Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Äntligen slipper jag vibrerandet. Nu går det att stänga av vibrationen vid knapptryckningar. (kanske old news, men jag såg det först nu)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Äntligen!
http://www.youtube.com/watch?v=s8nmCGCeFmo#t=0

=)... säkert redan länkats men ack så bra!

Kommer bli grymt, fan vad jag ser fram emot 8,1. Om hälften stämmer av det man sett/läst så blir det en ruskigt grym förbättring av WP.

Skrivet av istream:

Äntligen slipper jag vibrerandet. Nu går det att stänga av vibrationen vid knapptryckningar. (kanske old news, men jag såg det först nu)

Håller med, förvisso en liten detalj, men ack så gott att det går att ta bort (om man vill).

Permalänk
Medlem

En liten fråga, vad är fördelarna/charmen med appen Whatsapp, som Facebook ska/har köpt, vad har den som ingen annan app har, eller varför har just den blivit så populär?

Frågar för att jag nyfiken.

Permalänk
Medlem

Apropå OneDrive, på luren har det uppdaterats, i webbläsaren har det ändrats, men i Utforskaren heter det fortfarande Skydrive, och det stör mig lite Är det så för någon annan också? Och vet någon hur man kan justera det, om det nu går att justera.

Edit: Även i Metro-läget heter appen fortfarande Skydrive, men det ändras väl så småningom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Äntligen!
http://www.youtube.com/watch?v=s8nmCGCeFmo#t=0

=)... säkert redan länkats men ack så bra!

fan va trevligt när kommer 8.1 ut då?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Skrivet av Telepati:

En liten fråga, vad är fördelarna/charmen med appen Whatsapp, som Facebook ska/har köpt, vad har den som ingen annan app har, eller varför har just den blivit så populär?

Frågar för att jag nyfiken.

Man behöver inte skapa något konto utan den kopplas till ditt telefonnummer istället, mycket smidigare för man kan skicka till alla som man har i telefonkatalogen som har appen installerad.
Viber fungerar på samma sätt men har även röst. Vet inte hur många användare den har men den känns dock som ett bättre alternativ som fler borde använda istället.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av istream:

Äntligen slipper jag vibrerandet. Nu går det att stänga av vibrationen vid knapptryckningar. (kanske old news, men jag såg det först nu)

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle vara tacksam om någon vet hur man får bort plinget var gång Nokian (1520) börjar ladda eller är färdigladdad. Olidligt om man kör trådlös laddning på natten.

Vad är det för spärr Windows Phone har som inte finns på Android och IOS och som gör att man inte kan titta på reklamen från WIFOG och surfa gratis?

Permalänk
Skrivet av johnjensen:

Vad är det för spärr Windows Phone har som inte finns på Android och IOS och som gör att man inte kan titta på reklamen från WIFOG och surfa gratis?

Jag kör det på min Lumia 920 och på den fungerar det.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Jag kör det på min Lumia 920 och på den fungerar det.

hmm då detta funkar utan konstigheter?använder man sitt vanliga kort eller får man nytt med nytt nummer mm?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Skrivet av linde:

hmm då detta funkar utan konstigheter?använder man sitt vanliga kort eller får man nytt med nytt nummer mm?

Man får upp deras sida i webbläsare när det är dags att titta på reklamfilm, tre för närvarande. Nytt nummer och nytt kort gällde då jag ordnade mitt.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

En stor uppdatering till Spotify-appen borde dyka upp i Storen när som helst. Den för med sig buggfixar och bland annat Discover, Radio samt Browse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazzer:

En stor uppdatering till Spotify-appen borde dyka upp i Storen när som helst. Den för med sig buggfixar och bland annat Discover, Radio samt Browse.

Och här är Spotifys egen info om detta. Uppdateringen inkluderar bla Spotify Free.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;14413261']Och här är Spotifys egen info om detta. Uppdateringen inkluderar bla Spotify Free.

Ser väldigt Android-igt ut. Men det blir säkert jättebra, den nuvarande känns lite bökig ibland.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazzer:

En stor uppdatering till Spotify-appen borde dyka upp i Storen när som helst. Den för med sig buggfixar och bland annat Discover, Radio samt Browse.

Ingen Spotify Connect?

Permalänk

Facebook messenger

Snart dags för en bättre fungerande Facebookchatt kan man ju hoppas.

http://www.wpcentral.com/facebook-messenger-announced-windows...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Äntligen med spotify!
Typ varit största anledningen till att man saknat android.
Så nu blir det köp av nytt glas och skal till min 920 och spotify uppdateras. Blir ju som en helt ny telefon då ju

Permalänk
Medlem

Är det några nya windows telefoner på gång? De enda man hör något om är i IOS och Android.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Är det några nya windows telefoner på gång? De enda man hör något om är i IOS och Android.

Rykten säger Build (2-4 April), och har också hört att en Lumia Icon för resten av världen är påväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Rykten säger Build (2-4 April), och har också hört att en Lumia Icon för resten av världen är påväg.

Ok thanks.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu finns även en grym Dropbox-app av utvecklaren bakom 6tag, 6snap, etc.

Finns att ladda ned här: CloudSix for Dropbox

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Nu finns även en grym Dropbox-app av utvecklaren bakom 6tag, 6snap, etc.

Finns att ladda ned här: CloudSix for Dropbox

Tack för tipset! Det är en av få saker jag verkligen saknat.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Avstängd

Kunde inte låta bli att köpa GeoMeterPro för 63 kr idag. Wao, andra gps och kart-program kan slänga sig i väggen. Om man nu inte bara är intresserad av bilkörning.

Permalänk
Medlem

Jag har en snabb fråga.

Har precis köpt en 925. Jag la till facebook-chat i meddelandeprogrammet men det blev för störigt att ha det blandat med SMS så vill ta bort det igen men hittar inte, någon som vet?

EDIT: okej nu hittade jag det. Alltså jag gillar Windows Phone men kontakthanteringen överlag är under all kritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrackFox:

Jag har en snabb fråga.

Har precis köpt en 925. Jag la till facebook-chat i meddelandeprogrammet men det blev för störigt att ha det blandat med SMS så vill ta bort det igen men hittar inte, någon som vet?

EDIT: okej nu hittade jag det. Alltså jag gillar Windows Phone men kontakthanteringen överlag är under all kritik.

vad är det som är så dåligt med den då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrackFox:

Jag har en snabb fråga.

Har precis köpt en 925. Jag la till facebook-chat i meddelandeprogrammet men det blev för störigt att ha det blandat med SMS så vill ta bort det igen men hittar inte, någon som vet?

EDIT: okej nu hittade jag det. Alltså jag gillar Windows Phone men kontakthanteringen överlag är under all kritik.

Rekommenderar själv att du stänger av Facebook-chatten via SMS-appen överhuvudtaget.

Använd endast Facebook Messenger för notifikationer, samt lägg till det på låsskärmen också. Om du använder även vanliga Facebook-appen, bör du även kryssa av notifikationer för meddelanden där också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Rekommenderar själv att du stänger av Facebook-chatten via SMS-appen överhuvudtaget.

Använd endast Facebook Messenger för notifikationer, samt lägg till det på låsskärmen också. Om du använder även vanliga Facebook-appen, bör du även kryssa av notifikationer för meddelanden där också.

Menar du den tile:n som går direkt till meddelanden men som egentligen är samma app som vanliga facebook, eller finns det en särskilt för chat?

Sen har ni någon bra tip på en vettig musikspelare samt en bra spelare för ljudböcker?