Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Familjedatorer!

Hej!

Tiden har kommit, nu ska äntligen hemmet bli hyfsat digitalt då både systern och föräldrarna behöver nya datorer. Jag hade tänkt att vi skulle skippa stationära för dem denna gång och istället satsa på två bärbara och en gemensam NAS för hela huset. D-Link DNS-323 med till en början ett styck WD Green 2TB. Låter det passande? Själv är jag inte så kunnig inom just bärbara utan jag håller mig gärna till mina kraftfulla stationära där jag kan sitta och pilla i timmar.

Just därför behöver jag er hjälp! Vad jag söker är två datorer, båda relativt kvicka i svängarna. Då det enbart är surf, office samt flashspel som ska gå på dem behövs varken grafikkort eller stor hdd. Istället bör snabbhet, bateritid och livslängd prioriteras. Skärmen bör väl ligga på 15", även om 13" kan vara acceptabelt om det medför någon fördel. Prisklassen är 5k +/-1k styck. Några ideer?

Tacksam för hjälp!

Permalänk

här har du en men är det 5k per eller för båda
Acer Aspire 5625G - Inet.se
en annan version Acer Aspire 5741 - Inet.se
HP Compaq 625 - Inet.se

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanssonGBG:

här har du en men är det 5k per eller för båda
Acer Aspire 5625G - Inet.se
en annan version Acer Aspire 5741 - Inet.se
HP Compaq 625 - Inet.se

Tack, och 5k per dator, det kanske jag inte skrev. Den där HPn har jag faktiskt tittat lite på, den känns relativt go hårdvarumässigt. Ska titta lite närmare!