Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Gaming laptop max 7,500

Hej, efter många års väntande på pengar så funderar jag slutligen på att införskaffa en ny laptop. Då jag inte har någon fast boplats för tillfället så är detta det absolut bästa alternativet för att ha med datorn överallt.

Alldeles nyligen så fanns denna;
Acer Aspire 5551G
Acer Aspire 5551G-N834G50Mn (LX.PUU02.021) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer
för 5990 på elgiganten vilket hade varit ett kap. Men jag hade inte kapital då för att köpa den så nu finns den istället för 7990 vilket känns jäkligt onödigt.

Har inte kollat på så många andra alternativ men skulle gärna vilja ha några tips på liknande produkter! vill köra starcraft 2 på högsta upplösning (som tydligen den föregående datorn jag länkade till kan) och allt annat som finns ute på marknaden. Diablo 3 också förstås när det släpps.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Tips! Vänta tills i morgon och kolla gigantens supertorsdags erbjudanden. Acer 5551G har varit med flera gånger tidigare för 5990 och det vore ingen skräll om den är med igen den här veckan.
Annars spelar det inte så stor roll, skillanderna mella de olika hd5650-modellerna i den prisklassen är små. Är smidighet och batteritid viktigt ta TimelineX, vill du hellre ha dvd-läsare och lite större skärm ta vilken burk som helst med samma grafikkort

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)