Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Bärbar till svärfar :)

Tjena, jag har lovat tjejens farsa att hjälpa han fixa en ny laptop då den gamla börjar få några år på nacken.
Eftersom han använder datorn enbart för att tippa på hästar och lite ordbehandling så behöver han detta:

En stor och bra skärm
Den ska vara tyst
Välkyld
Bra processor
Iallfall 4 gb ram
Windows 7

Detta behöver han inte:

Bra grafikkort
Stor hårddisk
Liten smidig (eftersom han bara använder den på två ställen)
Massa annat krafs

Tycker det är svårt att hitta en bra prisvärd dator med mina krav, har någon ett tips mottages det tacksamt.

Permalänk
Medlem

En stor skärm samt liten och smidig, kan vara ett problem, vilket vill han helst ha?

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk

han skriver väl att den inte behöver vara smidig????

Varför behöver han 4gb ram till att skriva i ordbehandling och tippa på hästar?

Permalänk
Medlem

Kanske en sån här?
Komplett.se - HP Pavilion dv7-4050 17,3" HD+
Dock har jag ingen aning om den är tyst och välkyld, men resten av kriterierna uppfyller den iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

Budget underlättar letandet för oss andra Känns som en dator för 10k+ är lite overkill för ändamålen.

Permalänk
Medlem

HP G72-A20so - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer Verkar rätt bra för hans ändamål. Processorn är inte jättesnabb men samtidigt ingen celeron heller

Asus X72F-TY041V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer Har snabbare processor men är lite dyrare. Min erfarenhet av Asus är att dom är ganska bra men låter relativt mycket men dett kan mycket väl ha ändrats det senaste året.