller vad man ska kalla det sedan 2-3 veckor bakåt. Och har fortsatt på den idag. 70% av tiden går till att söka fakta än att skriva. Jag vill ju att det jag skriver om ska vara rätt också...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd

Håller på att mäta mitt rum då jag planerar att köpa ett stort skrivbord med en längd på 240 cm eller mer: och detta uppnås genom att antingen slå ihop 2 stycken skrivbord eller köpa ett stort skrivbord separat.:)

Det som är lite irriterande är att det är svårt att hitta ett skrivbord som är just stort. Många skrivbord som säljs är ju så små (både på bredden och längden) att de är mer "visitkort" än skrivbod om ni frågar mig.:P :/ Men nu tror jag att jag har hittat min kombination av skrivbord.^^

Tänkte ha denna gigant som min data central!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MacEnkronan:

Håller på att mäta mitt rum då jag planerar att köpa ett stort skrivbord med en längd på 240 cm eller mer: och detta uppnås genom att antingen slå ihop 2 stycken skrivbord eller köpa ett stort skrivbord separat.:)

Det som är lite irriterande är att det är svårt att hitta ett skrivbord som är just stort. Många skrivbord som säljs är ju så små (både på bredden och längden) att de är mer "visitkort" än skrivbod om ni frågar mig.:P :/ Men nu tror jag att jag har hittat min kombination av skrivbord.^^

Tänkte ha denna gigant som min data central!:D

Vore najs med ett fett skrivbord för allt man har, får bli sen dock:)

Precis lekt rivfirma och trasat sönder ett hörndatabord som vi inte behövde och langat det i grovorna. vettefan vad som händer efter det jag ska göra nu, alltså städa/möblera om syrrans rum på kommendering av morsan ha.

Permalänk
Medlem

Suttit i 4h och skrivit på en rapport om hur man använder PHP i SOA-lösningar..... Ser jag PHP, SOA, SCA eller SDO i samma mening, inom 6 månader, efter denna rapport är inlämnad så kommer jag bli galen.

Permalänk
Medlem

suttit på arlanda från 00.30 - 08.30 och väntat på bussen hem
deras träbänkar är inget att skoja om att "det går att sova"

visst, i vissa lägen =P
nu sucktar man tillbaka till kroatien..suck!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Gått ner på stan, druckit läsk på donken, ätit en bakispizza, gått hem igen.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Åkt sammanlagt 650 km i Volvon, inte ett enda problem med bilen.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Skrivet av SpammerN^:

Åkt sammanlagt 650 km i Volvon, inte ett enda problem med bilen.

Är det otroligt att bilen klarade en tank utan att strula?
Fast.... Det är ju en Volvo

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Är det otroligt att bilen klarade en tank utan att strula?
Fast.... Det är ju en Volvo

Bra bil vetdu
Inte ens en tank, hade kvar bensin för ytterligare 290 km när jag kom hem.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MacEnkronan:

Håller på att mäta mitt rum då jag planerar att köpa ett stort skrivbord med en längd på 240 cm eller mer: och detta uppnås genom att antingen slå ihop 2 stycken skrivbord eller köpa ett stort skrivbord separat.:)

Det som är lite irriterande är att det är svårt att hitta ett skrivbord som är just stort. Många skrivbord som säljs är ju så små (både på bredden och längden) att de är mer "visitkort" än skrivbod om ni frågar mig.:P :/ Men nu tror jag att jag har hittat min kombination av skrivbord.^^

Tänkte ha denna gigant som min data central!:D

Mitt tips är att leta begagnat. Många större firmor brukade/brukar ha väldigt stora skrivbord.

Skrivet av anton_mjor:

Är det otroligt att bilen klarade en tank utan att strula?
Fast.... Det är ju en Volvo

Det bara rullar

Idag så har man kört vete, tippat vete och kört ännu mer traktor. Det blev även lite flygande tömning när vi ändå höll på.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MulleEng:

Mitt tips är att leta begagnat. Många större firmor brukade/brukar ha väldigt stora skrivbord. (...).

Tack Eng:en, för din omtanke men jag har hittat det ultimata skrivbordet.:D

Jag har ett skrivbord som är 160 cm långt. Detta avser jag att behålla för att sedan köpa till: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S49807845 detta skrivbord. DOCK kommer jag byta ut de rundade hörnen mot fyrkantiga diton (japp jag ringde IKEA och frågade och man kunde byta de runda skivorna) och ställa mot en den långa väggen i lägenheten, för att sedan använda ställa mitt bord mot IKEA-bordets ände så att bägge borden bildar ett L och då har jag min datacentral!:D Jag tycker det är lättare att modulera bord om de är fyrkantiga i än runda i ändarna. Riktigt Sweet.:D<3

Visst, i och med att rummet jag hyr bara är 25m2 så blir ju "the walkingspace" inte så stort men jag har bedömt det som bäst att dela upp rummet i en datadel och resten av utrymmet (bakom skrivbordet och stolen där man sitter) till en sov och förvaringsdel.

Säkert blir det ett kort på MacEnkronans datahörna vad det lider!:) Om intresse finns är det bara att säga till!^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MacEnkronan:

Tack Eng:en, för din omtanke men jag har hittat det ultimata skrivbordet.:D

Jag har ett skrivbord som är 160 cm långt. Detta avser jag att behålla för att sedan köpa till: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S49807845 detta skrivbord. DOCK kommer jag byta ut de rundade hörnen mot fyrkantiga diton (japp jag ringde IKEA och frågade och man kunde byta de runda skivorna) och ställa mot en den långa väggen i lägenheten, för att sedan använda ställa mitt bord mot IKEA-bordets ände så att bägge borden bildar ett L och då har jag min datacentral!:D Jag tycker det är lättare att modulera bord om de är fyrkantiga i än runda i ändarna. Riktigt Sweet.:D<3

Visst, i och med att rummet jag hyr bara är 25m2 så blir ju "the walkingspace" inte så stort men jag har bedömt det som bäst att dela upp rummet i en datadel och resten av utrymmet (bakom skrivbordet och stolen där man sitter) till en sov och förvaringsdel.

Säkert blir det ett kort på MacEnkronans datahörna vad det lider!:) Om intresse finns är det bara att säga till!^^

Låter ju bra.
Då blir det väl galleri sedan, "Kronans cammandcentral"

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MulleEng:

Låter ju bra.
Då blir det väl galleri sedan, "Kronans cammandcentral"

Absolut, det kan du sätta din sista krona på att det blir!:D Här ska upp datorer, server, och en egenhändigt byggd router (av en dator) och lite annat smått och gott.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Musikälskare

Hjälpt en polare att flytta

Rensat Facebook och Google+ på folk jag aldrig träffar IRL, känns befriande faktiskt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jobbat.
Första dagen efter semestern.

Permalänk
Medlem

Handlat på konsum, sökt jobb och druckit kaffe.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Första riktiga jobbdagen efter semestern, jävlar vad trött man blev :/ lyckades även att "bricka" en router... och inte bättre blev det när man kom hem, min 2TB disk börjar bete sig märkligt och min dator börjar krascha, tog mig typ tre timmar + en två timmar powernap innan jag kom på den briljanta idén att koppla ur disken så slutade datorn krascha.. goodbye 2TB wärsch

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Avbokat en tandläkartid och varit på Liseberg.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Jobbat.
Varit på Telia och hämtat ut ett micro simkort till ipaden.

Äntligen slippa köra via mobilen urkh

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Jag har fått min superduper bekväma stol från Nederländerna (Johanna missa inte vad jag skrev!!!!:D:D) och har monterat ihop denna...:) En stol i läder som jag är helnöjd med än så länge!:D Nu blir det MacEnkronan mAt time!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!