Går inte installera W7 på corsair ssd...

Permalänk
Medlem

Jag hade exakt detta problem också, den vägrade i vilken burk jag än provade i. Jag höll på i ett par dagar och provade allt som folk skrev och ringde även Support på Inet för att få det att funka men inte. Jag skickar tillbaka skiten på måndag och beställer mig en OCZ istället.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur det funkar för mig då.
Datorn kommer imorgon och jag har exakt samma komponenter som TS!!!
Inet har satt ihop datorn men jag ska själv installera win7.

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av prijar:

Ska bli intressant att se hur det funkar för mig då.
Datorn kommer imorgon och jag har exakt samma komponenter som TS!!!
Inet har satt ihop datorn men jag ska själv installera win7.

Detta ska bli intressant!

Permalänk

Skumt. Jag installerade _exakt samma_ hårdvara häromdagen, och inga som helst problem...

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAC_Viking:

Skumt. Jag installerade _exakt samma_ hårdvara häromdagen, och inga som helst problem...

Du behövde inte ladda in några drivers heller?

Permalänk

Nej, jag bara kopplade på SSD-disken (ensam) och installationen startade som vanligt (fick vänta en stund medan drivern hittades).

Edit:
Win7-skivan var alldeles ny, såg att de lagt till en länk till MS spelsite som inte fanns förut. Kanske det kan vara förklaringen, dvs hur gammal W7-disken är?

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Skivorna ska absolut inte vara ändrade på nåt sätt..
Är det en fullversion (RTM Bygge 7600) så är alla likadana:)

Kan vara så att satakontrollern är inställd på att känna igen diskarna som ide (pata!!).

Permalänk

Ja, jag installerade med IDE-inställningen i BIOS ooch ändrade senare till AHCI i registret och i BIOS.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem

Varför ska man behöva trixa så här? Med min SSD så var det bara att plugga in och köra, har dom gjort några nya försämringar med detta nu eller?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Med SSD är AHCI rekommenderat och ja man förlorar en del på att emulera som ide (pata).

Permalänk
Medlem
Skrivet av markuse1:

Har också fått igång min. Men känns inte som om att den levererar fullt ut. Vad får du i te.x Crystal Disk Mark?

Jag har inte testat Crystal Disk Mark, i Atto maxar den R/W = 285/275
Har inte heller hunnit köra alla tweaks man bör göra...

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av prijar:

Ska bli intressant att se hur det funkar för mig då.
Datorn kommer imorgon och jag har exakt samma komponenter som TS!!!
Inet har satt ihop datorn men jag ska själv installera win7.

Gick det bra att installera SSD'n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myggiz:

Gick det bra att installera SSD'n?

Jobbar natten denna veckan så har inte kommit till skott förrän i morse.

Det ska tilläggas att jag är väldigt oteknisk och aldrig varit och pillat i bios mer
än att ändra startordningen på cd och hdd mm.

Inet hade alltså monterat datorn som hade samma moderkort, minne, processor
och diskar som TS.

Jag missförstod inet och trodde att de hade installerat alla drivisar som fanns i samband med
moderkortet. Så var ju inte fallet. De hade kollat så att bios var senaste och kanske
ändrat lite med installningar när de kollade så att allt så bra ut med datorn.

Iaf så dök båda mina diskar upp när jag skulle välja var jag skulle lägga windows.
Efter installationen så fick jag gå in i diskhanteraren och formatera samsung F3 för att den
skulle synas som en enhet i min dator.
Det installerades korrekt även om jag hade båda diskarna inkopplade under installationen.
Lade även in drivisarna från gigabytes hemsida i efterhand.

Har inte gjort några prestandatester ännu men allt verkar normalt så jag hoppas
och tror att det mesta har gått rätt till.

MVH/ Ola

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz