Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Finns redan en sån tråd om tips på appar till Windows Phone..

Jag hittade en gammal en med typ 5 inlägg. Är det den du menar?
Annars får du gärna länka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Jag hittade en gammal en med typ 5 inlägg. Är det den du menar?
Annars får du gärna länka.

Skickades från m.sweclockers.com

Typ 69 inlägg: http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1015614-wi...

Permalänk
Medlem

Den hade jag missat helt. Tack för länken.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Har sedan några veckor tillbaka en HTC Titan. Har dock ett problem med den som jag undrar om någon annan också upplever (och om någon isf har löst det); I många appar (gäller åtminstone Facebook, Foursquare och Twitter) så blir det fel när jag väljer något ord från förslagen när jag skriver så fort det finns åäö med i orden.

Exempel: Skriver jag "bå" får jag förslaget "både" vilket resulterar i texten "bådeå". "öres" -> "Öresund" -> "öÖresund". I korthet: Skriver jag en del (som innehåller, men inte avslutas av å ä eller ö) av ett ord så läggs korrekt ord till efter förekomsten av å ä eller ö. Skriver jag en del (som avslutas med å ä eller ö) av ett ord så läggs korrekt ord till innan förekomsten av å ä eller ö.

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Okej, batteri-update då..

För gårdagen ändrade jag e-post till var 15 minut istället för push, annars körde jag på som vanligt. Var hemma så, telefonen anslöt till Wifi när jag väckte den, pratade kanske 10 minuter, kollade lite Youtube, surfade något.. ganska lite, men ändå använd.
Resultat: 60 % batteri kvar vid läggdags (efter 12h drift), med uppskattat 15h kvar.

Idag har varit en mer vanlig dag, med Spotify + surf till jobbet, något pill och samtal på jobbet, sedan Spotify+surf hem.
Resultat: 15 % batteri kvar nu (efter 12h drift), med uppskattat 3h kvar och aktivt batterisparläge.

Något är ju skevt, för det verkar inte alls stämma med era resultat. Ska testa ta bort live tiles för Bankhubben, se om det hjälper.

Det är nog något som inte stämmer, men du, testat att gå in i innställningar > batterisparfunktion > antivera batterisparfunktion tills nästa laddning? Jag satt på bilresan till landvetter, ända tills jag landade i Miami i Spotify med batterisparfunktion, och hade runt ja, den var runt 50% kvar, fast jag hade ju flygplansläge på. men det finns en hel del buggar i 800an (jag har den också ifall jag glömde säga det). Kanske visar din telefon fel batteristyrka? Annars vet ja inte, måste vara mjukvaru relaterat känns det som. (jag e inget proffs men helt buggfritt ere inte)

Btw, bara jag som har den här såkallade "10 stegs buggen" ? Det är att om volymen är 10 och under så kan volymeb i vissa appar agera som om volymen var på 30. Jag har den i sveriges radios app, om volymen är 10 eller under så är det som att lyssna på max volym, 1/30 är egebtligen 30/30, och i vissa appar, typ alla spel jag spelat på den, så är det såhär, inte alltid, men ibland så slår appen till och höjer till maxvolym. Fick reda på detta genom att buggrapportera sr appen, och de berättade om den här buggen som finns i nokias version av wp och som skall fixas i nästa patch. Jag har sett jätte många som rage:ar och rate:ar appar till 1/5 för att det är denna bugg i alla appar, medans de inte vet att det är en wp bugg.

Edit: Är det bara jag som måste ha volym 30 för att höra lås och låsupp ljudet? xD

Permalänk
Avstängd

Cdon annonserar ZTE Tania för 1490kr med fri frakt.
(Dock verkar inte priset vara uppdaterat än)

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Cdon annonserar ZTE Tania för 1490kr med fri frakt.
(Dock verkar inte priset vara uppdaterat än)

Jo det är ju precis vad den ska kosta. Även Lumia 610 ska ner på den nivån för att vara intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av bitcomplex:

Har sedan några veckor tillbaka en HTC Titan. Har dock ett problem med den som jag undrar om någon annan också upplever (och om någon isf har löst det); I många appar (gäller åtminstone Facebook, Foursquare och Twitter) så blir det fel när jag väljer något ord från förslagen när jag skriver så fort det finns åäö med i orden.

Exempel: Skriver jag "bå" får jag förslaget "både" vilket resulterar i texten "bådeå". "öres" -> "Öresund" -> "öÖresund". I korthet: Skriver jag en del (som innehåller, men inte avslutas av å ä eller ö) av ett ord så läggs korrekt ord till efter förekomsten av å ä eller ö. Skriver jag en del (som avslutas med å ä eller ö) av ett ord så läggs korrekt ord till innan förekomsten av å ä eller ö.

Tyvärr ett känt fel. Tredjepartsappar strular när man ska skriva åäö... Det är väl bara att vänta och hoppas på en lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skadar inte att dela med mig av min batteritid. Har en Lumia 800.

Pendlar 5,5 mil och lyssnar på spotify dit samt vägen tillbaka (ca 2-3h). Surfar jag så är det enbart för att kolla busstider och swedbanks mobilbank. På en vardag är det inte alls många minuters samtalstid. Jag laddar telefonen över natten och brukar klara mig till ca 9 på kvällen.

I bakgrunden kör jag wordfeud, google mail och väder (sync varje 30 min) samt WhatsApp.

7.10.8773.98

Permalänk
Skrivet av Melzas:

Tyvärr ett känt fel. Tredjepartsappar strular när man ska skriva åäö... Det är väl bara att vänta och hoppas på en lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Stort tack för din input. Trodde jag var helt ensam. Svårt att hitta någon information om kända/okända problem tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bitcomplex:

Stort tack för din input. Trodde jag var helt ensam. Svårt att hitta någon information om kända/okända problem tycker jag.

Det är synd att det är så, för tangentbordet i sig är ju så fantastiskt bra. Jag trodde jag skulle sakna SwiftKey X men jag tycker faktiskt WP:s tangentbord är klasser bättre. Förutom buggen med tredjepartsappar då!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Okej, batteri-update då..

För gårdagen ändrade jag e-post till var 15 minut istället för push, annars körde jag på som vanligt. Var hemma så, telefonen anslöt till Wifi när jag väckte den, pratade kanske 10 minuter, kollade lite Youtube, surfade något.. ganska lite, men ändå använd.
Resultat: 60 % batteri kvar vid läggdags (efter 12h drift), med uppskattat 15h kvar.

Idag har varit en mer vanlig dag, med Spotify + surf till jobbet, något pill och samtal på jobbet, sedan Spotify+surf hem.
Resultat: 15 % batteri kvar nu (efter 12h drift), med uppskattat 3h kvar och aktivt batterisparläge.

Något är ju skevt, för det verkar inte alls stämma med era resultat. Ska testa ta bort live tiles för Bankhubben, se om det hjälper.

Jag tror att om du kontaktade Nokia och klagade så skulle du få en ny telefon. Den (batteriet)verkar inte vara helt 100.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk

Har ännu inte fått den senaste uppdatering till min nokia lumia 800 har telia. senast jag uppdatera telefonen så gjorde jag det genom offline metoden eller vad det nu var, kan det bero på det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TyphoonCC:

Har ännu inte fått den senaste uppdatering till min nokia lumia 800 har telia. senast jag uppdatera telefonen så gjorde jag det genom offline metoden eller vad det nu var, kan det bero på det?

Den är inte godkänd hos Telia än. Vänta 1-2 veckor.

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Den är inte godkänd hos Telia än. Vänta 1-2 veckor.

Aja, lyckades uppdatera nu. Satte telefonen i flightmode och stängde av internet samtidigt som den började söka efter updateringar efter ca 20 försöker så lyckades jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melzas:

Tyvärr ett känt fel. Tredjepartsappar strular när man ska skriva åäö... Det är väl bara att vänta och hoppas på en lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Trodde den buggen skulle fixas med Tango!?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Trodde den buggen skulle fixas med Tango!?

Skulle den det? Jag har ingen aning, jag har faktiskt inte fått något meddelande om någon eventuell uppdatering till min Titan än. Men jag har för mig att min kompis med en 800 som har fått Tango fortfarande har buggen. Någon i tråden som kan bekräfta eller dementera detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melzas:

Skulle den det? Jag har ingen aning, jag har faktiskt inte fått något meddelande om någon eventuell uppdatering till min Titan än. Men jag har för mig att min kompis med en 800 som har fått Tango fortfarande har buggen. Någon i tråden som kan bekräfta eller dementera detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Facebook-appen lider inte av denna bugg nu iaf! jag lyckas iaf inte återskapa problemet!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Facebook-appen lider inte av denna bugg nu iaf! jag lyckas iaf inte återskapa problemet!

Kan du testa WhatsAPP också? Facebook-appen är väl gjord av MS själva, dvs den är inte en tredjepartsapp. Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melzas:

Kan du testa WhatsAPP också? Facebook-appen är väl gjord av MS själva, dvs den är inte en tredjepartsapp. Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Inga problem där heller. Om jag t.ex skriver "ö" får jag förslag, trycker på förslagen och de kommer upp utan "extra" ö.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Inga problem där heller. Om jag t.ex skriver "ö" får jag förslag, trycker på förslagen och de kommer upp utan "extra" ö.

Kanon, då kanske man skulle tvinga fram en uppdatering trots allt! Jag skriver mycket i Whatsapp och har stört mig en del på åäö-buggen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melzas:

Kan du testa WhatsAPP också? Facebook-appen är väl gjord av MS själva, dvs den är inte en tredjepartsapp. Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Buggen finns inte kvar i Wordfeud heller. Gött.

Permalänk
Skrivet av Melzas:

Skulle den det? Jag har ingen aning, jag har faktiskt inte fått något meddelande om någon eventuell uppdatering till min Titan än. Men jag har för mig att min kompis med en 800 som har fått Tango fortfarande har buggen. Någon i tråden som kan bekräfta eller dementera detta?

Vad är den senaste versionen av 800 an? Jag har version nummer.. öh, vilken är det jag ska skriva in? OS version eller operator number? Senast jag installerat update var när jag fick den för några veckor sen, men det kanske kommit någon update nu när jag e i Florida, ja venne.
Har Halebop! Be on top, halebop!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Vad är den senaste versionen av 800 an? Jag har version nummer.. öh, vilken är det jag ska skriva in? OS version eller operator number? Senast jag installerat update var när jag fick den för några veckor sen, men det kanske kommit någon update nu när jag e i Florida, ja venne.
Har Halebop! Be on top, halebop!

Skickades från m.sweclockers.com

Programversionen: 1750.0805.8773.12220
Operativsystemet version: 7.10.8773.98

Permalänk
Medlem

Ville bara tipsa om att MetroTube äntligen är tillbaka i Marketplace.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Ville bara tipsa om att MetroTube äntligen är tillbaka i Marketplace.

Skickades från m.sweclockers.com

Varit nyfiken på den hela tiden, men fanns inte när jag ville ladda ner den. Spännande då den ska vara bästa YouTubeappen.

Permalänk

Kan inte installera 7.10.8773.98

Hej!

Vad jag förstår så har 7.10.8773.98 kommit ut, men jag lyckas inte få Zune att fatta att den versionen finns. Jag har nu 7.10 (8107) installerad på telefonen och när jag går in och letar efter en ny uppdatering via Zune så säger den att jag redan har den senaste mjukvaran installerad. Vilken Zune påstår är version 7.10 (8107).

Är det någon som har samma problem? Eller kanske någon som vet hur man gör för att lösa det?

Kan det bero på att jag har Telia som operatör?

Mvh
/ Anders

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersSpandex:

Hej!

Vad jag förstår så har 7.10.8773.98 kommit ut, men jag lyckas inte få Zune att fatta att den versionen finns. Jag har nu 7.10 (8107) installerad på telefonen och när jag går in och letar efter en ny uppdatering via Zune så säger den att jag redan har den senaste mjukvaran installerad. Vilken Zune påstår är version 7.10 (8107).

Är det någon som har samma problem? Eller kanske någon som vet hur man gör för att lösa det?

Kan det bero på att jag har Telia som operatör?

Mvh
/ Anders

Testa att inaktivera internetanslutningen till datorn några sekunder efter du tryckt på "hitta uppdateringar" i zune. Det handlar om timing, så du får försöka några gånger. Dock kan det även vara så att telia är lite segare.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersSpandex:

Hej!

Vad jag förstår så har 7.10.8773.98 kommit ut, men jag lyckas inte få Zune att fatta att den versionen finns. Jag har nu 7.10 (8107) installerad på telefonen och när jag går in och letar efter en ny uppdatering via Zune så säger den att jag redan har den senaste mjukvaran installerad. Vilken Zune påstår är version 7.10 (8107).

Är det någon som har samma problem? Eller kanske någon som vet hur man gör för att lösa det?

Kan det bero på att jag har Telia som operatör?

Mvh
/ Anders

Den verkar inte ha rullats ut riktigt än. Men sätt telefonen i flygläge och när du i zune söker efter uppdateringar inaktiverar du din nätverksanslutning i Windows. Du kan få lite tips om du läser ett antal inlägg bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Testa att inaktivera internetanslutningen till datorn några sekunder efter du tryckt på "hitta uppdateringar" i zune. Det handlar om timing, så du får försöka några gånger. Dock kan det även vara så att telia är lite segare.

JAg har alla uppdateringar på en Telia brandad lur, så det är nog inte deras fel.