Permalänk
Medlem

Köpråd: Sub-notebook

Då var det dags att ersätta min Asus Eee 1101HA som jag börjat tröttna på med tanke på dess prestanda.

Jag har sammanställt en kriteriesökning på prisjakt som genererar en del kandidater:
Bärbara datorer - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

De stora skillnaderna är väl egentligen GPU och sen lite variation på CPU-kraft.
Acer-datorerna med 5650 står sig ju bra gente 210M och 310M, men den Acer 3820TG-5454G50n som jag sett har ett väldigt utstickande batteri som förstör hela idén med att resten av datorn är tunn som ett kollegeblock. Är det likadant på Acer 3820TG-5454G32n? Av bilder jag sett så verkar detta variera eller så är det något slarv med modellnummer.

Vad har ni för synpunkter?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Asus UL30VT-QX018V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer är helt underbar och orkar faktiskt en del spel på lagom detaljnivå om man så önskar. Acer har väldigt varierande byggkvalitet på sina saker och är inget märke jag rekommenderar till någon.

De andra är för dyra för att ha någon egentlig fördel till UL30VT'n. du verkar ju vilja ha en liten, billig, tyst, lätt och hållbar dator och där finns det inte mycket som slår just den datorn på fingrarna. Visst, den har ingen i5'a, men den har fantastisk batteritid.

Det är iaf vad jag tycker.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.