Installation startar inte vid inmatning av skiva i Windows 7 (autorun)

Permalänk

Installation startar inte vid inmatning av skiva i Windows 7 (autorun)

Hej,

Jag skaffade en ny dator igår och även då Windows 7 (har kört med XP innan). Jag har använt Windows 7 innan och då inte haft något liknande problem som detta.
Felbeskrivning:
När jag är inne i Windows och ska till exempel installera WoW genom en skiva så går det inte så bra. Jag stoppar in skivan > AutoPlay kommer upp > Jag kan välja att öppna MAPPEN där alla filer på skivan ligger, men inte välja att installera eller något liknande. Jag har provat MASSOR med olika saker som jag läst om på internet, men inget har fungerat. Självklart kan man gå in i mappen på skivan och själv starta setup, men problemet är ju att WoW inte har någon setup, utan kör med .mpq som ska öppnas automatiskt när man stoppar in skivan.
Jag har läst någonstans att Autorun är borttaget i Windows 7, men att det var för USB-minnen. Jag har även provat massa olika saker i regedit som jag läst om, men inget har hjälpt.

Någon som har en lösning till en stackars WoW-nörd? Jag vet att jag kan ladda ner, men jag vill ju samtidigt att min dvd-läsare ska fungera. Och det har ingenting med läsaren att göra, för jag har provat olika.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du ska väl starta om datorn med skivan i och trycka på valfri tangent right?

Min guide lär berätta en del för dig:)

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du ska väl starta om datorn med skivan i och trycka på valfri tangent right?

Min guide lär berätta en del för dig:)

Men det är ju inte Windows jag vill installera, utan det är spel när jag är I Windows.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Klicka på start och skriv autorun i hjälp och support. Välj sen alternativ 4. 4. Konfigurera Windows så att cd- och dvd-skivor spelas automatiskt. Ändra som du vill ha det och se om det hjälper.

Är lite förvånad över att många inte verkar använda "hjälp och support" i windows när många av dom mest enkla svaren på frågor faktiskt finns att finna där.

Permalänk
Skrivet av jycken:

Klicka på start och skriv autorun i hjälp och support. Välj sen alternativ 4. 4. Konfigurera Windows så att cd- och dvd-skivor spelas automatiskt. Ändra som du vill ha det och se om det hjälper.

Är lite förvånad över att många inte verkar använda "hjälp och support" i windows när många av dom mest enkla svaren på frågor faktiskt finns att finna där.

Ska prova direkt när jag kommer hem, tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Klicka på start och skriv autorun i hjälp och support. Välj sen alternativ 4. 4. Konfigurera Windows så att cd- och dvd-skivor spelas automatiskt. Ändra som du vill ha det och se om det hjälper.

Är lite förvånad över att många inte verkar använda "hjälp och support" i windows när många av dom mest enkla svaren på frågor faktiskt finns att finna där.

Jag testade som du sade:
Försök 1. En allmän text om autorun dök upp. Tryckte därefter ytterligare en gång på sök- på exakt samma fras "autorun"
Försök 2. Då dök den text upp som du beskrev.

Måste man hålla på och söka flera gånger på samma begrepp? Förvirrande!
(var uppkopplad)

EDIT:
Ändrade inställningar- tog bort online - funkar nu

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Skrivet av jycken:

Klicka på start och skriv autorun i hjälp och support. Välj sen alternativ 4. 4. Konfigurera Windows så att cd- och dvd-skivor spelas automatiskt. Ändra som du vill ha det och se om det hjälper.

Är lite förvånad över att många inte verkar använda "hjälp och support" i windows när många av dom mest enkla svaren på frågor faktiskt finns att finna där.

Provade nu, och det fungerar inte. :/