Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Bsod / gsod / freeze bc2

Hej

Seriöst, är det nån här ute som vet hur man får spelet att funka 24/7?

*Har nyaste ATI drivers och har testat alla äldre då 10.5 funka "bäst". Dock vet ja inte om det är större skillnad på 10.5 och 10.5a Hotfix?!

*Klockat till stabilt läge, har även testat spela utan klockning. Kan tillägga att jag är haj på datorer/klockning så inget amatörklockning om man säger så, jag vet vad jag gjort.

*Har testat spela i alla olika grafikinställningar.

*Har precis formaterat datorn och installerat om spelet.

*Har testat allt känns de som, och jag vet att det är MASSOR där ute som får freeze, gsod, bsod, ctd etc.

*Testat med DX: Auto,11,10,9, stänga av Bloom osv osv osv.... blir tokig!

Har även testat detta ljuva guide som verkar funka för många, vilket jag rekommenderar för folk som ej kollat den än: BSOD / Crashing/ Graphics Problems ... officially fixed !!! ( PC ) - Battlefield Bad Company 2 Feedback and Help - Battlefield Bad Company 2: EA Forums

Jag förväntar mig riktigt bra hjälp nu, har haft datorn klockad 24/7 sen jag fick den med nyaste ATI drivers etc sen Februari 2010, men när dom patcha spelet tror jag så har de bara blivit CTD eller BSOD för de mesta... För dom som känner sig träffade är de ju BSOD med "atikmdag.sys" & "dxgmms.dll" osv...

Snälla ber om hjälp!

Ändra för inga svar kom
Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Tjena!

Jag har precis samma problem! Har det löst sig för dig? För jag blir galen snart på mitt... spelet kan funka i 5-50minuter sen dör hela datorn helt random.

Det är bara BC2 som krånglar, alla andra spel fungerar kanoners.

Visa signatur

Yarr, skatten är vår!

Permalänk
Medlem

vädligt vanligt fel att bc2 krashar, sök lite så skall ni finna svar här i swec

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Mitt problem löstes i samma veva som jag bytte bios till moderkortet, jag bytte även drivare till ljudkortet. Vet inte varför men nu kraschar aldrig battlefield, innan gjorde de det hela tiden.