Permalänk
Medlem

hur funkar BBB?

ja som topicen säjer "hur funkar BBB?"

har lite punkter som jag vill veta:

*är det stabilt
*har man fast ip
*eller auto? så fall hur funkar det
*om man har en server har den samma ip
*hur många datorer kan man ha på BBB

ja all fakta som kan vara bra att veta om BBB är intrisant
så plz skriv på bara

Permalänk

Du har inte fast ip, de kör med dynamisk tilldelning
Du får fem dynamiska ip

Permalänk
Medlem

hur funkar det då?
det fattar jag inte 5 dynamiska ip

hur ofta byter man ip?
byter man ip om man rebotar?

Permalänk
Hedersmedlem

Med 5 ip-nummer menas det att du kan ha 5 datorer kopplade direkt mot interet och alla får olika ip-nummer. Detta gör att du slipper använda dig av routers och liknande.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
Med 5 ip-nummer menas det att du kan ha 5 datorer kopplade direkt mot interet och alla får olika ip-nummer. Detta gör att du slipper använda dig av routers och liknande.

Inte helt riktigt, han måste köra med en switch/hub.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag sitter på BBB hemma och det funkar grymt bra.
Sällan nere och när det väl händer är dom igång inom några timmar oftast.
Man kan koppla upp i teorin hur många som helst bara man har en router, switch, server eller dylikt med DHCP, enda nackdelen som jag har märkt är att man inte har fast IP men det gör inte mig ett dugg eftersom DC (Direct Connect) funkar hur bra som helst ändå tex.

Visa signatur

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. -Tyler Durden "Fight Club"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis

Inte helt riktigt, han måste köra med en switch/hub.

Han kan ju alltid låta en dator ha 5 adresser..

Visa signatur

High on life, drunk online.

Permalänk
Inaktiv

Man byter ip-nummer om datorn är avstängd i mer än 60min.

Och det är stabilt som f*n!

Permalänk
Medlem

Tycker att det funkar skitbra, har en D-Link Di604 så jag byter nästan aldrig IP (endast vid reboot av router).

Permalänk
Medlem

Funkar super! snabbt, stabilt, 5 ip, m.m.

ingen tvekar väl på att ta BBB om man blir erbjuden?

Visa signatur

//anno