Heroes of Might and Magic VI - 2011

Permalänk
Entusiast

Riktigt kul med hela Dynasty aspekten, levlar sin hjälte och vapen över allt man spelar. Efter runt 10 timmar så har jag blivit lvl 3, och Platinum blir man inte förräns 40! Så finns allt en hel del att göra för de som gillar.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Spelet verkar bra, men jag har stora problem med det, exempelvis så flyter spelet på asbra sålänge jag inte rör någonting, men så fort jag bara rör musen så börjar det hacka. Jag är långt över rekommenderad hårdvara och tycker ju inte det borde riktigt vara såhär, speciellt då spelet inte ser sådär jättemycket bättre ut än tex. HoMM 5.

Någon som vet några fixar för texturer, lagg etc.?

Jag har samma problem. Det blir att vänta på en lösning för min del. :/

Permalänk
Medlem

Restart knappen är ju fan as jobbig, just gjort en 10min långt battle, sen klickar man restart när man vunnit -.-

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Hej jag har ett jätteproblem och vet att det finns en massa duktigt folk här som kan hjälpa mig.

Jag sprättade HOMM6 igår och började spela, efter ca 5min får jag bluescreen och datorn startar om. Jag har haft samma problem med exempelvis civilication 5 medan Starcraft 2 går alldeles utmärkt att spela. Någon som har några ideer då jag hemskt gärna vill spela?

Permalänk
Medlem

Kanske borde förtydliga att jag har en ett och halft år gammal dator med win7 proff, en 4kärnig phenom 2, radeon 4890. 4gb ram.

Permalänk

FZ´s recensioner är dom mest korrupta på hela nätet, don´t trust them!

Permalänk
Medlem

Efter ett tags spelande har jag lite frågor om hur ens enheter genereras varje ny vecka. Jag tycker det ger otroligt liten boost att ta över en extra stad, ej att förväxla med med forten som verkar ge ännu mindre? Tycker det är tråkigt att man verkar ha en pott av enheter som sprids ut över alla städer som det verkar göra..

Jag har problem med att få mer än en hjälte som är kapabel att slåss på allvar då main-karaktären måste få alla tillgängliga enheter för att ha en chans att klara uppdragen.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Andra uppdraget med necro, efter att du fått "dubbelganger" uppdraget på 3'e ön så händer ingenting när du går ner till jörgen. Du blir inte teleporterad vidare, någon annan som har det problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mandrake:

Andra uppdraget med necro, efter att du fått "dubbelganger" uppdraget på 3'e ön så händer ingenting när du går ner till jörgen. Du blir inte teleporterad vidare, någon annan som har det problemet?

Körde det tidigare idag, fick precis vad du fick. Jag drog en save precis bredvid Jorgen och tog quit to main meny, en load senare fungerade det att bli teleporterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Degboll:

Hej jag har ett jätteproblem och vet att det finns en massa duktigt folk här som kan hjälpa mig.

Jag sprättade HOMM6 igår och började spela, efter ca 5min får jag bluescreen och datorn startar om. Jag har haft samma problem med exempelvis civilication 5 medan Starcraft 2 går alldeles utmärkt att spela. Någon som har några ideer då jag hemskt gärna vill spela?

Skrivet av Degboll:

Kanske borde förtydliga att jag har en ett och halft år gammal dator med win7 proff, en 4kärnig phenom 2, radeon 4890. 4gb ram.

Du kan börja med att kolla tempraturerna på både processorn med Core Temp och på grafikkortet med MSI Afterburner

Visa signatur

Dubidub

Permalänk

Shit vad dålig jag är på detta spelet! Det är skrattretande. Jag klarar inte ens av Tutorial. Hur bygger jag nya enheter?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Shit vad dålig jag är på detta spelet! Det är skrattretande. Jag klarar inte ens av Tutorial. Hur bygger jag nya enheter?

Har du köpt spelet?

Permalänk
Medlem

Funderade på att köpa detta men två ryska polare blev av med sina koder när Ubisoft bestämde sig för att låsa alla ryska koder för att något företag sålde dem på nätet. Inga återbetalningar, ingen ursäkt, bara att gå och betala fullpris (E50 istället för E20 i rubler). Ubisoft bestämde sig för att sno pengar och blev av med tre(+?) kunder på alla sina produkter.

Edit: företaget köpte boxar lagligt i Ryssland och skickade koderna via mail till de som köpte från dem. Har inte satt mig i de juridiska aspekterna än så jag tänker inte kommentera den delen.

Permalänk
Skrivet av f4Ri:

Funderade på att köpa detta men två ryska polare blev av med sina koder när Ubisoft bestämde sig för att låsa alla ryska koder för att något företag sålde dem på nätet. Inga återbetalningar, ingen ursäkt, bara att gå och betala fullpris (E50 istället för E20 i rubler). Ubisoft bestämde sig för att sno pengar och blev av med tre(+?) kunder på alla sina produkter.

Edit: företaget köpte boxar lagligt i Ryssland och skickade koderna via mail till de som köpte från dem. Har inte satt mig i de juridiska aspekterna än så jag tänker inte kommentera den delen.

Länk?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5861060878/m/1771074...

Andra kommentaren, länken kan översättas med google translate. Also, kan inte länka till kompisars offline känslor och erfarenheter.

Permalänk

Yo!
Jag vill gärna ha lite strategi tips.
Jag lirar med Haven, men har lite svårt att vänja mig vid nya skill-systemet.
Vilken är den bästa Haven heroe att börja med?

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Entusiast
Skrivet av f4Ri:

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5861060878/m/1771074...

Andra kommentaren, länken kan översättas med google translate. Also, kan inte länka till kompisars offline känslor och erfarenheter.

Det är risken man tar med att grå-importera spel, den bör man vara väl medveten om innan man handlar från affärer som g2play eller liknande. Ska du sluta köpa tex Valve spel också?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Entusiast

Blinkande mus buggen fixad, på steam iaf. Skönt!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Det är risken man tar med att grå-importera spel, den bör man vara väl medveten om innan man handlar från affärer som g2play eller liknande. Ska du sluta köpa tex Valve spel också?

Hur är det grå-importera? Det kunde lika gärna varit att jag bett en kompis köpa spelet i hans land där det är billigare och skicka mig koden bara. Men som sagt, jag är inte 100 på juridiken involverad men det faktum att de har låst alla ryska koder och bett folk att dra åt helvete och köpa nytt bara för att priserna i Ryssland är lägre än i övriga Europa. Båda mina kompisar har pb'at spelet nu och spelar det utan problem, inte för att de gillar att pirata spel utan för att de låsts ut ur en produkt de lagligt köpt i butik av ett företag som skiter i sina kunder.
Din valve kommentar förstår jag tyvärr inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f4Ri:

Hur är det grå-importera? Det kunde lika gärna varit att jag bett en kompis köpa spelet i hans land där det är billigare och skicka mig koden bara. Men som sagt, jag är inte 100 på juridiken involverad men det faktum att de har låst alla ryska koder och bett folk att dra åt helvete och köpa nytt bara för att priserna i Ryssland är lägre än i övriga Europa. Båda mina kompisar har pb'at spelet nu och spelar det utan problem, inte för att de gillar att pirata spel utan för att de låsts ut ur en produkt de lagligt köpt i butik av ett företag som skiter i sina kunder.
Din valve kommentar förstår jag tyvärr inte.

Det du säger är inte ens sant, folk som köpt spelet boxat eller exempelvis på Steam kan spela som vanligt, om man däremot köper nycklar från suspekta siter så får man skylla sig sjäv.

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Har du köpt spelet?

Japp men ska ge mig på det nu igen.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Om det är någon som undrar så fungerar i.a.f demot (single player) rätt så bra på en HP Dm1:a med en AMD E-350-prolle.... Klockrent eftersom den CPU'n är ganska mycket under minimum req.

Visst, det går inte i 30 fps men vem behöver det i ett sånt här spel?

Sen har jag inte testat riktiga liret med några fiender på kartan. Men så länge man håller sig till ganska små kartor och inte så många AI'n verkar det gå.

Riktigt roligt också... fast demot var väl inte direkt jättesvårt.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av f4Ri:

Funderade på att köpa detta men två ryska polare blev av med sina koder när Ubisoft bestämde sig för att låsa alla ryska koder för att något företag sålde dem på nätet. Inga återbetalningar, ingen ursäkt, bara att gå och betala fullpris (E50 istället för E20 i rubler). Ubisoft bestämde sig för att sno pengar och blev av med tre(+?) kunder på alla sina produkter.

Edit: företaget köpte boxar lagligt i Ryssland och skickade koderna via mail till de som köpte från dem. Har inte satt mig i de juridiska aspekterna än så jag tänker inte kommentera den delen.

Ja sånt hände när man bryter mot regionslåsning, självklart vill dom inte att du som svensk ska handla en rysk kopia för 40sek istället för att köpa en här för 400sek. Men dina kompisar bor i ryssland och köpte koderna där och fick dom låsta eller hur menar du? G2play är ju inte helt ok, speciellt inte då man måste använda VPNer för att komma runt aktiveringsskydd. Handlar inte längre av g2play och liknande sidor just för att man riskerar att få sitt spel låst. G2play är dessutom autocensurerat på steamforumet vilket får iaf mig att fundera en del.

Permalänk
Avstängd

Ahh Heroes III Might and Magic <3 mins när jag satt och kollade på när mina kusiner satt och spelade det när jag var 5-11år <3 Så jävla skön musik ^^

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Jag har steamversionen av spelet(förbokade för länge sen), och en kompis till mig funderar på att köpa det. Han vill dock hellre köpa det på något annat ställe än steam, för att det är billigare. Kommer vi kunna spela tillsammans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulf5:

Jag har steamversionen av spelet(förbokade för länge sen), och en kompis till mig funderar på att köpa det. Han vill dock hellre köpa det på något annat ställe än steam, för att det är billigare. Kommer vi kunna spela tillsammans?

Är det samma spel svar ja

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Inaktiv

Jag är på första kampanjen (necro) och kör på normal. Måste säga att det är inget motstånd överhuvudtaget och har läst lite på Ubisofts forum att andra upplever samma sak. Nu kan det vara så att hard blir en mycket större utmaning och att necrokampanjen är "snäll". Blir det svårare sen eller är spelet lätt rakt igenom? Jag är inget proffs på HOMM men behöver inte ens anstränga mig utan plöjer igenom alla fiender utan att ens tänka på strategi..alltså jag förlorar ju inga trupper överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Jag är på första kampanjen (necro) och kör på normal. Måste säga att det är inget motstånd överhuvudtaget och har läst lite på Ubisofts forum att andra upplever samma sak. Nu kan det vara så att hard blir en mycket större utmaning och att necrokampanjen är "snäll". Blir det svårare sen eller är spelet lätt rakt igenom? Jag är inget proffs på HOMM men behöver inte ens anstränga mig utan plöjer igenom alla fiender utan att ens tänka på strategi..alltså jag förlorar ju inga trupper överhuvudtaget.

Necrokampanjen är enkel då man förlorar väldigt få enheter och de man förlorar kan man senare återuppliva i städerna. Sista nivån är dock lite av en utmaning, åtminstonne mot slutet.

Jag är i kampanjen efter då man kör me ängla-gubbarna som jag glömt namnet på. Mycket svårare såhär långt.. speciellt om man måste försvara två eller mer fronter samtidigt med sin väldigt begränsade arme.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Rätt mig om jag har fel men kan det inte bli riktigt svårt om man inte har "rätt" abilities från första necro-kartan? Jag klarar mig relativt bra fram till duellen EFTER man pratat med valueska(?) (den efter ett samtal med orcen). Sen möter man en som har massa demoner, länge upp i kartan; som kör över en, har alldeles för liten trupp. Tips på abilities om man ska köra om första kartan?

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk
Medlem

Alltså...

Vad är problemet, köpte precis spelet via steam. Kraschar efter 5 min pga run out of video memory.
4 gb ram, enl resursövervakaren går användningen av ram aldrig över 60%, kraschar ändå.

Dragit ner alla settings till low, minskat upplösning, rebootat, laddat ner nyaste drivrutinerna, kraschar ändå efter 20 minuter. Kör quad 9450 processor, sli 8800GT, vista 32-bitars. Allt ser grönt ut, förutom att skiten kraschar. Aldrig haft problem med något annat spel nånsin.