Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk

Är det bara jag, eller har nånting gjort att bläddrande bland "onlinebilder" går betydligt snabbare nu?
Eller, dom laddas lika snabbt som tidigare, men förr var dom suddiga i flera sekunder, tills den fulla upplösningen plockats ned.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Returburk:

Någon som har lyckats synka sin Lumia med win 8 RTM? Kan inte synka eller installera Zune.

Tacksam för hjälp!

Var bara att installera och köra för mig, vad händer för dig?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Avstängd
Skrivet av orig_rejser:

Var bara att installera och köra för mig, vad händer för dig?

Jag får bara "Windows Media SDK Missing" när jag ska installera Zune.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk

Perfekt om man har en tusen lapp över och vill testa WP innan man ger sig på dom dyrare modellerna i höst.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Angående de nya modellerna i höst, här kommer lite info rörande Samsung. Ser bra ut tycker jag. MicroSD är ju välkommet.

http://wmpoweruser.com/specs-and-code-names-of-samsungs-windo...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Läste du ens inlägget? Han har en HTC Titan. Nokia släpper la inte kartorna till övriga förrän WP8 och då vet jag inte om det bara är själva kartan eller att man får navigation mm gratis till alla märken.
Men ja Nokia är bra på navigations delen i alla fall på deras symbian enheter ej testat wp7 varianten.

Läste inlägget, därav -->

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av Returburk:

Jag får bara "Windows Media SDK Missing" när jag ska installera Zune.

Bas-installerad eller har du lagt till eller tagit bort funktioner?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Angående de nya modellerna i höst, här kommer lite info rörande Samsung. Ser bra ut tycker jag. MicroSD är ju välkommet.

http://wmpoweruser.com/specs-and-code-names-of-samsungs-windo...

Synd att det ser ut att bli som med android att om man vill ha bra grejer måste man stå ut med en lur på 4,8". Hoppas Nokia ser till att ha HD skärm och bra kamera osv även på de lite mindre.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Synd att det ser ut att bli som med android att om man vill ha bra grejer måste man stå ut med en lur på 4,8". Hoppas Nokia ser till att ha HD skärm och bra kamera osv även på de lite mindre.

Nog tror jag Nokia får fina Windows 8 mobiler:
http://www.mobil.se/nyheter/nokia-phi-forst-ut-med-windows-ph...
http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile...

Säkerligen Samsung, HTC och Huawei också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Perfekt om man har en tusen lapp över och vill testa WP innan man ger sig på dom dyrare modellerna i höst.

Jag hann att slå till på en, den försvann från deras sortiment snabbt efter jag lade min beställning! Har kört Android ett bra tag och tänkte testa och se vad WP går för!

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

En kompis har en Samsung omnia W och han har problem med facebookchat ibland uppdateras det inte förrän han går in i appen för att kolla, sen kommer det upp rätt ofta "meddelandet gick inte att skicka" mm. vad bör han försöka med? Tror han har senaste uppdateringarna inne.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

En kompis har en Samsung omnia W och han har problem med facebookchat ibland uppdateras det inte förrän han går in i appen för att kolla, sen kommer det upp rätt ofta "meddelandet gick inte att skicka" mm. vad bör han försöka med? Tror han har senaste uppdateringarna inne.

Han kan koppla in den i datorn med Zune:
http://www.zune.net/sv-SE/products/windowsphone7/default.htm

Då kan man se om de senaste uppdateringarna har kommit. Som Tango:
http://www.ubergizmo.com/2012/07/samsung-omnia-w-ready-take-w...

Det är bara mindre uppdateringar av appar och sånt som kommer via luften.

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa ny mobil om en månad ungefär och är grymt sugen på en lumia 800. Hur dumt är det egentligen att köpa en telefon med 7.5 nu? Man kommer ju kunna uppdatera den till 7.8 men hur blir det t.ex. med appar med 8? Kommer de vara bakåtkompatibla? Är det något annat viktigt man går miste om eller kommer man klara sig bra med 7.8? Det vore ju lite surt om man köpte ny telefon och den blir värdelös efter ett par månader. Jag vill inte vänta på 8 heller eftersom jag lyckats spräcka skärmen på telefonen jag har nu. Alternativet är väl att köpa någon av de billigare Windows-telefonerna och byta upp sig sen. Hur hade ni gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoot:

Jag ska köpa ny mobil om en månad ungefär och är grymt sugen på en lumia 800. Hur dumt är det egentligen att köpa en telefon med 7.5 nu? Man kommer ju kunna uppdatera den till 7.8 men hur blir det t.ex. med appar med 8? Kommer de vara bakåtkompatibla? Är det något annat viktigt man går miste om eller kommer man klara sig bra med 7.8? Det vore ju lite surt om man köpte ny telefon och den blir värdelös efter ett par månader. Jag vill inte vänta på 8 heller eftersom jag lyckats spräcka skärmen på telefonen jag har nu. Alternativet är väl att köpa någon av de billigare Windows-telefonerna och byta upp sig sen. Hur hade ni gjort?

Om en månad är iaf de nya telefonerna utannonserade. Jag vet inte om de kommer finnas tillgängliga direkt eller inte.
Nokia och Microsoft ska hålla ett event om WP8 och Nokias nya telefoner den 5:e september.
Om du absolut måste ha en telefon och inte kan vänta på leveranserna av WP8 lurarna så skulle jag köpa den absolut billigaste telefonen du kan leva med och uppgradera direkt när WP8 finns tillgängligt.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Han kan koppla in den i datorn med Zune:
http://www.zune.net/sv-SE/products/windowsphone7/default.htm

Då kan man se om de senaste uppdateringarna har kommit. Som Tango:
http://www.ubergizmo.com/2012/07/samsung-omnia-w-ready-take-w...

Det är bara mindre uppdateringar av appar och sånt som kommer via luften.

Jo uppdatera klarar han allt av att göra därav tror jag han har senaste men ingen annan som haft hans problem?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Xoot:

Jag ska köpa ny mobil om en månad ungefär och är grymt sugen på en lumia 800. Hur dumt är det egentligen att köpa en telefon med 7.5 nu? Man kommer ju kunna uppdatera den till 7.8 men hur blir det t.ex. med appar med 8? Kommer de vara bakåtkompatibla? Är det något annat viktigt man går miste om eller kommer man klara sig bra med 7.8? Det vore ju lite surt om man köpte ny telefon och den blir värdelös efter ett par månader. Jag vill inte vänta på 8 heller eftersom jag lyckats spräcka skärmen på telefonen jag har nu. Alternativet är väl att köpa någon av de billigare Windows-telefonerna och byta upp sig sen. Hur hade ni gjort?

Hade köpt en billig WP för 1000 kr om du inte har råd med det köp den billigaste gsm telefonen och stå ut med den i 2 månader tills dom nya WP8 telefonerna kommer.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoot:

Jag ska köpa ny mobil om en månad ungefär och är grymt sugen på en lumia 800. Hur dumt är det egentligen att köpa en telefon med 7.5 nu? Man kommer ju kunna uppdatera den till 7.8 men hur blir det t.ex. med appar med 8? Kommer de vara bakåtkompatibla? Är det något annat viktigt man går miste om eller kommer man klara sig bra med 7.8? Det vore ju lite surt om man köpte ny telefon och den blir värdelös efter ett par månader. Jag vill inte vänta på 8 heller eftersom jag lyckats spräcka skärmen på telefonen jag har nu. Alternativet är väl att köpa någon av de billigare Windows-telefonerna och byta upp sig sen. Hur hade ni gjort?

Beror nog på hur mycket du är beredd att ge för telefonen. De första Wp8 telefonerna hamnar nog högt i pris. Jag tror inte wp7.8 dör även om det inte är lika hett som 8:an.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Hoppas på att de snor med sig multitaskingvyn från N9 till WP8

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

http://www.wpcentral.com/nokia-windows-phone-concept-surfaces Tror ni de kommer byta till annan design än nuvarande? Jag vet inte vad jag tycker är bäst behåller de nuvarande blir det ju rätt tråkigt men man vet att det är ett bra bygge i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag skulle uppskatta lite mer runda kanter. Det var rätt jobbigt att få upp/ner lumia 800 i fickan när man körde bil. Lumia 900 känns ganska klumpig i förhållande till skärmstorlek så där har de också något att titta på.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Typ som Nokia n8 då? Den har ju lite samma design (i vissa vinklar) som lumia. Men jag är sugen på något helt nytt det börjar bli gammalt nu. Dock finns det inget som säger att de kan köra vidare på nuvarande design och släppa något nytt samtidigt Och övriga OEM kanske även de börjar satsa på wp.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Typ som Nokia n8 då? Den har ju lite samma design (i vissa vinklar) som lumia. Men jag är sugen på något helt nytt det börjar bli gammalt nu. Dock finns det inget som säger att de kan köra vidare på nuvarande design och släppa något nytt samtidigt Och övriga OEM kanske även de börjar satsa på wp.

Som tex Samsungs nya serie Ativ, med både plattor och telefoner. http://www.mobil.se/nyheter/ativ-samsungs-nya-windowsmobiler-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Som tex Samsungs nya serie Ativ, med både plattor och telefoner. http://www.mobil.se/nyheter/ativ-samsungs-nya-windowsmobiler-...

Ingen vet hur deras nya serie ser ut. De på bilderna är inte Ativ.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Som tex Samsungs nya serie Ativ, med både plattor och telefoner. http://www.mobil.se/nyheter/ativ-samsungs-nya-windowsmobiler-...

Vsst de har ju haft lurar innan också men att ha typ två ute i Sverige sen 2010 är inte vad jag kallar satsning;) Omnia 7 och omnia w Finns det någon mer de släppt i sverige?

Såg föresten att LG börjat skicka tillbaka deras 3d adroid lur om man skickar in sin optimus 7 på reparation som ej går åtgärda. Så vi kan nog räkna bort lg som en framtida wp oem?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vsst de har ju haft lurar innan också men att ha typ två ute i Sverige sen 2010 är inte vad jag kallar satsning;) Omnia 7 och omnia w Finns det någon mer de släppt i sverige?

Såg föresten att LG börjat skicka tillbaka deras 3d adroid lur om man skickar in sin optimus 7 på reparation som ej går åtgärda. Så vi kan nog räkna bort lg som en framtida wp oem?

LG har ju gått ut och sagt att de har övergett WP. Så vi lär ju inte se något på den fronten på ett tag iallafall.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Typ som Nokia n8 då? Den har ju lite samma design (i vissa vinklar) som lumia. Men jag är sugen på något helt nytt det börjar bli gammalt nu. Dock finns det inget som säger att de kan köra vidare på nuvarande design och släppa något nytt samtidigt Och övriga OEM kanske även de börjar satsa på wp.

Nja, mer åt Galaxy S3 eller HOX hållet. De glider i och ur fickan mycket smidigare än lumia 800 trots att de är större

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problemet med att ens lur (i mitt fall en HTC Mozart) bara dör under natten när den laddas? Lite sådär när man använder den som alarmklocka. Dessutom har jag problem med att skärmen inte registrerar tryckningar, speciellt när jag ska låsa upp den. Har läst på bland annat xda och det verkar inte finnas några vettiga lösningar på problemen!

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

Någon mer som har problemet med att ens lur (i mitt fall en HTC Mozart) bara dör under natten när den laddas? Lite sådär när man använder den som alarmklocka. Dessutom har jag problem med att skärmen inte registrerar tryckningar, speciellt när jag ska låsa upp den. Har läst på bland annat xda och det verkar inte finnas några vettiga lösningar på problemen!

Det har jag inte upplevt på varken Optimus 7 kanske är HTC relaterat?
Antar att du redan försökt med fabriksåterställning mm ? Kolla med reklamation om inte det hjälper.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb