Heroes of Might and Magic VI - 2011

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt spelet, fick ni med en manual med serienummer på? Jag köpte collector boxen i butik och fick aldrig med någon manual.... så nu håller jag på att försöka övertyga UBISOFT och att jag måste få ett manual/serienummer för att kunna spela

Visa signatur

W8.1 64bit, Office 2013+, SSD C300 256GB, Agg Enermax (Platimax) 1500w, Moderkort ASUS Premium, Delided CPU I7 3770K (4436,3 MHz), MINNE 32 GB,
GPU, EVGA GeForce TITAN X SC, EVGA GeForce GTX 680 Classified 4096MB, Chassi FT02 och Noctua NH-U12S (NH-D15). RTAC87U

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2011:

Ni som har köpt spelet, fick ni med en manual med serienummer på? Jag köpte collector boxen i butik och fick aldrig med någon manual.... så nu håller jag på att försöka övertyga UBISOFT och att jag måste få ett manual/serienummer för att kunna spela

Mitt serienummer står på snabbstartguiden (nedanför den finska startguidesidan).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

3:ans musik är i klass med SC1 musiken helt klart ett av de bästa scoundtracken. Diggar även Age of Empires 2 och fallout1.
Tycker 6:an håller rätt låg kvalitet vad gäller musiken, spelar inte ens spelet längre då jag inte kan motivera mig att logga in. Orkade inte ens klara av en kampanj, inte för att det är svårt utan för att det är så tråkigt att spela. Känns så streamlinat på nåt sätt, tycker inte det är lika mycket taktik och strategi i striderna längre, inte lika mkt avgörande spells eller så utan det är mest att mosa på.

Permalänk
Medlem

Finns det några bra custom maps ännu?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Mitt serienummer står på snabbstartguiden (nedanför den finska startguidesidan).

Snabbstartguide hur ser den ut, är det som en manual? Själv fick jag bara med 6 olika flyers med lite olika reklam för olika saker var av två av dem så finns det bonus koder som man kan aktivera inne i spelet och en tredje är någon typ en månads gratis spelande.

Visa signatur

W8.1 64bit, Office 2013+, SSD C300 256GB, Agg Enermax (Platimax) 1500w, Moderkort ASUS Premium, Delided CPU I7 3770K (4436,3 MHz), MINNE 32 GB,
GPU, EVGA GeForce TITAN X SC, EVGA GeForce GTX 680 Classified 4096MB, Chassi FT02 och Noctua NH-U12S (NH-D15). RTAC87U

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2011:

Snabbstartguide hur ser den ut, är det som en manual? Själv fick jag bara med 6 olika flyers med lite olika reklam för olika saker var av två av dem så finns det bonus koder som man kan aktivera inne i spelet och en tredje är någon typ en månads gratis spelande.

Min låg/ligger i DVD fodralet, hittade 6 flyers + snabbstartguiden i mitt DVD fodral, snabbstartguiden är helvit med svart text, (står hur du ska installera spelet + tekniska problem å hur du ska kontakta supporten, på danska, finska, svenska å norska) står : DANSK QUICK START GUIDE på en sida å på finska på en sida: PIKAOPAS SUOMEKSI, nedanför finns en liten ruta som det står: MIGHT & MAGIC HEROES VI KEYCODE. Fick osså nån bonus kod.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Alltså, nu blir jag ju trött på riktigt.
Tidigare i tråden har jag skrivit om mina homm VI problem, kraschar pga running out of video memory.
Kör 8800GT SLI á 512 mb styck.

Nån sa att minimum req var 1024, idiot tänkte jag som köper ett spel jag inte kan lira.
Tittar nu på officiella sajten, minimum spec 8600GTS 512 mb video memory.

http://ubisoft-en.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/14932/...

Nån som är kreativ nog att hjälpa mig få igång detta spel?
Kan humptidumpta runt i miljöerna, men så fort jag går in i en strid alt. in i en stad så kraschar det....

Permalänk
Medlem

Sänka grafikinställningarna kanske kan hjälpa?

Nehepp..såg att du visst redan testat det.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Min låg/ligger i DVD fodralet, hittade 6 flyers + snabbstartguiden i mitt DVD fodral, snabbstartguiden är helvit med svart text, (står hur du ska installera spelet + tekniska problem å hur du ska kontakta supporten, på danska, finska, svenska å norska) står : DANSK QUICK START GUIDE på en sida å på finska på en sida: PIKAOPAS SUOMEKSI, nedanför finns en liten ruta som det står: MIGHT & MAGIC HEROES VI KEYCODE. Fick osså nån bonus kod.

OK, något sånt hittar inte jag.

Har varit en massa vändor med Ubisoft supporten, tagit massor med bilder och skickat in till dem. Jag har förklarat allting med att jag inte har fått någon manual osv och kan nu inte starta spelet och fick till svar nu idag att han vill ha en bild på min manual ordagrant så här:

"Can you send me a digital image of the install key from the games manual."

Caset handlar alltså om att jag inte har fått någon manual eller fått något serienummer i boxen när jag köpte spelet i en affär...

Edit: fick ett svar nu att han hade missförstått allting och att jag måste få spelet utbytt där jag köpte det, kunde inte butiken sagt det på en gång när jag pratade med dom .... kan man ju tycka... ahh få se vad dom händer nu då...

Visa signatur

W8.1 64bit, Office 2013+, SSD C300 256GB, Agg Enermax (Platimax) 1500w, Moderkort ASUS Premium, Delided CPU I7 3770K (4436,3 MHz), MINNE 32 GB,
GPU, EVGA GeForce TITAN X SC, EVGA GeForce GTX 680 Classified 4096MB, Chassi FT02 och Noctua NH-U12S (NH-D15). RTAC87U

Permalänk

BRA FRÅGA! =)

Skrivet av WeeMaan:

Finns det några bra custom maps ännu?

Jag undrar det samma och vidare... finns det en Heroes tråd här på Sweclockers?
Jag behöver nämligen tips på bra Heroes 5 kartor för multiplayer spel.

MVH
P4m

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem