Fem uppgraderingar som förgyller vardagen

Permalänk
Medlem

Såg att de hade några modeller utav arbetsstolar.
http://www.kinnarps.com/sv/se/Produkter-och-inspiration/Offic...
Denna har jag rejäla problem med. Ryggen ville döda mig efter några timmar, tacka gudarna för RH!
Modeller RH Logic 400/300 - RH Stolen
Sitter i en Logic 400, kostar mer ny än min dator XD

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10493043']Ett hett tips är att faktiskt gå in på företagets hemsida och kolla om de inte har några manualer till stolarna...

Min Kinnarps kostade ju ändå 5500 kr och det känns motbjudande att behöva gå in med rondell och slipa av metallfästet till nackstödet. Bort skall det! En ergonomisk mardröm som jag antar att dom ändrat på sina nya modeller.. Helst så skulle jag vilja ta bort det nuvarande och sätta in ett nytt med inställningsmöjligheter i djupled. Dom påstår att dom ställer in i vinkelled också på modell 6000 tex.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selulance:

*BAM!* och försäljningen ökar 20% på kontorsstolar helt plötsligt Håller verkligen med. Fattar inte att jag suttit i en crappy kontorsstol för 300 spänn i typ 4 år nu. Måste faneme skaffa mig en RIKTIGT ergonomisk stol innan man får ryggskott. Man spenderar ju som sagt för mycket tid framför datorn, och när man ändå gör det borde man fan unna sig en ergonomisk stol då hälsan är viktigast i livet:P Grymt bra tips SweC!

Har den hållit i fyra år utan ryggskott kan man bara gratulera till antingen en förvånansvärt bra stol i förhållande till priset eller en ungdomlig och stark rygg. Men köp dig något bättre innan föregående kommentarer inte längre stämmer. Rygg kan man ju tyvärr inte uppgradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Gällande kontrorsstol kan jag reka Boris från jysk. Den är billig och bekväm utan massa funkitoner. För den fattige studenten som hellre spenderar julklappspengarna på sina nära och kära än onödig lyx åt sig själv så ska man provsitta denna stol. DEn ser inte mycket ut för världen heller, men ack vad skön. Lätt att byta läge också, man kan variera sitt sittande ganka bra. Saknar dock armstöd, vilket kan vara till nackdel för personer med musarmar.

Jysk har massa bra saker. Speciellt deras garantier på stolar har jag märkt.
Stolarna däremot har jag inte mycket till övers för. Köpte 3 st Chief stolar och har nu på 4år bytt armstöd på samtliga stolar 3 gånger.
Köp lite dyrare saker med kvalité. Det kommer jag göra i fortsättningen.

Edit: Rätt skall vara rätt. Jag glömde tala om hur gamla stolarna är.

Permalänk

Någon som har dell U2711? När jag stänger av skärmen är det ett högfrekvent ljud från den, inget jättestörande men ska det vara så. Ljudet är lågt i sig men högfrekvent.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Jag har 3 av dem, musmatta, bra stol och skönt t-bord.
IPS-skärm bryr jag mej egentligen inte om, tycker min TN-panel har bra bild också. Det är ju inte precis så att jag kollar på den från sidan.
SSD kanske blir en framtida uppgradering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

IKEA Marcus duger gott

Japp älskar Marcus.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

har bara 2 av dom
mus och tangentbord
behöver en skönare stol och en ny skärm
en ssd ligger dock inte så högt upp på listan
då jag fullkomligt skiter i om datorn startar 30 sec snabbare
(startar iallafall bara om den varannan vecka eller så)
eller om banan på spelet laddar lite snabbare
jag klarar mig bra med vanliga snurr diskar för tillfället

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Dom två sista är defenitivt på min "Att-köpa" lista!

Ja gammal, MEN användbar tråd!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ja gammal, MEN användbar tråd!

ja så går det när man som jag går igenom obesvarade trådar
utan att ha fått en kopp kaffe i sig på morgonen
såg efter ja posta att tråden va gammal men men
den är forfarande aktuell

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Har börjat beta av på listan och har införskaffat en ny skärm, en bra musmatta. Nu är det bara SSD, en ny stol och ett mekaniskt tangentbord som fattas

Permalänk

Snart där...

1. Ny skärm med IPS-panel
Mycket sugen på Dells 27-tummare, blir nog köp snart
Edit: Beställd!

2. SSD gör skillnad
128GB Corsair, check

3. Tangentbord med det rätta klicket
Logitech G19, helt OK

4. Musmatta med det lilla extra
Steelseries 3, funderar på att köpa en större

5. En ergonomisk kontorsstol
IKEA Markus, inga problem där, men den börjar kännas vinglig...dags för uppgradering?!

Visa signatur

Ryzen 7 3700 | 32 Gb RAM | Geforce 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rab:

http://resources.jysk.com/getimage/pm.large/3620017/WEB/1002

Jysk har massa bra saker. Speciellt deras garantier på stolar har jag märkt.
Stolarna däremot har jag inte mycket till övers för. Köpte 3 st Chief stolar och har nu på 4år bytt armstöd på samtliga stolar 3 gånger.
Köp lite dyrare saker med kvalité. Det kommer jag göra i fortsättningen.

Edit: Rätt skall vara rätt. Jag glömde tala om hur gamla stolarna är.

Som en gammal jyskanställd så måste jag säga att det funnits kanske 4-5 olika versioner av stolen chef (säkerligen mer än hälften av kunderna som kallar den chief dock ). Dessa har haft varierande kvalité och eftersom armstöden utgör själva "ramen" i stolen så har dessa varit speciellt utsatta för reklamationer, speciellt på dom lite sämre batcharna. Tror inte det finns en jyskbutik i Sverige som inte har extra sådana på lager hehe... Man bör dock påpeka att jag just nu sitter i en gammal chef ("i orginalskick" ) som har kanske 9 år på nacken varav ALLDELES för många timmar spenderats spelande. Detta är den första generationen chef och den är faktiskt chef än idag (ergonomi..? vad är det? )
Mitt råd är dock att inte köpa denna stol. Den är ganska klumpig, oergonomisk och eventuellt ganska dålig kvalité? (inte jobbat där på 3 år). Är dåligt insatt i deras sortiment nu men när jag jobbade där var inte sortimentet speciellt välsorterat gällande ergonomi. Kanske har ändrats nu. Mitt nästa köp blir iaf en rejäl kontorsstol som är tänkt att säljas till företag där personerna sitter i sina stolar hela dagarna. Då ligger fokusen på ergonomi på en helt annan nivå.

Permalänk
Medlem

Efter lite tvekande skaffade jag ett keyboard-M för ett par år sedan via de som idag har licensen.
Som gammal stöt så var det en härlig känsla att få återuppleva. Att jag råkade beställa en utan windows tangent har jag lärt mig att leva med.
IPS skärm, bra att kunna se ur vinkel när man är borta vid balkongen och röker.
Musplatta - eh va? nog för att vissa extrema underlag kan vara problem för optiskt mus men ....

Permalänk
Medlem

Gött med en bra skärm, speciellt om man jobbar då och då med grafik!!

Billigast möjliga BenQ, Acer eller Samsung kan man i princip spola ner i toaletten, speciellt om man valde det över nån futtig % högre klockad CPU/GPU. (mäktigt felprioriterat)

Det enda jag inte har här är en vettig stol, kör med en i princip hård köksstol men sen så blir det sällan längre sittningar än 1-2 timmar i taget.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Kontorsstol Kinnarps: Check
Musmatta UltiMat: Check
Tangentbord Logitech G15: Check
SSD Intel X25-M samt F240: Check
Skärm HP ZR24w: Check

Jag är en prylbrat

Visa signatur

ASUS Rampage IV Extreme | Core i7 3930K | 4x4 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz | 2xGTX680 SLI | NZXT HALE90 1000W | Vattenkylning till CPU och GPU | Intel X25-m 80 GB | Corsair F240 | Antec P183

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkeman:

Kontorsstol Kinnarps: Check
Musmatta UltiMat: Check
Tangentbord Logitech G15: Check
SSD Intel X25-M samt F240: Check
Skärm HP ZR24w: Check

Jag är en prylbrat

Kontorsstol Herman Miller Embody: Check
Musmatta Zowie Swift: Check
Tangentbord Logitech Illuminated: Check
SSD Intel X25-M 80GB X2!: Check
Skärm BenQ XL2410T: Check

Du är inte den endasta

PS: http://www.engadget.com/2011/06/21/mitsubishis-latest-23-inch...
23" IPS med 120hz!!!
Nu fattas bara samma låga inputlag som XL2410T och kanske 27" lr 30" så är vi på gång

Permalänk
Medlem

Köpte en begagnad 30" Dell Ultrasharp, bästa köpet i mitt liv. Fan va jag älskar färgerna och den enorma ytan! 2560x1600 på 30" ger riktigt fin DPI dessutom. Aldrig mer under 30"