Televaruhuset.com

Permalänk
Medlem

Alltså, man kan tycka att de är amatörmässiga, men jag fick en billig Desire HD före många andra, så jag är nöjd.

Peter, mjukvarumässigt har den varit imponerande. Det som var turn off var luckorna på batteriet och simkort, de känns inte så robusta och genomtänkta.

Noby: Det kan ligga nåt i det du säger, men i.s.f så skulle de inte leva speciellt länge till. Jag får en känsla att det här är ett gäng som vill få igång en business, och de vill verkligen lyckas. I Sverige är paketering och sånt viktigt, kanske mindre viktig om man betalar 500 kr dyrare och får varan 2 veckor senare. Men hursomhelst är jag nöjd.

Lade till bild
Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som inte förde diskussionen framåt eftersom det bara innehöll ett citat och texten "+1". Vänligen undvik sådana inlägg.

Permalänk
Skrivet av choghok:

Peter, mjukvarumässigt har den varit imponerande. Det som var turn off var luckorna på batteriet och simkort, de känns inte så robusta och genomtänkta.

Jag läste nånstans att man måste trycka dit batteriluckan på exakt rätt sätt för att den ska sitta bra, finns en tråd med instruktioner på swedroid nånstans, man ska använda typ 3 fingrar och försöka 12 ggr så blir det helt slimmat tillslut...

Visa signatur

dell studio XPS 1645 | i7 720qm | ATI 4670 | wled 1080p

Permalänk
Medlem

Tack för bilden, nu fick man mersmak att verkligen inte beställa från dom.
Vem vill ha sin telefon skickad i jiffypåse.

Skickar dom det ens som rek? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

har jobbat på schenker o där kör dom me de vita lapparna o inte f*n använder dom frimärken. alla vet vill man ha nått helt så e de ordentlig kartong som gäller om de skall vara helt. vet att de förekommer en massa som början på ace ventura 1 filmen.

så de hela luktar mer o mer skunk över de hela

men känns som om dom lagt ner mer tid o ork som dom hade så ont om på jobba o sköta företaget skulle de nog gå bättre. men men de e bara min åsikt. vet ej om er andra va ni säger

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Se grattis choghok, de är bra å va en spåman ibland
Skulle du vilja definera detta

Du säger flera ggr "vi". Är de personlighetsklyvning eller pratar du om ditt företag Televaruhuset?

win2kshahid sluta svara i denna tråd å choghok är den pushande personen i denna tråd, kan/tror du kunna dig svara på nåt som jag skrivit tidigare

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Ahhh.. Jag blir trött på det här, till alla tvivlare köp inte på Televaruhuset, köp inte nåt på nn småaffär på stan heller, who cares.

Peter tack för tipset. Men måste sägas att det här var bästa mobilen jag haft än så länge, vissa grejer skiljer sig från vanila android, som addressboken så jag har lite svårt att förstå hur jag skall editera en kontakt vilket borde vara enkelt. Sedan känns det som om det finns lite buggar. typ funktionen som kopplar dina kontakter med facebook har hittat min chef 110 ggr på facebook.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att den är skickad med posten? Om jag går till kassan så kan jag bara välja UPS som fraktsätt, men dom har kanske också börjat köra med frimärken.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

snart dyker väl choghok upp i "Rösta om årets bästa datorbutik-tråden" och klagar över att televaruhuset inte är med där Känns som choghok jobbar för detta scamföretag.

Permalänk
Medlem

Det konstiga är att den där jiffypåsen är en förbetald posten påse som är upp till 2kg, varför har den frimärken? Jag tror fortfarande att de handlat mobilen från ex. blocket där säljaren skickade den i jiffy påsen och enda de gjorde var att återanvända påsen med att sätta frimärken på den denna gång.

Min konspirationsteori känns rätt

Permalänk
Medlem

FelixJ om du bara visste hur jobbigt det är, alla dessa mobiler som man skickar med posten till sig själv och sedan så tar man bild på detta. Det känns som de som skickar vykort till sig själva från semestern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av choghok:

FelixJ om du bara visste hur jobbigt det är, alla dessa mobiler som man skickar med posten till sig själv och sedan så tar man bild på detta. Det känns som de som skickar vykort till sig själva från semestern.

Du borde förstå att det väcker misstankar när du får mobilen i en förbetald posten-jiffy, med frimärken, från ett ställe som bara erbjuder UPS som frakttjänst.

Visa signatur

E det så?

Permalänk

bara för att jag inte har nå liv...men ta senaste bilden...öppna den i random bildredigeringsprogram...å zooma in på "UPB 40 B"-området...i call shoppat

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleMeister:

bara för att jag inte har nå liv...men ta senaste bilden...öppna den i random bildredigeringsprogram...å zooma in på "UPB 40 B"-området...i call shoppat

Jepp så sant så, Därmed så har vi nu konstaterat detta företag som en total bluff till 100%

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KrilleMeister:

bara för att jag inte har nå liv...men ta senaste bilden...öppna den i random bildredigeringsprogram...å zooma in på "UPB 40 B"-området...i call shoppat

Skrivet av Bloopy:

Jepp så sant så, Därmed så har vi nu konstaterat detta företag som en total bluff till 100%

Jag ser bara kompressionsartefakter..

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleMeister:

bara för att jag inte har nå liv...men ta senaste bilden...öppna den i random bildredigeringsprogram...å zooma in på "UPB 40 B"-området...i call shoppat

Skrivet av Bloopy:

Jepp så sant så, Därmed så har vi nu konstaterat detta företag som en total bluff till 100%

Vargen kommer, VARGEN KOMMER!!!

Skrivet av Aphex:

Jag ser bara kompressionsartefakter..

Ja samma här, att det är pixlat runt texten betyder inte att det är redigerat, bara att kolla runt den andra texten med där det är likadant.

Det är nästan skrämmande vad folk skriker bluff/bedrägeri osv utan egentliga bevis.
Jag vill dock påpeka att jag inte tycker företaget i fråga agerat på ett sådant sätt att de ska ses som helt seriösa men det är ett litet företag och man kan ha viss förståelse.

Jag säger inte heller att man ska lita på detta företag och det finns fortfarande frågetecken, som varför de frankerar en förbetald fraktpåse, hur det kommer sig att de skickar med Posten men enligt deras hemsida bara använder UPS osv.
Så fortsätt se allt med kritiska ögon men jag tycker det är befängt att påstå att man skulle vara 100% säker på att Televaruhuset.com är bluff och båg.

Med det sagt så kan jag säga att jag har inget samröre med företaget i fråga, har inte handlat av dem och kommer troligtvis aldrig göra det heller.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

LOL, nu har de lagt till detta på deras hemsida, men jag förstår inte resonemanget till varför de tog och åkte ner till Posten istället för att använda UPS. Snacka om att de bluffar så sjukt dåligt!

"Jag valde fraktalternativ UPS men ändå kom paketet med posten ?
Detta för att vi tog hem en stor sändning av telefoner och åkte ner till posten för att skicka det.
Det kan hända att ni måste hämta paketet på posten, det gäller i första hand Htc Desire, Desire Z samt Desire HD."

Permalänk
Medlem

Ja för UPS klarar inte av att skicka flera paket samtidigt.

Permalänk
Medlem

Så får man sälla sig till skaran av lättlurade

Har läst denna tråd, tyvärr lite för sent.....
La en order på TV i söndags kväll och betalade med Paypal, min dumme f-n.

Har väl gjort lite för många bra äffärer över nätet och blivit avtrubbad. Gjorde inte sedvanlig koll förrän då jag konstaterade att inget hände med orderns status under dagen trots att det var "lagervara".
Lär vara hej-svejs med de pengarna.....
Har mailat deras kundtjänst för att se hur de behandlar min order, men jag är inte så förhoppningsfull efter att ha sett inläggen.

Måste säga att ni som engagerar er här är till stor hjälp. Även om en del nystartade företag kan bli misstänkte i onödan så är ju det bättre än att skumfigurer får lura runt obehindrat.
Handla mot faktura är ju en självklarhet egentligen om man vill.......

Nåja, jag kommer att uppdatera er under tisdagen på händelseförloppet!
Tack och natt (inte god....)

Visa signatur

It is better to sleep on things beforehand than lie awake about them afterwards

Permalänk
Medlem

ska bli intressant och se, gissar på att det slutar: "allt gick skit bra tillslut, fick min tv, bra support blabla"

Regga sig för att skriva ett inlägg lyfter varningsfingret lite.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av idiot_66:

Har läst denna tråd, tyvärr lite för sent.....
La en order på TV i söndags kväll och betalade med Paypal, min dumme f-n.

Har väl gjort lite för många bra äffärer över nätet och blivit avtrubbad. Gjorde inte sedvanlig koll förrän då jag konstaterade att inget hände med orderns status under dagen trots att det var "lagervara".
Lär vara hej-svejs med de pengarna.....
Har mailat deras kundtjänst för att se hur de behandlar min order, men jag är inte så förhoppningsfull efter att ha sett inläggen.

Måste säga att ni som engagerar er här är till stor hjälp. Även om en del nystartade företag kan bli misstänkte i onödan så är ju det bättre än att skumfigurer får lura runt obehindrat.
Handla mot faktura är ju en självklarhet egentligen om man vill.......

Nåja, jag kommer att uppdatera er under tisdagen på händelseförloppet!
Tack och natt (inte god....)

Välkommen till SweClockers.com
Man ska aldrig sluta förvånas å detta på 2 sätt.
1: Oseriösa företag
2: Du... Jepp du kan vara ännu en choghok å komma me "bevis"

Vilket som så är ju person som driver detta företag inte seriös för 5 öre. (vi fortsätter me ännu en punkt)
"I sthlm tillhandahåller vi endast ett litet lager där vi har It-produkter så som servrar, datorer samt mjukvara på svenska."
Men ändå så har ni Bilstereo, Telefoner, Dator komponenter, ja oavsett vad vi kollar
Gillar dock att bästsäljare innefattar hela deras lager

btw...

Skrivet av Aphex:

Jag ser bara kompressionsartefakter..

Kör annat än mspaint ^^ trevliga kompressionsmissar eller hur lyckas man få ett större område å urskilja sig?

Ser att jag gjort den mer suddig vid save, men man kan ändå urskilja fusk

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noby:

LOL, nu har de lagt till detta på deras hemsida, men jag förstår inte resonemanget till varför de tog och åkte ner till Posten istället för att använda UPS. Snacka om att de bluffar så sjukt dåligt!

"Jag valde fraktalternativ UPS men ändå kom paketet med posten ?
Detta för att vi tog hem en stor sändning av telefoner och åkte ner till posten för att skicka det.
Det kan hända att ni måste hämta paketet på posten, det gäller i första hand Htc Desire, Desire Z samt Desire HD."

Haha, ja där ser man!
Skämt åsido så hoppas jag att ingen känner sig så lyckosam att de tar chansen att beställa från Televaruhuset.com, de kronorna man eventuellt skulle spara in känns mer värt att lägga på ett etablerat företag och vara säker på att man får sin vara.

Jag står dock fortsatt fast vid att nyföretagande ska uppmuntras men företaget i fråga har klantat till det ordentligt redan från början så deras trovärdighet ligger i botten.

Skrivet av Bloopy:

Välkommen till SweClockers.com
Man ska aldrig sluta förvånas å detta på 2 sätt.
1: Oseriösa företag
2: Du... Jepp du kan vara ännu en choghok å komma me "bevis"

Vilket som så är ju person som driver detta företag inte seriös för 5 öre. (vi fortsätter me ännu en punkt)
"I sthlm tillhandahåller vi endast ett litet lager där vi har It-produkter så som servrar, datorer samt mjukvara på svenska."
Men ändå så har ni Bilstereo, Telefoner, Dator komponenter, ja oavsett vad vi kollar
Gillar dock att bästsäljare innefattar hela deras lager

btw...

Kör annat än mspaint ^^ trevliga kompressionsmissar eller hur lyckas man få ett större område å urskilja sig?
http://data.fuskbugg.se/dipdip/orka.png

Ser att jag gjort den mer suddig vid save, men man kan ändå urskilja fusk

Ja deras info säger emot sig själv hela tiden och ger verkligen inget seriöst intryck!
Men låt oss titta närmre på det påstådda levererade paketet.
Jag skulle vilja påstå att man inte kan fastställa att etiketten skulle vara redigerad i efterhand, givetvis finns möjligheten men det är inget som enligt mig bevisas enligt artefakter och pixlar runt texten...

Här är etiketten ordentligt uppförstorad, som kan ses så är det väldigt pixligt runt all text/svart färg.
- Detta för att kompressionen av filen skapar detta, det är helt enkelt så att det blir betydligt mer framträdande runt partier med mycket kontrast, som i det här fallet texten mm, än i de helvita områdena. (Där det även är kompressionsartefakter men betydligt mindre synbart/pixligt)

För att ännu mer påvisa detta gjorde jag en snabb egen bild och sparade i högsta respektive lägsta kvalité, bilden talar väl för sig själv.

Här är originalen-> http://data.fuskbugg.se/dipdip/tele.jpg & http://data.fuskbugg.se/dipdip/_tele2.jpg

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

Att det har blivit "spridning" av pixlar vid save har ja redan sett. Men hur förklarar du att de inte skett spridning överallt? Samt att den högra inramningen har en rak tydlig linje? Även mellan dessa inramningar ser vi en tydlig linje (copy,paste+blur)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Att det har blivit "spridning" av pixlar vid save har ja redan sett. Men hur förklarar du att de inte skett spridning överallt? Samt att den högra inramningen har en rak tydlig linje? Även mellan dessa inramningar ser vi en tydlig linje (copy,paste+blur)

Med spridning menar du de utmärkande pixlarna som ligger som en ram runt text/svart tryck på etiketten?
- Om ja, så som jag även visade med min egen bild blir det helt enkelt så när man komprimerar bilden.
Det syns ju tydligt att det blir så just där det är kontrast, för när bilden komprimeras går bildinformation förlorad och skulle du spara ett helvitt dokument i lägsta JPEG-kvalité skulle det vara i stort sett helt vitt fortfarande, men lägger du till ett svart streck till exempel så skulle det bli väldigt pixligt runt detta sträck, men ej på de andra helvita ytorna.( I alla fall inte alls i närheten av vad det blir där det är kontrast)

Menar du de svarta L -former som finns under avsändaradressen?
I så fall så är det ju samma sak där och om du zoomar in på originalbilden eller tittar noga på förstoringen jag la upp så ser du att det är likadant med pixlarna/kompressionen som uppstår runt om..

Hur exakt menar du att de skulle ha redigerat bilden?

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

Man bör även påpeka att även om ett företag inte har rent mjöl i påsen så kan vissa ändå få sina varor.
Företaget som blåste mig förra året (gamesale) leverade tex en del varor till folk, tydligen dock ofta försenade och ibland först efter att folk hotat dem med anmälan och så. Även min produkt levererades (Windows 7). Dock visade det sig över ett halvår senare att det var någon version de inte hade rätt att sälja..
Att först leverera lite varor för att sedan övergå till att inte göra det är ett bra sätt för ett blufföretag att bygga upp lite trovärdighet på innan de börjar sno folks pengar.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Man bör även påpeka att även om ett företag inte har rent mjöl i påsen så kan vissa ändå få sina varor.
Företaget som blåste mig förra året (gamesale) leverade tex en del varor till folk, tydligen dock ofta försenade och ibland först efter att folk hotat dem med anmälan och så. Även min produkt levererades (Windows 7). Dock visade det sig över ett halvår senare att det var någon version de inte hade rätt att sälja..
Att först leverera lite varor för att sedan övergå till att inte göra det är ett bra sätt för ett blufföretag att bygga upp lite trovärdighet på innan de börjar sno folks pengar.

Ja absolut!
Det är ju delvis det som klingar lite falskt här med.
Att ett företag plötsligt skulle undgå sina rutiner för frakt.
Vad vi "vet" så har företaget endast levererat en mobiltelefon och det på ett sätt som är ytterst märkligt.

Det skulle ju även kunna vara så att intentionen från början varit att starta och bedriva seriös verksamhet men att det gått snett någonstans på vägen eller som du skrev, kanske tanken är att starta upp, sälja och skicka iväg lite ordrar för att sedan dra in pengarna och stänga ner.
-Fenomenet är ju knappast något nytt, speciellt inte nu när det snart är jul.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Avstängd

Detta är nog det sämsta scam-försöket jag sett och är man, ursäkta ordet, dum nog att tro på det så förtjänar man fan att förlora sina pengar.

Om inte annat så lär man i alla fall sig en värdefull läxa.

Permalänk
Medlem

Råd från er vana

Ingen Choghok här.......
Vad råder ni mig att göra? Begära tillbaka pengarna genom att hävda ångerrätten på 14 dgr och se vad som händer?
I ett svar från kundtjänst 0712!! i morse fick jag svaret att varan håller på att plockas i Frankrike. Ingen updatering på WEB om det.....

/Mr looser

Visa signatur

It is better to sleep on things beforehand than lie awake about them afterwards

Permalänk
Avstängd
Skrivet av idiot_66:

Ingen Choghok här.......
Vad råder ni mig att göra? Begära tillbaka pengarna genom att hävda ångerrätten på 14 dgr och se vad som händer?
I ett svar från kundtjänst 0712!! i morse fick jag svaret att varan håller på att plockas i Frankrike. Ingen updatering på WEB om det.....

/Mr looser

Har pengarna dragits från ditt konto? Om inte, stoppa betalningen antingen genom din internetbank eller genom att gå till närmsta bank personligen.

Är det Paypal du har använt så vet jag inte hur du ska gå till väga. Det får i så fall någon mer kunnig svara på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av idiot_66:

Ingen Choghok här.......
Vad råder ni mig att göra? Begära tillbaka pengarna genom att hävda ångerrätten på 14 dgr och se vad som händer?
I ett svar från kundtjänst 0712!! i morse fick jag svaret att varan håller på att plockas i Frankrike. Ingen updatering på WEB om det.....

/Mr looser

Ja i slutändan är det ju upp till dig själv om du är villig att ta risken.
Hur mycket kostar TVn på Televaruhuset och vad kostar den att köpa av större handlare i Sverige?

Är det rimligt att lilla okända Televaruhuset kan sälja och skicka enstaka TV-apparater från Frankrike, konkurrera med Svenska stora företag som köper in stora volymer och göra vinst?

Om inte, då skulle jag säga försök först och främst dra tillbaka pengarna via Paypal, går inte det häv köpet snarast.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina