Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Spel laptop (Gamer Xplorer x8-8800)

Permalänk

Spel laptop (Gamer Xplorer x8-8800)

Hejsan, har varit och letat efter en spel laptop ett tag och har nu hittat denna dator.
Gamer Xplorer X8-8800 Notebook
Undrar därför om det är någon här som har haft någon erfarenhet av denna laptop, och om ni skulle rekommendera den.
Vad jag kan se så verkar denna ganska så mycket mer kraftfull än G73 och eftersom pundet ligger runt 10kr ligger den på ungefär samma pris. Det enda jag oroar mig för är möjliga kylnings problem eftersom den har dubbla 5870. Så om någon skulle kunna ge sin feedback på denna laptop skulle det uppskattas väldigt mycket.
(Undrar också om någon har haft erfarenheter av sidan, om de är pålitliga osv.)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

Tack det verkar som om denna Welcome to Kobalt Computers - G890 18.4" Notebook Overview är samma som den jag hittat. Då är det bara frågan om denna är bättre än en g73 (ang. kylning och annat som man kanske inte tänker på).

Permalänk

Är det någon som vet något om kylningen? :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av mull_gubben:

Är det någon som vet något om kylningen? :3

Är baserad på Clevo chassi och de brukar ha bra kylning om än inte tyst. G73:an har väldigt tyst kylsystem men är naturligtvis inte i samma prestandaklass.
Jag _tror_ (inte 100% säker) att "chassit" är en x8100, i så fall kan denna recension vara av intresse:
MALIBAL VEDA Series (Clevo X8100) Review